Ekte forbedring hos BA med extra tier points

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av tobeornot999, 24. nov 2025.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    293
    I flyverden er vi jo vant til at flyselskap av alle valører kaller noe en forbedring.
    • "fordi kundene ønsket det slik"
    • "fordi vi setter ekstra pris på lojale kunder"
    • "basert på erfaringer"
    • "for å gjøre det bedre/lettere/raskere å oppnå fordeler eller bruke poeng"
    Denne gangen er det faktisk en ekte forbedring. British Airways annonserte nettopp at de gir mer tier points i alle kategorier. Hos BA er det tier points som avgjør bronse/sølv/gull nivå.

Screenshot_20251124_105144_Gmail.jpg

Det skal riktignok legges til at de fikk pepper for å stramme inn for mye da de gikk fra BA Executive club til BA club.

Men dette gjør det en god del enklere igjen å oppnå status gjennom å fly BA. Og min egen holdning er i alle fall at faktiske passasjerer bør få en fordel foran de som bare samler på kredittkort :p

2. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,421
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel også en bekreftelse på at den tidligere maltrakteringen av bonusprogrammet ikke har vært spesielt vellykket.

De har sett seg nødt å krype til korset og ikke bli en ren spend-based ordning. Ingen tvil om at det er litt krise i salgsavdelingen til BA for tiden, de ser nok dette på booking tallene og blir litt smådesperate nå. Så spørs det om de klarer å lure tilbake alle som har begynte å reise med andre selskaper i mellomtiden.

Dette er nok et potensielt fremtidig case studie for hvordan å ikke implementere endringer i et bonusprogram.

Earl, turaga008, EndreD and 6 others like this.
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, absolutt.

Men nå er Sapphire nivå i 1W (silver hos BA) ikke vanskelig å oppnå lenger. Tilbake til før, vil jeg si.

Har hatt det mange år før, men hoppet av hamsterjulet da de tullet det til. Kommer tilbake nå, når silver ramler inn som før hvis man flyr endel business i Europa med BA. 10 legs i Club gjør susen.

4. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes det fortsatt er mye vanskeligere / dyrere å få BA sølv nå enn før. Kravet er 7500 Tier points og for oss I Norge er vel det 7500£ i spend på flybilletter eller BA holiday. Husk at spend er før avgifter på flybillettene. Så i praksis må man jo bruke mere enn 7500£ på flybilletter. Nå hjelper jo ekstra Tier points litt. Med 10 sektorer med BA Club i Europa gir det 1750 Tier points og det hjelper jo litt. Men fortsatt mye penger for BA sølv etter min mening:)

Ønsker man å gå for BA gull er det 20.000 Tier points.

Earl, turaga008, EndreD and 1 other person like this.
  5. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    43,767
    Bonuspoeng:
    293
    65000 for Gold List med minst 52000 på BA markedsførte flyturer, betraktelig dyrere enn det var med TP’s.

Noen hundre ekstra innen Europa. En tur over dammen vil nå gi 1150 ekstra TP’s i Club ved forbindelse til LHR i tillegg

6. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,697
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde vært god plass i SAS loungene skulle alle fly inn gull og diamanter :)

Earl, Points4Fun, Preference and 2 others like this.
  7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, alt er relativt og beror på reisemønster

Uansett en klar endring til det bedre, etter de snevret inn for mye.

8. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    484
    Bonuspoeng:
    63
    En forbedring ja, men mer damage control etter flausen som var endringen til BAC.

Det skal forsåvidt nevnes at man også kan opptjene 2500 ekstra tier points gjennom BA premium Amexen, ved bruk av £25000 (ca. 330k NOK i dag).

tobeornot999 liker dette
  9. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,153
    Bonuspoeng:
    183
    Problemet er vel da at vi må bo I UK for å få det kredittkortet? Vet ikke om samme reglene gjelder i USA også. Husker de gode gamle dagene da jeg kunne få over 1000 TP for 1 t/r til USA for rundt 13k NOK i C og F mellom JFK og LAX. Da var som kjent BA gull 1500 TP. Nå er det vel rundt 250.000 NOK så etter min mening ganske mye dyrere:)

tobeornot999 liker dette
  10. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    484
    Bonuspoeng:
    63
    Ja kun for UK residents, men selv med den goden er ikke 2500 TP all verden for over 300k spend, som du sier! :) Jeg har selv kortet, men hovedsakelig for avios og CT, tier pointsene er en liten ekstra som ikke er motivasjon i seg selv. Synes de kunne skrudd det opp til 3500 for Bronze tier.

TravelManBiz liker dette

Del denne siden