Drittlei av DNB - finnes alternativer til SAGA?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av turbotobben, 10. jan 2023.

1. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,937
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er saga kunde men har boliglånet i annen bank som gir bedre rente. Syntes alt m DNB er bra bortsett fra boliglånsrenten.

2. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,997
    Bonuspoeng:
    93
    Om du kan trenge litt hjelp for å oppnå/opprettholde status så er en annen viktig fordel med DNB SAGA MC å få 10000 statuspoeng ved hhv. 100k og 200k forbruk i kalenderåret. Og du får også nye velkomstpoeng på mastercard upgrade etter å ha blitt SAGA kunde.

Har nylig fått en ny og nyutdannet kontaktperson i banken, men denne svarte i hvert fall raskt på både telefon og epost, så har ikke noe spesielt å utsette på programmet, men har heller ikke dratt særlig nytte av andre fordeler.

3. Mad3

Mad3 Medlem

Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    8
    Hvilke boliglåns rente er det laveste DnB tilbyr om dagen? Vurderer saga og blitt tilbydd 5,49 effektiv

4. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    Gir ikke så mye mening å sammenligne effektiv rente kanskje, men tipper DnB fortsatt for de aller fleste "gode kunder" matcher Tekna sin avtale med Handelsbanken: https://www.handelsbanken.no/no/privat/forening/tekna

Den ligger for tiden på 5.44% nominelt.

Skal man ha enda bedre enn det, tipper jeg du må "kjenne noen i banken" eller være stinn av gryn og forhandle hardt :D

5. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,163
    Bonuspoeng:
    113

Spareskillingsbanken tilbyr 5.24 nom til "ungdom" med energiklasse A eller B.
    Skjermbilde.PNG

https://spareskillingsbanken.no/prislister/prisliste-lan/

6. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
  7. Jon_Noj

Jon_Noj EBG, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Gir Saga MC 20k grunnpoeng årlig uavhengig av bruk eller det bruksbasert sånn som EuroBonus MC? Hvis det siste, vil ikke kombo Amex og EB MC være like bra?

8. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    SAGA MC med Upgrade gir 10.000 statuspoeng ved 100.000kr spend, og 10.000 til ved 200.000 kr spend. Det er mye mer enn hva man får med SAS MC Premium (0,15 * 0,25), f.eks vil 100.000 kr spend med SAS MC Premium bare gi 3.750 nivåpoeng, mens du av DNB for samme beløp får 10.000

Jon_Noj liker dette
  9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,024
    Bonuspoeng:
    293
    Bruker man 100.000 med SAS MC hos SAS under en dobbel poengkampanje vil man få 12.500 nivåpoeng.

Jon_Noj liker dette
  10. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis du bare kjøper flybilletter hos SAS, så stemmer vel det. Ellers blir det 7500 nivåpoeng.

11. Jon_Noj

Jon_Noj EBG, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Takk, det hadde dratt meg over EBD ja, men mistet Fly Premium verden som kan ha stor verdi de gangene det passer. Choices, choices.. :)

12. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,024
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke tenkt til å finne ut av det, men det gjelder vel alt du klarer å betale for på sas.no?

Durek liker dette
  13. Durek

Durek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Jo da, poenget var at du måtte handle hos SAS for å få så mange nivåpoeng.

14. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,845
    Bonuspoeng:
    350
    Og 10.000 poeng til ved 500.000 i spend

Preference liker dette
  15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,175
    Bonuspoeng:
    183
    Det er super-enkelt å bytte bank hvis du vil. Så det må du gjøre hvis det er best for deg.

Jeg har vært DNB PB i mange år, og er veldig fornøyd med personlig kontakt og alt hun ordner med en gang jeg spør om noe.

Men det er jo faktisk slik at jeg legger igjen mye penger som kunde av DNB. Hvis du er kunde som ikke de tjener på, så kan du heller ikke klage fordi de ikke står på hodet for deg.

jonss liker dette

Del denne siden