Doble poeng SAS MC - Samletråd

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 23. mars 2017.

1. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,980
    Bonuspoeng:
    113
    Etter at jeg booket hotell til Mauritius-turen vår for en tid tilbake har jeg sporadisk undersøkt om det fantes bedre alternativer. Sent i går kveld fant jeg et perfekt hotell/rom men jeg tok ikke sjangsen på å vente til fredag for doble poeng. Litt irriterende at de ikke frigjorde disse rommene noen dager senere! Får heller krysse fingrene på at transaksjonen ikke blir registrert før i morgen :rolleyes:

RoadKing liker dette
  2. Mysil

Mysil Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Blir kjøp av disse paysafe-cardene og slike kort regnet som vanlig kjøp som gir poeng ? I så fall kan jo det være et greit alternativ hvis man bruker slike eller kan selge videre til kjente med en liten rabatt

3. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Handlevogn på Amazon.de er på 200 Euro (fremmed valuta gir jo ekstra^^) og venter på godkjenning (så henter jeg 19 % tilbake i tollen). Har en liste med ting som må kjøpes/betales i morgen...

Det eneste som er litt dårlig er at reiser til KRS er svinedyrt for tiden, men da blir det noen ekstra poeng der... kunne egentlig drar til USA istedet for bryllupet, men om de skjønner det nå jeg bruker det som argument ^^

4. kimananda

kimananda Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Forskudd på mobil, bredbånd etc. går fint. Betaler inn ca. til neste kampanje(?) juni 2018 :)

5. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,804
    Bonuspoeng:
    183
    Her vert det i alle fall påfyll av ferjekort, men det er neppe like aktuelt for alle.

6. wilco

wilco Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Påfyll av kantinekort her ;)

7. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    486
    Bonuspoeng:
    63
    Dekker de ekstra poengene valutapåslaget?

8. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Bryr meg ikke. Må uansett handle når jeg er hjemme i Tyskland. Og med yilbakebetaling av 19 % MVA skulle det gå i hvety fall i 0

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,121
    Bonuspoeng:
    293
    Man kan kjøpe årskort hos Ruter, koster 7500kr (ca), og dersom man kommer til å kjøpe månedskort likevel, så er det jo gratis poeng.
    Man betaler prisen av 10 månedskort, også varer årskortet i 365 dager.

10. truetraveller

truetraveller Nytt Medlem

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    33
    Blir kjøkken i morgen. Kvik tar master og jeg har fått delt opp regningen i 2. 97.000 i morgen og 98.000 på lørdag. Med 100.000 i limit må det straksoverføring til rett etter betaling av den første. Meget spent på om alt klaffer - i teorien skal det jo det, og gi pene 60.000 poeng.

Edin, Markal, Angie and 3 others like this.
  11. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du betaler inn for mye på kortet på forhånd slik at du har 200.000 på kortet kan du vel dra alt på en gang?

12. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,837
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, bare å betale inn på forhånd her.

Blaa liker dette
  13. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Høres ut som en betydelig bedre ide... :)

Blaa liker dette
  14. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    All omsetning på kortet generer jo poeng, selv om du har penger 'tilgode' på kortet.

Anton80 liker dette
  15. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Avklar eventuelle beløpsgrenser med kortutsteder på forhånd, holdt på å komme i klemma av denne grunn da vi handlet kjøkken på dobbel poengkampanjen i sommer. Vi hadde også betalt inn på forhånd, men gikk ikke gjennom likevel. For å få løst det på stående fot virket det å dele beløpet mellom hovedkort og point earner. Vet ikke om alle har lik beløpsgrense, eller om det var noe annet som var feil.

16. truetraveller

truetraveller Nytt Medlem

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    33
    Godt mulig det funker. Det ble omtalt på et annet forum og kommentert at omsetning som ikke skapte kreditt (altså hvis saldoen er positiv) ikke ville være bærekraftig for utsteder å gi poeng på, ettersom det ikke i noen tilfeller ville gi dem noen inntekter. Hvis jeg drev kort ville i hvert fall ikke jeg gitt poeng på det. Men er jo ikke alt som er logisk her i verden..:)

17. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    785
    Bonuspoeng:
    93
    Vær obs på at det fort tar en dag eller to fra du overfører til beløpet er tilgjengelig hos SEB. Slik har det i hvert fall vært for meg.

18. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    14,019
    Bonuspoeng:
    183
    De hadde grense på 90.000 pr dag da jeg gjorde det samme med det nye badet mitt.

SAJblue liker dette
  19. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Her må man nok skille snørr og bart.
    Om du har fått en refusjon som gjør at du får en positiv saldo vil du ikke "tjene poeng" ettersom din poengsaldo går i minus på det refunderte beløpet.
    Det betyr jo at alt du tjener av poeng frem til saldo er 0 vil gå med til å dekke opp for ditt poengunderskudd.

SAJblue liker dette
  20. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Så vitt jeg kan se på nettbanken, så er ingen av kjøpene 15, 16 og 17 bokført. Står bare reservert.

Det inkluderer kjøpet jeg hadde på morraen 15.

Dette vil i praksis si at jeg ikke får et eneste dobbelt poeng? Blir jo bare lureri det der da...

Del denne siden