Du får 4x høyere statusinntjening når du reiser med oss i perioden 1. oktober 2021 – 31. januar 2022

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av larslarslars, 27. sept 2021.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,718
    Bonuspoeng:
    293
    Dette gjelder bare for de mer så mange bonuspoeng på konto at det renner over kanten ….
     
    Shyneno and obay like this.
  2. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    "poeng - beste tilgjengelighet" heter også "bestill vanlige billetter for poeng" - dvs det er vanlige billetter til vanlig pris, bare at du "konverterer" en del poeng til kroner for å betale for de. Så ja, de gir poeng akkurat som vanlige billetter.

    Det som jeg ikke er helt sikker på, dog, er hvordan voucher-ordningen fungerer dersom man bestiller "smart" billett på beste tilgjengelighet og bruker 72-timers kansellering mot voucher. Tror vel neppe de gir poeng-voucher?
     
    obay liker dette
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Huff, blir trangt i loungene fremover:p:confused::rolleyes:
     
  4. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,757
    Likes mottatt:
    7,702
    Bonuspoeng:
    183
    Du verden! Da blir det lett diamant til august 2023 på et par måneders flyvning, ja...

    Takk for informasjonen! Hadde ikke fått noe mail eller annet med info om dette.
     
  5. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Njaa... Regnestykket jeg ser på er OSL-MIA T/R til 128k poeng (og litt skatter) i Plus Pro. Som EBG/EBD får man tilbake 22.500 grunnpoeng fordi billetten er poenggivende, så nettopris blir 105k poeng. Vanlig bonusbillett på denne ruten koster 80k, så de ekstra 25k er ikke så verst når det gjør at man kan velge fritt blant avganger og tjene statuspoeng.

    Tilsvarende billett for penger koster 15.000, så å bruke poengene til snaue 15 øre per poeng er vel ikke den dårligste butikken heller, når man "kjøper" dem for 7,4 øre stykket gjennom Trumf.
     
    Shyneno and tobeornot999 like this.
  6. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Du må fremdeles ta en PCR-test innen dag 2 etter ankomst UK fra 4. oktober, men det du slipper er en test i Norge før avreise. Senere i oktober går de bort fra PCR og over til hurtigtest, men datoen er ikke fastsatt.
     
    holmen liker dette
  7. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Og så må vel denne testen bestilles før man reiser fra Norge? Og den må bestilles uansett hvor lenge man skal være i England?
     
  8. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer, testen må bestilles før du reiser da du må oppgi et referansenummer på skjemaet (Passenger Locator Form) som du må vise ved ankomst UK. Gjelder uansett hvor lenge du skal være der.
     
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm... Jeg trenger 38k statuspoeng denne perioden og ønsker å fly dem inn så komfortabelt som mulig. MR i biz direkte til MIA eller EWR fra OSL virker således mest forlokkende.

    Etter hva jeg kan finne må man ut med 21kNOK for t/r OSL-EWR og for 15k*4=60k statuspoeng. Alternativt kan man booke OSL-MIA for beste poengpris til 141222 EB + 877 NOK. Her får man tilbake 22509 EB, så nettoen blir 118722 EB + 877 NOK, som igjen kan regnes om til 8794+877=9671 NOK (gitt trumfpris på 13,5). Dette gir imidlertid 90k(!) statuspoeng, som er langt mer enn jeg trenger.

    Noen som har et forslag som treffer bedre på hvor mange poeng jeg faktisk trenger og som gjerne er enda rimeligere i pris?
     
    Shyneno liker dette
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    En mulighet kan være å kombinere SAS Bonus og ordinær billett for poeng:

    Screenshot 2021-09-27 at 17.19.51.png
     
    Xflipper, Gullars and Upsaker like this.
  11. permorten

    permorten Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    28
    Hei
    Må flighten ha et SK nr for st en skal få registrert leg? Selv om den bookes på sas.no. Eller vil legs flydd av widerøe telle?
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Hm... Fikk akkurat litt blandede følelser for dette nå, det kommer til å bli jævlig mange EBG og EBD fremover...
     
    Baldrick, markus, Kristian and 5 others like this.
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Tja. Under EuroBonus Live-eventen ble det uttalt at målet med 4x-kampanjer og forlengelse av status var å komme gjennom pandemien med like mange statuskunder som før, så antar noen har regnet på dette. De fleste av oss som er gale nok til å fly litt ekstra som følge av et slikt tilbud ville nok uansett også kvalifisert i et normalår.
     
    Shyneno, tobeornot999 and jgroneng like this.
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Alle som skal ut og fly mer enn 3 ganger innen utgangen av januar ender opp med gullkort. (Ja, jeg overdriver)

    Lurer på hvor gjennomtenkt dette var av SAS.
     
    Baldrick, markus, Shyneno and 2 others like this.
  15. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    God idé! Det gjør jeg :) Blir vel ca. 90k netto EB ut og 45k statuspoeng inn :)
     
  16. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Nå skal jeg ikke garantere noe, men under den tilsvarende kampanjen i våres (april-juni) så fikk jeg samme opptjening av 4 ganger poeng/flights på Widerøe som hos SAS. Bare pass på at Widerøe-flyene ikke er anbudsruter...
     
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,757
    Likes mottatt:
    7,702
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, og en god ide er å kjøpe en billig-test man kan få online for rundt 20 pund. Om den ikke kommer frem (sendes i posten til deg, og er en selv-test som deretter sendes inn til analyse) i tide, så går det helt fint også ;)

    Eneste som ikke var helt riktig i meldingen til @chipcampden var at de er totalt uinteressert i skjemaet når man kommer til UK. Har vært på både LHR og LGW flere ganger nylig, og begge steder går man rett til automatisk passkontroll uten at det er noen som helst skranke eller person som kunne vært interessert i skjemaet.

    Tror UK har "satt ut jobben" til carrier som flyr inn til landet. For både SAS og Norwegian er *veldig* nøye med kontrollen av skjemaet (inkludert det at man har bestilt og betalt test) før avreise fra OSL.
     
    chipcampden and Shyneno like this.
  18. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er vel ikke noe stress, det er svært lite folk som kommer til å fly langt de neste månedene, Asia er no-go for de fleste og USA åpner etter hvert men med testregime etc i lavsesongen så dette blir for de spesielt interesserte tipper jeg. Fulle lounger er min siste bekymring, jeg ser frem til det i så fall etter halvannet år uten, det vil virkelig være et sunnhetstegn. Så får jeg heller ergre meg om det siden :D
     
    themichael and trygveat like this.
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,161
    Likes mottatt:
    7,921
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenker at dersom noen som ikke reiser ofte nå får gull/diamant for etpar reiser, så vil ikke de endre reisemønsteret sitt så mye at loungene fylles opp av disse fremover. Ergo vil dette være gullstatuser som ikke ofte blir brukt
     
    themichael, OyvindN, Baldrick and 3 others like this.
  20. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Litt kjipt å føle på at det er flere av de utvalgte? :)
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden