Og begge oppgraderingene var Courtesy Upgrades? Hm, det stemmer vel ikke med SAS´ egne regler om maks en oppgradering i året da, men fint for deg!
Bare en i året nå? trodde det var annhver gang... "If the members latest flown intercontinental PNR contained "OS COURTESY UPG" element then he/she will not be offered an upgrade on the next PNR with intercontinental flights."
Strekning: CPH - IAD Klasse booket: SAS PLUS (VIP) Oppgradert?: Ja, til Business Oppgradert tidligere?: Nei. Første LH med SAS siden dette ble innført.
Strekning: ARN - HKG Klasse booket: Billig Plus Oppgradert?: Ja, til Business Oppgradert tidligere?: Nei, men min første LH flight med SAS siden dette ble innført. Syns dette var skikkelig digg, spesielt siden jeg fikk avslag på upgrade for points i går
Strekning: Soul - Shanghai (Asianan Airlines) Klasse booket: Økonomi (Klasse X bonusbilletter) Oppgradert?: Ja, til førsteklasse (upstairs! 747) Oppgradert tidligere?: Aldri
Strekning: IAD - CPH Klasse booket: SAS PLUS (VIP) Oppgradert?: Nei Oppgradert tidligere?: Ja. Ble oppgradet fra Plus til Business på utreise.
Strekning: ARN - HKG Klasse booket: Billig eco Oppgradert?: Ja, til Plus Oppgradert tidligere?: Nei, men min første LH flight med SAS siden dette ble innført.
Nå går vel ikke dette på Courtesy Upgrade kontoen din siden det kun gjelder SAS flighter, her snakker vi en god gammeldags op-up. De har vel forøvrig kun F i nesen på 747, og business oppe? Uansett en hyggelig oppgradering. Strekning: OSL-EWR Klasse booket: Go Oppgradert?: Plus Oppgradert tidligere?: Nei, men flyr nesten bare i Europa for tiden.
OT: Asiana har F oppe i 747, nydelig utsikt. Business-delen er også oppe, bak F. Er 380 som har F nede. Har reist begge.
Strekning: ARN - HKG, SK 0963 Dato: 04.12.2015 Klasse booket: SAS VIP GO Oppgradert?: Ja, til SAS Plus. Fikk email 17 timer før avgang, Avsender: atocph(at)sas.dk Oppgradert tidligere?: Nei Strekning: HKG - ARN, SK 0964 Dato: 07.12.2015 Klasse booket: SAS VIP GO Oppgradert?: Nei Oppgradert med poeng: Ja, til SASPlus, ved check-in Happy customer? Ja!
Strekning: CPH - SFO Dato: 05.11.2015 Klasse booket: Billig Go gjennom reisebyrå (pga jobb) Oppgradert?: Nei. Flyet var helt full og gikk med 4.5 timer forsinkelse. Tekniske problemer sa de ved gaten. Jeg fikk 600 euro tilbake etterpå pga EU261, så jeg er fornøyd uansett. Oppgradert tidligere?: Nei Strekning: ORD - CPH Dato: 17.11.2015 Klasse booket: Billig Go gjennom reisebyrå (pga jobb) Oppgradert?: Nei (men loadfactor var bare ~25%, altså fikk jeg 4 seter for å sove meg... Synes det var bedre enn Plus/Business! Ihvertfall var 'sengen' lengre ) Oppgradert tidligere?: Nei Strekning: ARN-HKG Dato: 11.12.2015 Klasse booket: VIP Go Oppgradert?: Ja! Oppgradert tidligere?: Nei Min første courtesy upgrade for flyet i morgen! Ingen epost kom ennå, men jeg sjekte inn i Plus uansett. Skal prøve å få en upgrade til Business for poeng i loungen.
Hvis du ikke fikk epost så har du nok ikke fått noen courtesy upgrade - men en upgradert basert på at det er fullt i GO og de flytter frem status kunder. Den gode nyheten er jo da at du fortsatt har en "courtesy" til gode (hvis EBD)
Strekning: ARN-ORD Dato: 12.12.2015 Klasse booket: VIP Go Oppgradert?: Ja, til Plus. Oppgradert tidligere?: Nei, første gang på langrute siden dette ble innført. Det hører med til historien at jeg kjøpte meg videre opp til Business for 2499 SEK.
Ser ut som det stemmer! Fikk epost ~12 timer før veien tilbake, så har blitt oppgradert begge strekningene. Synes ikke det er verdt det for å kjøpe seg opp til Business fra øst til vest (hverken for poeng eller kroner), men en gratis oppgradering er fortsatt 'nais'. Og jeg må si at den nye kabinen er en stor forbedrelse! Strekning: HKG-ARN Dato: 15.12.2015 Klasse booket: VIP Go Oppgradert?: Ja! Oppgradert tidligere?: (Ja/) Nei (Fikk oppgradering på førrige flyet, men det ser ut som det var ikke en 'courtesy'.)
Strekning: ARN-HKG Dato: 8.1.2015 Klasse booket: VIP Go Oppgradert?: Ja, til Plus (fikk nettopp mail, fikk også avslag på OT tidligere) Oppgradert tidligere?: Nope