EBG vs EBD

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Salvador, 12. febr 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette synes jeg er rart.
    Jeg tror jeg har hatt ledig midtsete på nesten alle flighter siste halvår, i alle fall godt over 90% (uten at jeg hat talt de)..

    Dette er helt åpenbart unødvendig, det burde komme av seg selv. Min erfaring er at det også gjør det på de flyplassene jeg har vært på (KRS, OSL, KKN, CPH) men siden du reiser fra en flyplass uten fast-track gjetter jeg på at du flyr fra en mindre flyplass, om de i tillegg har flest widerøeflighter så er det kanskje "forståelig" (men ikke akseptabelt) at de ikke er vant til dette og de har kanskje et annet tankesett enn på de større flyplassene.

    Har du forsøkt å klage direkte til SAS?
    Om det er lokale problemer på enkelte flyplasser kan det kanskje hjelpe.
     
  2. Hoggorm

    Hoggorm Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Reiser masse både på Kristiansand og Kirkenes og dette opplever jeg begge steder. Det er SGS som handler flyene, ikke Widerøe. Det er ikke fast track på de flyplassene.

    Jeg har sendt mail til SAS ja. Flere ganger. Da får jeg som regel bare et svar som "Tack för din feedback." "Det är tråkigt att höra att..." osv osv. Det er lite konkret de kommer med.
     
  3. Lurkulf

    Lurkulf Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har samme erfaring, bortsett fra opptil flere SAS-ansatte som later til å tro at alle sorte medlemskort er EBP.
     
  4. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk en "morsom" innføring i Diamant statusen's verdi her denne uken på SAS ruten fra AMS - OSL. Jeg prøvde meg på fast track, holdt fram SAS diamant kortet, og ble kjapt stoppet av security vakten, og informert at dette gjaldt kun for Gold members. Jeg framviste så mitt SAS diamant kort igjen, som fikk et kjapt blikk & kun ga respons litt mer kraftig & høylydt.. Sir..I said this entrance is only for GOLD card members, you can not go trough here...
    Jeg viste så i tilegg min business bilett, men da han så fikk vite at jeg også ønsket ha med en gjest som kun var silver, ble vi bestemt skysset til den regulære security køen.
    Gull kortet er tydligvis mer annerkjent omkring.
     
    Islending liker dette
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Fantastisk. .
    Lurer på om det ville fungert å vise eurobonus-stigen i appen..
    Forsiktig hinte til at diamond er tilsvarende lufthansa HON.. (trenger ikke so at kravet for hon er en smule høyere. . ;) )

    Men det står vel også star gold på diamantkortet..?
     
  6. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Jo det står skrevet Gold under Star Alliance logoen, men da må man vel stikke nesen ganske nært kortet, noe den vakten var lite interessert i der & da. Mulig han bare så mangelen på gullfarge.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Så det kan kanskje være en idé å ha et gammelt gullkort liggende ved utenlandsreiser..
     
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg blir EBD i løpet av august. Vil det si at jeg får returnert noe av årsavgiften på amex plat?
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det tror jeg du får om du ber om det.
     
    Insomnia4u liker dette
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville tatt en telefon og bedt om det ja.. Det glipper stadig vekk, selv om jeg har vært EBD siden det ble introdusert..
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant observasjon.
    På dagens flight hadde jeg 7A booket.
    Jeg sjekker gjerne 5-6 ganger hvordan setekartet ser ut og flytter meg ved behov, eks. om tror de skal sitte ved siden av meg..
    Alt vel, ledig midtsete som vanlig.
    For en gangs skyld sjekker jeg inn en koffert og uten spørsmål får jeg boarding card i hånda, 16A..
    Plus er flyttet, men som EBD fikk jeg nytt vindussete.. Er 98% sikker på at det ikke var noen ledige seter ved vindu sist jeg sjekket status. Relativt fornøyd da :)
     
    Insomnia4u and Scandi like this.
  12. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Du må ha en SAS-skytsengel hengende over deg :) Erfaringsmessig hadde jeg selv glatt blitt flyttet til 25B i et slik tilfelle.
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan jo være at det er bedre nå som EBD heter EBD i systemet..
    Ikke vet jeg, men min opplevelse av SAS som EBD stemmer dårlig med hvordan enkelte her inne har det.
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Burde kanskje holdt kjeft.
    I dag kom det plutselig en kar som ville sitte ved siden av meg, merkelig da jeg synes det var lite folk på flyplassen. Sjekker kvs og teller 17 ledige plasser, inkludert to hele treseter..
    Det virker spesielt, så håper nesten han sitter på feil rad..
    Ikke nok med det, karen på andre siden hadde diamantkort på veska..
     
    Scandipendler and Islending like this.
  15. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,232
    Bonuspoeng:
    113
    Sikkert en EBP.
    Vi bare ELSKER å bønne oss ned på midtsete mellom to diamond. Iallefall tror noen GA det så ofte de "hjelper" meg til en slik plass :p
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ahh.
    Det gir riktig god mening.
    Forklarer også hvorfor han falt ned i et midtsete på en tom treseter i Plus etter avgang, følte seg nok hjemme der :)
     
    Insomnia4u and kiev like this.
  17. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har nettopp overgått seg selv. Jeg hadde forhåndsvalgt 23A på SK944 ORD-CPH neste måned, men nå har SAS åpenbart switchet til en annen A340-maskin uten rad 23, og jeg ble prompte flyttet til... 39D! WTF??? I følge setekartet skal det være atskillig ledige vindu- og midtgangsseter rundt omkring i kabinen, men neida... 39D - på en fireseter som i følge setekartet er full. Det beste av alt er at jeg ikke får valgt nytt sete på sas.no heller, uvisst av hvilken grunn. Argh.

    (Jada, noen ord til diamantmailen er sendt)

    *Edit: Det virker som som Ex-Lan er tilbake på 943/944 fra neste måned... Beware!
     
    Last edited: 17. aug 2015

Del denne siden