Du får 4x høyere statusinntjening når du reiser med oss i perioden 1. oktober 2021 – 31. januar 2022

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av larslarslars, 27. sept 2021.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Godt poeng. Litt som gavegull til konemor, som uansett er med på tur. :cool:
     
  2. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Er litt der jeg også. En lounge med lite trafikk er ikke noe vi burde ønske oss, da blir bare sjansen større for at den blir forbedret bort etterhvert.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt. Litt eksklusivitet skal man da ha! :D
    Seriøst; det er ikke bra for produktet at terskelen blir for lav, da vanner de ut produktet.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Mon om lite trafikk er det som tar livet av en lounge.
    Tenk på det at man etterstreber at diamant skal ha ledig midtsete, hvis flyet er nesten fullt og halvparten er diamanter…
    Hvis nesten alle reisende er ebg eller høyere så blir det rimelig trangt på gullstua, med ditto omsetning av mat og drikke og ergo mer kostbart for sk blir det vi får dårligere.
     
    Supersergei liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Får håpe det stemmer.
     
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    I forrige 4x-kampanje (på vårparten i år) var Widerøe eksplisitt omtalt. Denne gangen er Widerøe ikke omtalt. Ergo kan det se ut til at kampanjen nå kun gjelder SAS-flyvninger (SK-ruter).
     
    Earl and Shyneno like this.
  7. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Det skjedde for mange år siden. Gullkort får man i cornflakes-paketet. Og forskjellen på gull og diamant er så godt som ikke-eksisterende.
     
    chipcampden, paron, RoadKing and 2 others like this.
  8. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man anta at city jet-flyvninger teller? Ser ut til at jeg tar en milagerun for å klare diamant
     
  9. larslarslars

    larslarslars Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Noen flere som har milage run CPH - LAX 15-16 januar? :)

    Er forresten 1h 20min nok til i CPH?

    videre fra Norge til USA, Sas som foreslår at det er nok :)
     
    Last edited: 28. sept 2021
  10. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det vil jeg tro. Der City Jet opererer i SAS-rutenettet er jo flyene malt i SAS-farger og alskens, i tillegg flyr de SK-ruter. Ergo mener jeg ganske så bestemt at 4x-kampanjen også gjelder på flyvninger operert av City Jet.
     
  11. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Så surt at denne bare gjelder ut Januar, har T/R Miami booket i vinterferien i Biz:(. Hadde blitt gull på hele familien da...
     
  12. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Nå besitter jeg kun gammel informasjon, altså fra tida før pandemien, men da var 1:20 mer enn nok tid. Dog, til tider kunne passkontrollkøa på Kastrup for reiser ut av Schengen være svært lang, så det lønte seg å sjekke køa (gjerne ved hjelp av visuell observasjon) før man rusler inn i loungen eller LEGO-butikken. Som sagt, pre-pandemi-info. Hvordan det er nå skal andre få gi fersk info om.
     
  13. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Får man 4x poeng/legs for booking booket med SA (billettnummer 618), men SAS første leg? Skal til BKK i romjulen og flyr SAS til CPH før SA flights.
     
  14. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    På forrige 4x-kampanje stod det eksplisitt at det ikke hadde noen betydning hvor du hadde bestilt billettene dine (dersom jeg husker riktig). Det gjør det ikke denne gangen, men det står dette:
    Jeg vil tro at du får nytt godt av kampanjen på de flyvningene i bestillinga di som er rene SK-flyvninger til tross for at du har bestilt hele reisen via SA. Forhåpentligvis tar jeg ikke feil!
     
    magnusha liker dette
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,849
    Bonuspoeng:
    293
    SAS foreslår rutinemessig booking på 40-50 min på CPH når en skal videre med egne long haul, når en booker selv. Har hatt kort transfertid + 10 ganger de siste årene ( pre pandemi) og aldri mistet et fly, selv om jeg har opplevd at døra lukket seg bak meg et par ganger, og har vært sisteman ombord. Og i og for seg landet etter avgangstid for long haul.

    Etter at det kom stabile pass automater på CPH har jeg heller ikke opplevd mer en 1-2 min ventetid, da typisk på noen som ikke har brukt teknologien før.
     
    Kristian liker dette
  16. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,929
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror hovedmotivasjonen her er å minske konkurransen fra Flyr og Norwegian. Marerittet til SAS er at også Flyr utvikler seg til å bli en stor og brysom konkurrent.

    Norwegian hadde i august en vekst på 168% YoY mens SAS hadde 52%. SAS hadde riktignok flere passasjerer med over 1 million mens Norwegian hadde 790.000. Fyllingsgraden var kun 61% for SAS mens Norwegian hadde 72%.

    SAS blir i enda større grad enn før nå utkonkurrert på pris, men de sliter også på direkteruter fra Norge som er det de fleste privatreisende foretrekker. Hvordan kan de da konkurrere? Jo, sørge for at flere får status og de fordelene det medfører. Ulempen er situasjonen det har vært på innenlandsloungen med køer ned trappa. Forhåpentligvis er det blitt bedre etter utenlandsloungen åpnet.

    Klarer de demme opp mye for Flyr nå i fire måneder, så vil det tære kraftig på kapitalbeholdningen til Flyr som kan legge begrensninger på deres vekstplaner.
     
  17. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,929
    Bonuspoeng:
    183
    Må heller ikke glemme konkurransesituasjonen i Sverige. Der satser jo Finnair hardt på langdistanse fra Arlanda etter SAS har flyttet mye til København og Eurowings ser ut til å starte mange nye europeiske ruter til neste år.
     
  18. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan er det å "snu i døra" på BGO og TRD? Ser at jeg må bestille separate flygninger hvis jeg skal ta det flyet som snur på hver destinasjon. SAS tillater ikke bestillinger der returen er mindre enn 1 time etter ankomst.
     
  19. bgoPeter

    bgoPeter Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har erfaringer med same flight turnaround på GDN nå for tiden? Tenker da på ankomst fra CPH 13:45 og så tilbake til CPH igjen 14:20. Gjennomførbart, eller bør dette unngås? Vet at dette ikke var helt uvanlig å gjøre her inne før pandemien. SAS tillater jo ikke det på samme booking så må bli to enveisbilletter.
     
  20. bgoPeter

    bgoPeter Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    På BGO innenlands kommer du som regel rett ut av flyet og inn til departures og gate.
     
    flyhigh liker dette

Del denne siden