Du får 4x høyere statusinntjening når du reiser med oss i perioden 1. oktober 2021 – 31. januar 2022

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av larslarslars, 27. sept 2021.

  1. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Testen må ikke bestilles om du har "transfer landside less than 24 hours", dvs. du kan fly inn til London og fly tilbake på MR uten å bestille denne testen. Du kan til og med ta en natt på hotell uten at dette byr på noen problemer.

    Bekreftet med reise jeg hadde 13 September.
     
    milehigh, Earl, Chrisljo and 4 others like this.
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,519
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du skal med samme fly tilbake fra TRD så går du rett fram 10 meter når du går ut av broen og du er klar for boarding, de som ikke skal videre fra TRD går ned en trapp. Kan ikke bli enklere.
     
    flyhigh liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,519
    Bonuspoeng:
    293
    Suverent. Da er det bankers.
     
  4. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Dvs. at det hverken i Norge eller England ble sjekket på Passenger Locator Form at du hadde bestilt en test?
     
    Last edited: 28. sept 2021
  5. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    I england er det absolutt null sjekk når du ankommer, de har outsourcet alt til flyselskapene som tar deg dit.

    I Norge leste de gjennom passenger locator form, og verifiserte spurte meg om hvorfor jeg var untatt 2. dags test. De sjekket så at jeg hadde en flybilett ut av landet igjen innenfor tidsfristen (enkelt da det var samme flyselskap).

    Jeg hadde mellomlanding på Schipol og der sjekket de igjen at jeg hadde alle papirene men de stilte ingen spørsmål.

    Det er et alternativ på "Passenger Locator Form" for unntak som heter:
    Transiting landside in UK and departing through England (England only) - Travel evidence required
     
    Insomnia4u, milehigh, Earl and 3 others like this.
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Og nå med Covid-restriksjoner med ulike regler i alle land, så er direkteruter en stor fordel for de reisende.
     
    tobeornot999 and EndreD like this.
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Herlige saker! Dette lover bra for MR til LHR, takk for nyttig info! :D
     
    tobeornot999 and Skarven like this.
  8. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg bestiller en Business smart med poeng til japan i januar og de ikke åpner, hvilke rettigheter/muligheter har jeg? syns det var vanskelig å finne info hos sas.. hvis jeg betaler med cash kan jeg få voucher? og hvis jeg betaler med poeng får jeg ingenting tilbake?
     
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje denne er relevant for deg:
    https://www.sas.no/traffic-information/faq-corona/

    Se også: https://www.sas.no/traffic-information/faq-corona-eurobonus/
     
  10. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke lett å orientere seg i det engelske regelverket for innreise. Dette er det jeg leste og trodde det gjalt uansett varighet på oppholdet. "If you will be in England for less than 2 days you still need to book and pay for a day 2 COVID-19 test. You only need to take the test if you are still in England on day 2."
     
  11. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    drsyk liker dette
  12. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg leste heldigvis ikke den, og fikk ikke noe problemer med reisen.

    Det som overrasket meg mest på reisen var at det var null COVID kontroll når jeg landet på Heathrow. Jeg gikk gjennom e-gate for passkontroll og på grøndt gjennom toll og jeg var ute.
     
    RoadKing, drsyk and Shyneno like this.
  13. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg lurer også på dette. Er det noen som har flydd til GDN? Må vi ut av flyplassen og gjennom security igjen? Eller kommer vi rett inn på avgangsområdet. Grunnen er jo at jeg tenker å ta samme SAS fly tilbake og da må jeg bestille 2 enveis.

    I tillegg lurer jeg på om det er noen som har fått bekreftet at CityJet gir 4X også når bestilt på sas.no?
     
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,657
    Bonuspoeng:
    183
    Det er SAS sin logo på flyene CityJet flyr for SAS. Såklart du får 4x.
     
  15. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Ah, min feil! Da misforstod jeg... Og da har jeg vel ikke noe svar å gi...
    – Poengene får du tilbake. Pengene får du kanskje som voucher?
     
  16. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter å ser litt på ombooking av en tur i November hvor jeg allerede har booket OSL-EWR//SFO-CPH-OSL med FP i C.

    [​IMG]

    Er det slik å forstå at en reise som den over koster 83k og gir nesten 17k grunnpoeng + 50k statuspoeng? I praksis en kostnad på 66k for 67k statuspoeng og t/r LAX i Plus? Finnes det noe mer optimalt enn det, eller er Plus Smart (+ Plusgrade) det som gir mest for poengene?

    Syntes at 60000 poeng hver vei i forskjell mellom Plus Smart og Business Smart er mye, har enda tilgode å oppleve at et Plusgrade-bud til Business ikke går gjennom som EBD.
     
  17. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Vurderer LHR selv, det er et fint sted å teste forskjellige lounger noen timer. Har foreløpig landet på at United er best men variasjon fryder. :)
     
    Scandipendler and drsyk like this.
  18. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan finner du så billige vanlige billetter betalt med poeng? o_O
     
  19. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    En pleide å kaste bort litt tid i Senator(fått egentlig nok av elendig service på LH FRA i det siste) så en kur tur til Canada, ser om de har noe spennende å by på (vafler og noe sirup greier), rett over gangen til Singapore, der har de alltid noe snacks, småretter, iskrem, en sling , og deretter fast inventar på United, som har det meste(bobler).:cool:

    Var innom Plaza Premium 2-3 ggr før, den er helt utenfor mål og mening, mtp. ernæring(bobler);)
     
    tobeornot999 liker dette
  20. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Gikk bare på SAS.no og søkte på bonusbilletter og vanlige billetter for poeng. Ser at de samme datoene er dyrere i dag.
     

Del denne siden