Du får 4x høyere statusinntjening når du reiser med oss i perioden 1. oktober 2021 – 31. januar 2022

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av larslarslars, 27. sept 2021.

1. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,301
    Bonuspoeng:
    183
    Bestilte det samme i går, vanlig billett betalt med poeng på utreise. SAS Business Bonus på heimreise. 160k poeng + 834 NOK T/R EWR, SAS Business Pro på utreisa.

cooolcatz liker dette
  2. cooolcatz

cooolcatz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Ble dette gjort i en eller to bestillinger? Kan ikke se at det er mulig å velge poeng+penger på f.eks utreise og bonus på innreise i samme bestilling.

snus_mumrikken liker dette
  3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Det går bare å kombinere bonusbestilling (markert gull) den ene veien med ordinær billett helbetalt med poeng (ikke markert gull) den andre.

snus_mumrikken and cooolcatz like this.
  4. Aleksfremstad

Aleksfremstad Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet om 30 min er nok i GDN for å snu i døra? Vurderer MR før 31. Jan på denne ruta TRD-CPH-GDN-CPH-OSL-TRD

5. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Normalt innafor, men det ryktes at det iallefall har vært noe kontroll av dokumenter etc som gjør at man ikke rekker det? Noen med fersk erfaring?

Aleksfremstad liker dette
  6. CLT

CLT Nytt Medlem

Likes mottatt:
    170
    Bonuspoeng:
    33
    Landet i GDN fra CPH forrige helg. Alle ankommende til GDN ble da kontrollert for dokumenter der de vanligvis har passkontroll for reisende fra utenfor Schengen.

Det landet en del fly før oss, så det var lang kø. Så lang kø at vi fra CPH ble geleidet til en litt mer provisorisk dokumentkontroll i en korridor på siden. Det kan nok bli knapt med 30 min hvis det er kø her, for du må gjennom bagasjehallen og security på nytt.

Last edited: 17. jan 2022
    Aleksfremstad liker dette
  7. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,518
    Bonuspoeng:
    93
    I desember holdt de på med ombygging der. Var de ferdig der tror du?

8. CLT

CLT Nytt Medlem

Likes mottatt:
    170
    Bonuspoeng:
    33
    Så ikke så mye til ombygging ved ankomst, kanskje fordi vi ble geleidet litt utenom. Ved avreise neste dag så det ut som at trapper fra avgangshall oppe til ankomsthall nede var sperret av, usikker på om det skyldes ombygging - eller om det bare var for å sperre.

mrhaakon liker dette
  9. Aleksfremstad

Aleksfremstad Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar! Best å finne en annen rute da ja.

10. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Er 60min nok til å ta ut bagasje i Tromsø og sjekke inn på nytt?

11. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Prøvd å finne svar på om poeng+penger er medregnet denne kampanjen, og kan ikke se noen grunn til at det ikke er det?

12. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Minstetid mellom SAS og Widerøe på Langnes (TOS) er per i dag 30 minutter. Tidligere var det 20 minutter.

60 minutter mellom ankomst og ny avgang bør være mer enn nok, men jokeren her er ankomst til teltet (den midlertidige terminalen), men se her hva Avinor skriver:
    https://avinor.no/flyplass/tromso/planlegg-reisen/ny-midlertidig-terminal-pa-tromso-lufthavn/

tobeornot999 liker dette
  13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,158
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenkte selv på det samme: normalt helt greit, men jeg ville vært litt forsiktig med kort snu-operasjon i TOS nå mens det er midlertidig terminal og buss som må ventes på.

Selv om man kan gå til fots fra teltet over til gamle-terminalen på 3-5 minutter, var de veldig strenge på å fortelle at det ikke var lovlig - og jeg måtte pent vente på bussen.

14. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,844
    Bonuspoeng:
    350
    Det er likeverdig som billett for penger, så bare å klemme på

Gabface liker dette
  15. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,301
    Bonuspoeng:
    183
    Korleis kan ein sjekke om ein har fått x4 poeng når ein ikkje heilt hugsar kor mange poeng ein hadde før siste flight.

Sjølv om ein eksporterer til excel så står det jau bare x1 med poeng i lista.
    Mens f.eks poenga frå Sas mc Premium står der… o_O

16. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,992
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du henter ut excel-fila så filtrerer du ut alle grunn- og statuspoeng. De flyvningene fra oktober til nå ganger du med 4 så ser du om det matcher antall poeng.

17. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Vurderer en MR BGO-OSL-CPH-BCN T/R i Plus i neste uke for å ro i land Diamant i år også med 4x kampanjen.

Barcelonaflyet lander kl 18:20 og tar av kl 19:10. Går det greit med så rask turnaround der i disse dager?

En interessant observasjon er også at OTA og SAS "poeng og penger" kan bookes, mens SAS websidene ikke lar deg booke transfer med under en time kun for penger...

18. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    510
    Bonuspoeng:
    93
    Svarer meg selv igjen :), med enda mer SAS mail tull. Det viser seg at .dk gull mailen svarte første gang, men i dag svarte .no gull mailen på samme mail med samme svar :eek:. Som har resultert i at jeg har fått x8 på den ene flygningen. Skal ikke akkurat klage på det jeg.

Xflipper, Jorge, NoLimit and 2 others like this.
  19. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    854
    Bonuspoeng:
    113
    Har aldri ventet på den bussen eller fått kjeft for å gå selv.

tobeornot999 liker dette
  20. kristtorp

kristtorp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Prøver å finne meg en MR før 31. jan og har funnet tur til Gdansk med mellomlanding i CPH.

Hvis jeg bestiller på SAS, så får jeg varsel om at jeg må ha minimum 1 time mellom flyvning. Bestiller jeg på Berg-Hansen, så trenger jeg ikke en time i mellom.

Hva blir riktig? Rekker jeg gjennom flyplassen i Gdansk på 30 min?

Del denne siden