Nordmenn .. ?
Sikkert en haug av dem også her, de eneste jeg har truffet var mor og datter Rogaland . de traff jeg inne i en av butikkene til den svenske innvandrersønnen, en kjede litt typisk innvandrerbutikk .. de startet med en ting (medisiner), men nå har de all verden. Nå har de en kjede av nesten 10 000 innvandrerbutikker.
Nok om det, mor og datter Rogaland hadde reist til Miami for å kjøpe norsk vann .. det smaker så godt sa moren.
Bartendere er pratmakere og da jeg inntok nattmaten (2xGT) på hotellet i går, kunne han fortelle om sin og konens tur til Tromsø i januar i år.
Lite flyinteresse hos den mannen. Jeg spurte om hvordan han hadde flydd for å komme til Norge?
Svaret var «skremmende»(!), det var en del av 36 dager i Europa og han hadde kommet til Oslo fra Sofia.. han var bevisstløs om flyselskaper.
Det han visste var at de fra Oslo til Tromsø hadde reist «a funny little plane» med 2+2 seating .. jeg fant frem et bilde av et irsk CRJ900 malt i SAS farger. Oh yea there it is ..
Jeg fortalte at det var Canadisk og at mange amerikanske flyselskaper bruker slike fly .. oh really!
Forøvrig skrøt han masse av Norge og Tromsø .. mørket og nordlyset ..
Rent og ryddig overalt og han mente at Norge måtte være helt i front når det gjelder teknologisk utvikling .. bl.a. Tesla som taxi i Tromsø ..
Jeg sa han måtte reise til Tromsø om sommeren og se midnattssolen, solen som er oppe 24 timer i døgnet.. Is that really true?
Last edited: 09. okt 2019