Emirates Skywards erfaringer og spørsmål

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Jameson, 16. okt 2014.

  1. Jameson

    Jameson Medlem

    Innlegg:
    169
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    Siste ble økonomi . Men med to måltider og en fin to seter bakerst i trippelsjuen er det fullt levbart for 2 på tur
     
  2. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Loungen i Dubai er ENORM! Likte meg der! ;)
     
  3. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Flydde fra Stockholm til Brisbane via Dubai med EK i fjor sommer..Business hele veien.. Da jeg sjekket inn i Brisbane.. så jeg plutselig på ene billetten, altså fra Dubai til Stockholm at det var en First class billett.. Jeg spurte følgende: Hvorfor står det first class på billetten min? Jeg har ikke bestillt det?
    Mannen bak disken: Vil du ikke fly first class??
    Jeg: JOO, absolutt..
    Fikk ikke vite hvorfor jeg ble oppgradert heller.. Men fin tur var det!
     
  4. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Vi fløy OSL-DXB-HKG nå i Januar med Emirates,vi fikk fra osl en gammel 777-300 :( med små skjermer og dårlig filmutvalg :( Vi fløy fra DXB til HKG med 2 mnd gml a380-800,satt nesten helt i front,for et fantastisk flott fly dette var, har også flyd med a380-800 Sq fra Singa-Paris,der var settene bedre på. Vi var heldige og bli oppgradert til Biz på hjemveien :) Og der ble vi skjemt bort hele veien,og vi er bare blue medl begge to. Så herretter kommer vi til og bruke Emirates til våres asia reiser, knallservice på Eco og Biz. Er og anbefale dette selskap :)
     
  5. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Helt enig! Overraskende god service.. Skal sies at jeg å ble oppgradert og var bare "blue"...Så nå som jeg er sølv håper jeg å bli oppgradert hele tiden! ;)
     
    jtmath liker dette
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    De er villig til å matche EBG/EBD gold til Skywards Silver.
    Jeg mangler å sende scannet bilde av kortene, tenkte jeg skulle gi "Gullet" en sjanse til.
    EK er faktisk vesentlig rimeligere til OSL-DXB-BKK-SYD mot QR OSL-DOH-MEL i juli måned.
    Det eneste jeg ikke har fått avklart er om det er mulig å brekke av et døgn i BKK på utreisen og et par sandkasse "grilling" i slutten av juli på vei hjem for å få testet lounger og limo-service ++ skikkelig.
    Vi er to voksne og to barn og har en forslag fra EK på 98K i juli - dette er booket i C. Mens vi venter på Valentines tilbudene til QR/EY/EK,,,,,
     
    agrims liker dette
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,339
    Likes mottatt:
    19,547
    Bonuspoeng:
    293
    Du får alltid gratis layover i Dubai med Emirates etter hva jeg har forstått og sett av prisregler.
    Koster nok noe ekstra om du vil ha det et annet sted.
     
  8. vegardhenriks1

    vegardhenriks1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Vet dere av erfaring at det kommer valentines tilbud fra EK? Burde jeg vente med å bestille billetter?
     
  9. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    901
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har sett om det er noe awardseter ledig i F fra Oslo av og til? Kan billigste businessklasse også oppgraderes til F? Regner med at oppgraderingseter går av awardspace?
     
  10. Glean ebg

    Glean ebg Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Også her har de rasert poeng opptjeninga i billigste eco billetter.
     
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Flight: OSL - DXB
    Status: Gold
    Billett: Økonomi saver med reisefølge
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Innsjekk på egen skranke på OSL. Dessverre IKKE fasttrack med gullkort. Tilgang til OSL-lounge. Pri boarding som fungerte OK. Purser kom og håndhilste og ønsket velkommen tilbake. Pri bagasje fungerte ikke ved ankomst, bagen kom helt mot slutten.
     
    Last edited: 08. mars 2015
  12. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Flight: OSL - DXB
    Status: Gold
    Billett: Økonomi saver med reisefølge
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Innsjekk på egen skranke på OSL. Familytraxk så grei skuring der. Tilgang til OSL-lounge. Pri boarding med kidsa. (Også med EK Gold) Purser og 3 av crew kom og håndhilste og "welcome back Mr.Tower, is there anything we can do for you today?" Kidsa fikk barnemeny, godis og leker. 4 åringen gikk seg en luftetur til First, sjarmerte crewet i senk og fikk mere sjokkis. Pri bagasje funka bra.
    Super flight som var gjort unna på snaue 6 timer inkl 2 spinn i Desdi holding.
     
  13. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Flight: DXB - OSL
    Status: Gold
    Billett: Økonomi saver med reisefølge
    Oppgradert: Ja! Allerede ved innsjekk sa damen at hun regnet med at vi ville bli oppgradert på gate. Hun anslo ca. 100% sannsynlighet, så jeg fikk jo litt forhåpninger. Ved ankomst gate kom det tydeligvis opp melding på skjermen, så jeg og reisefølge fikk nye seter på 6J/K.
    Andre fordeler: Innsjekk på egne skranker/del av terminalen med tilhørende fasttrack. Tilgang til Emirates-stua som er meget bra, men med alt for få toaletter. Tidvis rimelig overfylt også. Pri-boarding som fungerte godt. Kjapp og litt upersonlig "velkommen tilbake" fra purser. Ellers OK crew! Tipp topp tommel opp med upgrade!
     
  14. Glean ebg

    Glean ebg Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som veit om EK har Soft landing?
     
  15. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Det skal de ha, denne guiden er fra 2014, men tror ikke det skal være endret.
     
  16. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Vi får kjøre på med et par MRs i biz til far east!
     
    agrims liker dette
  17. Glean ebg

    Glean ebg Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Ja jeg har en tur men virker som gull bonus miles er bare på ekstrapoengene så er usikker på om det holder.
    Reiser på søndag så får folk si i fra om de er på samme fly eller i loungen i DXB.
    Jeg kan evt. Gjeste inn en pax.
     
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Kan de nettopp ha oppgradert hvor mye points man tjener?

    På slideren min stod det inntil nylig at jeg trengte 2500 ekstra miles innen August for å få Silver (inklusive bookede flighter). Men så rett før jeg dro til Asia på søndag endret det seg til at jeg trenger minimum 500 ekstra miles for å få sølv.

    Nå er det jo revnende likegyldig med sølv hos EK, men tenkte mer som et sjekkpoint til dem som skal kjøre MR.

    Routingen min var forøvrig:

    OSL-DXB-HKG i C og HKG-DXB-OSL i F.

    Fra før hadde jeg en BKK-HKG i F
     
  19. Glean ebg

    Glean ebg Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Det er fult på alle klasser på EK160 idag.
     
    John in The Tower liker dette
  20. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93

Del denne siden