Du har nå et lite problem med denne turen. United har kuttet opptjening for denne turen fra og med 1. mars så bookingklasse K gir 50%.
Det ville jeg ikke tatt sjansen på. Er eksempler på folk her inne som har brent seg på Lufthansa Z-klasse når den gikk fra 200% til 100%. Her ville hverken Lufthansa eller SAS ta noe ansvar, ser for meg at det blir det samme med SAS United, men jeg hadde selvfølgelig ikke latt det gå uten å krangle litt
Men har ikke folk fått opptjening i henhold til gammel tabell på reiser med SAS som ble bestilt før nyttår? Er kanskje andre regler på reiser med SAS
Det stemmer, men det er andre regler når det er SAS poeng på SAS billett. Når det er "SAS poeng" på United billett slår det seg feil vei. Om jeg ikke har misforstått noe fungerer det slik at United praktisk talt kjøper poeng hos SAS og gir til den respektive Eurobonus-kunde. Vi har jo lenge visst at United har endret sin opptjening for sine egne kunder, så spørsmålet er hvor proppen har vært for å opplyse om ny opptjening hos andre kunder. Jeg har ikke sjekket opptjenning hos United hos eksempelvis Miles&More men det kunne gitt en indikasjon om dette ble kommunisert ut tidligere fra United og forsinkelsen her ligger hos SAS eller ikke. Når alt kommer til alt hjelper det lite å vite hvor forsinkelsen ligger, så lenge endringen skjer uten forbehold.
Jeg ringte nettopp SAS Kundeservice (snakket med Oliver) og spurte om hva som gjelder for mitt vedkommede. Etter å ha blitt satt på holdt i noen minutter fikk jeg informasjon om at jeg har krav på de betingelsene som gjaldt på det tidspunktet som reisen ble bestilt, dvs 100 % poengopptjening. Følgende må gjøres: Etter å ha gjennomført reisen må jeg sende følgende informasjon til [email protected]: flybillett, EB-nummer og boarding-pass.