Du får 4x høyere statusinntjening når du reiser med oss i perioden 1. oktober 2021 – 31. januar 2022

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av larslarslars, 27. sept 2021.

1. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Under normale forhold ja, dvs før pandemien. Nå er det ganske risikabelt siden du må gjennom passkontrollen og så sjekke inn på nytt.

Jeg ville ikke tatt sjansen.

Spielhaug liker dette
  2. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vurderer en MR til WAW nå i helgen, enten fredag eller søndag. Noen med erfaring om hvordan det er der for tiden? Er snakk om samme fly tilbake, 40 minutter etter oppsatt ankomst.

3. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Tilfeldigvis noen andre her som vurderer noe slikt helt på tampen av kampanjen..?

upload_2022-1-27_23-1-53.png

tobeornot999, phileas and Flyrlavt like this.
  4. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,141
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Jeg er nærme diamond, men bryr meg rett og slett ikke med å gå for det. Diamond har ingen stor verdi for meg…:)

5. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Har absolutt forståelse for at ikke alle opplever/ser verdien med Diamond.. Men gøy å fly litt da. :)

6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,158
    Bonuspoeng:
    183

God MR der, når man veier poengene mot pris.

Et par år siden sist jeg var i WAW, men den gang da var det ikke noen split på passasjerer outbound og inbound. Så hvis ikke dette har endret *og* du kan få sjekket inn online på retur flightene dine, så er det tut- og kjør!

Baldrick liker dette
  7. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,201
    Bonuspoeng:
    183
    Følger opp; tok en evighet med svar fra [email protected], så jeg forwardet den til [email protected] og da tok det 4 dager før jeg fikk svar.

Var ihvertfall uproblematisk å få kreditert for original routing i med bookingklassen jeg til slutt endte opp med i SAS Plus Pro (S) og da også med 4x opptjening, så det ble utbyttefest. Har nå spurt om den teoretiske 25% EBG-bonusen jeg i utgangspunktet ville hatt på returflyvningen.

tobeornot999, holmen and Baldrick like this.
  8. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    386
    Bonuspoeng:
    63
    Så plutselig dette i et annet forum.
    https://www.flyertalk.com/forum/sas...intaining-eurobonus-status-covid-19-a-37.html

----
    If you are a Gold or Diamond member whose qualifying period expires on 31 March or 30 April 2022, with membership level that expires on June 30 or July 31, 2022 you will receive half of the qualifying flights / Status points required to maintain your current level.

Qualifying flight segment: Gold 23, Diamond 45

Status points: Gold 22,500, Diamond 45,000

The points will be automatically registered and visible in your member account by latest end of February.
    ---

Regner med dette ikke gjelder for oss?? (og om det gjelder, er det kvalifiseringsperiode eller grace?)

9. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    386
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis du er Sølv, Gull eller Diamant-medlem med en kvalifiseringsperiode som utløper den 31. januar eller 28. februar 2022, og et medlemsnivå ssom utløper 30. april eller 31. mai 2022, får du halvdelen af de kvalifiserende flyvninger/Statuspoeng, nødvendig for å opprettholde ditt nåværende nivå.

Kvalifiserende flysegment: Sølv 5, Gull 23, Diamant 45

Statuspoeng: Sølv 10 000, Gull 22 500, Diamant 45 000

Poengene blir automatisk registrert og synlige på medlemskontoen din innen utgangen av oktober.

-----------
    I posten jeg linket til stod det at dette var forlenget med 2 mnd..

10. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er nok noe som er på vei da infoen finnes på den engelske siden :) Se under "How do I keep my member tier?" her https://www.flysas.com/en/help-and-contact/faq/?faq-category=corona-eurobonus

Screenshot_20220201-214500_Samsung Internet.jpg

espenlampe liker dette
  11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,205
    Bonuspoeng:
    113
    Enda mer utvanning av status. EBD er snart like eksklusivt som medlemsskap på SATS :(

NoLimit, themichael, markus and 3 others like this.
  12. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    386
    Bonuspoeng:
    63
    Dette gjelder nok ikke meg, da jeg først de siste måneder har startet i "gamet" med poeng osv. Er sølv via Amex Elite, og har flydd litt for å jobbe meg mot Gull. Hadde store planer i 4x-perioden, men pga risiko for karantene osv (og jobb), så ble det ikke til at jeg kom i mål under denne perioden. KAN fortsatt klare det før fristen dog.
    Ser ut som dette kun gjelder de som hadde Gull i forrige periode allerede. (jeg fikk dog gullkort i gave nettopp, men det hjelper sikkert ikke)

Last edited: 01. febr 2022
  13. Stigoo

Stigoo Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    33
    Sendte du forespørselen på norsk eller engelsk?

14. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,201
    Bonuspoeng:
    183
    Først norsk, fikk svar på engelsk, så følgelig oppfølgingsforespørsel på engelsk.

15. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,564
    Bonuspoeng:
    183
    Men som ved SATS er det veldig mange ‘støttemedlemmer’ som så og si aldri setter fot i et fly eller lounge. Regner med det går helt fint.

16. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    386
    Bonuspoeng:
    63
    Dette i posten min gjelder nok for dem som skal BEHOLDE nivået sitt, og ikke slike som meg som prøver å oppnå dem for første gang i år. Det blir nok mange etter hvert da om ikke annet, da planen er å begynne å reise og "utforske verden" fremover.

17. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,141
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har reist mye mer med widerøe enn med sas det siste året, og det blir sannsynligvis slik det kommende året også. Hadde jeg brydd meg litt mer kunne jeg fint tatt en liten MR før denne kampanjen var over og oppnådd EBD, men nå har jo sas bestemt at jeg blir EBD uansett :rolleyes:

Jeg blir nok ikke å ta opp mye plass i loungen da jeg ikke er så ofte innom OSL, og så må jeg nok gå fullstendig amok om jeg skal klare å tømme trallen på mine turer i sas go som vanligvis er av det kortere slaget :p

18. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,564
    Bonuspoeng:
    183

Jeg er selv en av de som tok en MR for å gå opp fra gull til diamant. Kommer nok ikke til å øke antall reiser bare pga ny status. Tenkte bare at det er veldig greit å ‘være ferdig’ og ha minimum gullstatus de neste drøye 3 år selv om jeg skulle fly mindre.

themichael and Flyrlavt like this.
  19. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,141
    Bonuspoeng:
    113
    Det fristet jo selvfølgelig litt her og, men ble til at jeg droppet det.

Flyingdutchman liker dette
  20. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har i hvert fall fått 4 x statuspoeng for City-jet "operated by SAS".

Del denne siden