Du får 4x høyere statusinntjening når du reiser med oss i perioden 1. oktober 2021 – 31. januar 2022

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av larslarslars, 27. sept 2021.

1. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Tips til enkleste måte å klare diamant i slutten av januar? :D
    Mangler ca. alt..80 flyreiser(20 med 4x), eller 60k poeng.
    Tips til milageruns mottas med takk :)

Last edited: 04. jan 2022
  2. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,141
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet ikke hvor du bor, men på f.eks BGO-OSL har det vert mulig å reise med sas så og si på dagen for kun 299 om du skulle velge å gå for antall flygninger.

themichael liker dette
  3. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,169
    Bonuspoeng:
    163
    Enkelt. Helgetur til USA i business.

4. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    2,037
    Bonuspoeng:
    93
    T/r i Plus kan gjøre susen også, om man drar til MIA, LAX eller SFO, og er gull / diamant fra før. 13.500 basispoeng, plus 25% gullbonus = 16.875 basispoeng, som blir til 67.500 status under kampanjen.

Maggie and ChrisTW like this.
  5. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,567
    Bonuspoeng:
    183
    Med kun 20 flygninger igjen holder det å ta en liten tur med 5 legs i "nærheten" (alt er relativt). Bør kunne fikses i løpet av en dag til og med.
    Regnestykket for 5 legs innenriks mot en tur til USA der man må betale for både ESTA og covid-testing, samt mest sannsynlig en hotellnatt går nok i favør til legs fremfor poeng.
    Når det er sagt, så synes jeg personlig at en tur til USA morsommere ettersom jeg er mer glad i lange flyturer enn korte.

themichael and holmen like this.
  6. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Opptjener man overhodet poeng på flyvninger med SAS Connect? Fremgår ikke av bookingprosessen, og jeg har erfart nok av SAS sine forbedringer til at jeg tar intet for gitt.

7. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Ja :)

Scandipendler liker dette
  8. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,208
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vil synse litt?
    Med denne kampanjen er det for dumt å ikke kreditere til SAS, men startnivået mitt her er EBB.

Hadde opprinnelig OSL-CPH-SFO, og etter en Plusgrade-oppgradering og noen ombookinger og endringer endte jeg med billetter i bookingklasse S (SAS Plus Pro), som skal gi 750 poeng OSL-CPH, 9000 poeng CPH-SFO.
    Med 4x på denne flyvningen inkludert 6000 statuspoeng fra kredittkort, samt 450 basispoeng fra de kjipeste billigbillettene, ville jeg ha bikket over og fått EBG.

Men det gikk som det gikk med IRROPS, og jeg ble booket om til OSL-FRA-SFO, FRA-SFO med UA i bookingklasse O. Ingen poeng kommet inn fra denne flyvningen, men den gir lavere opptjening enn det jeg hadde fått med SAS normalt; ikke minst lavere når man beregner inn 4-gangen.
    Opptjente 1500 basispoeng for OSL-FRA-legget.

Så kommer returen som var i bookingklasse A (SAS Plus Smart), SFO-CPH-OSL. Alt gikk om planlagt og 6000+750 basispoeng har trillet inn, og det har blitt firedoblet som forventet.
    Siden jeg ble ombooket på turen over, var statusen min på retur EBS.

Har bedt EBretro om å kreditere for den opprinnelige flighten og med 4x-bonus. Antar at dette går fint, men oppfølgingsspørsmålet da er hva som skjer med det som burde ha vært en EBG-bonus på 25% på returen. Hadde flyvningene gått som planlagt hadde jeg vært EBG, og det hadde utgjort 6750 statuspoeng ekstra.

Kan jeg regne med at dette også kan bli korrigert i ettertid?

(Forøvrig illustrerer vel dette hvor enormt lett det er å få status nå... 75' poeng på én tur...)

tobeornot999 liker dette
  9. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,032
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde tilsvarende, om enn på mindre skala, og det var njet fra bolaget i flere kanaler.. Spent på å se om du når frem. Krysser fingrene:)

tobeornot999 liker dette
  10. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis opprinnelig flyvning blir avlyst og man blir flyttet to dager frem, til datoer som ikke passer, og SAS ikke kan tilby andre datoer som passer.

Kan jeg da kansellere hele bookingen og forespørre å få kreditert poeng for den?

11. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lenge pleier det å ta til man får svar fra [email protected]? Jeg har sendt inn noe også, men det var kanskje ikke lurt å gjøre det kvelden 23. desember :rolleyes:. Hvis dem ikke svarer meg i løpet av to uker blir jeg EBD uten hjelp fra dem :D.

12. Nook

Nook Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg sendte inn henvendelse 10. desember og har fremdeles ikke fått tilbakemelding. Har dog rukket å rykke opp i status allikevel :p

themichael liker dette
  13. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Et sted fra noen timer til 6 uker har vel jeg opplevd..

themichael liker dette
  14. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,208
    Bonuspoeng:
    183
    Mm. Ser det på forrige side i tråden rapporteres om både ja og nei til 4x; så sikkert litt avhengig av dagsform. Satser på tostegsrakett, først sikre original pruting med 4x, deretter forsøke å retroaktivt få lagt på bonusen. Så får vi se, har i utgangspunktet ikke så stort behov for EBD at det gjør noe, men hvis jeg først er såpass nær skader det overhodet ikke.

tobeornot999 and watchaddicted like this.
  15. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Du kommer til å ha behov for EBD når Anko starter å gjør SAS mer "attraktiv" for fritidsreisende etter at kampanjen er slutt :rolleyes::(:(...

tobeornot999 liker dette
  16. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Du er sikker på dette? :)
    Da har jeg plutselig mye flere ruter og booke mellom.

17. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Nja. Så lenge de ikke kutter lounge og fast track er EBG attraktivt nok. Det er jeg usikker på om Anko våger å kutte (såfremt han ikke kutter loungene da...). Men jeg ser absolutt for meg en kraftig devaluering av EB-poeng i nær fremtid. Er nok mange i skandinaviske hjem som har mange sådanne brennende nå.

Eddie47 liker dette
  18. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Svarer meg selv :)
    Fikk akkurat nå svar fra gull mailen, som beklaget for sent svar, at de ga meg original routing credit og 4x på både poeng og legs. Men dette var et unntak som de innvilget fordi SAS flyet jeg skulle flydd med ble kansellert etter at vi allerede satt i det.

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Antar at man bør be om poeng etter at reisen hadde vært gjennomført hvis den ikke hadde blitt kansellert?

20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,161
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, alt som er branded SAS flights gir poeng. Feks Air Baltic som fløy for dem tilbake fra BCN sist jeg var der.

Det står ifm billett bestillingen hvor mye EBP man opptjener (nederst i hver "boks" som viser forskjellige billett priser/typer)

Del denne siden