Emirates Skywards erfaringer og spørsmål

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Jameson, 16. okt 2014.

  1. Glean ebg

    Glean ebg Medlem

    Innlegg:
    127
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Ble oppgradert på BKK-DXB i natt fikk en stygg ulyd ved scanning av BP. Og bekjed om at jeg ble oppgradert grunnet gullstatus. Mistenker det var fult. Var i alle fall fullt i biz.
    Fikk testet on board loungebaren og.

    Jeg spurte om opgradering på EK 159 men hadde ikke nok poeng men ble tilbutt å opgrade for $2500 !!! Det takket jeg høflig nei til da jeg syntes det var meget stiv pris.
     
    Jameson and John in The Tower like this.
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen som vet hvordan et Skywards Gold kort blir mottatt hos partnere?
    Ser at de har avtale med Alaska Airlines hvor man kan tjene poeng ved å fly hos dem. Får man da også tilgang til lounger osv?

    Har sendt dem en mail men fått tilbakemelding om at svartid kan være opp til 1 måned (!!!).
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Om man skal bruke bonusfeber som en form for statistikk virker EK Gull å gi en rimelig bra oppgraderings ratio fra Y til C. Lurer på om de oppgraderer like ofte fra C til F. Noen erfaringer?
     
  4. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Nå svarer jeg ikke på spørsmålet ditt - men er en grunn til at jeg booker Emirates økonomi neste gang til Iran. Jeg synes faktisk setene i økonomi var gode og om det er en god upgraderate så ka man vel ikke klage.
     
    Herlov and KristianSk like this.
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Referansepunkt: fadern ble oppgradert fra C til F DXB-BKK grunnet heavy booking bak i flyet. Rimelig greit fornøyd med starten på påskeferien da. Han er forøvrig matchet fra EBG til EK Gold og dette er bare andre turen men tror nok han har funnet sin nye fortrukne rute østover fra OSL.
     
  6. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Er dette lenge siden? Trodde EK bare matchet "alt" til sølv. Kanskje jeg får gjøre et forsøk...
     
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Matchen ble gjort i fjor, er sikkert nærmere ett år siden tipper jeg. Har hørt folk har fått avslag i år, vet ikke hva ståa er.
     
  8. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Dere som fikk opup - hadde dere sjekket inn online på forhånd @Jameson ?
     
  9. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Flight: OSL - DXB
    Status: Gold
    Billett: Økonomi saver med reisefølge, bestilt samme morgen
    Oppgradert: JA
    Andre fordeler: Innsjekk på egen skranke på OSL. Fasttrack grunnet biz. billett. PRI bagasjen kom nesten umiddelbart. (Cateringen overbeviste ikke helt...).
     
    John in The Tower and Hypern like this.
  10. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93

    Flight: DXB-OSL
    Status: Gold
    Billett: Økonomi saver med reisefølge
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Egen innsjekkingsterminal, svært smooth nesten uten ventetid. Stor lounge med fantastisk utvalg, men dette var morgenavgang, så trangt om saligheten. Pri boarding fungerte svært bra. Kom om bord, vi hadde i utg.punktet bulkhead-seats som har bra benplass, men er litt trange grunnet brede armlener. 40% belegg i Y. Purser hilste pent og titulert med navn, lurte på om vi hadde det bra. Da hun skjønte at vi begge nok var litt morgentrette kom hun kjapt tilbake og fortalte at hun hadde blokkert to firesetre for oss lenger bak hvis vi ville strekke oss ut underveis. DET er service! Andre potensielle seatjumpers fikk store øyne, og mest behagelige y-turen ever...
     
  11. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Hva betyr det å matche EBG til EK Gold? Er det slik at Emirates utsteder et EK Gold, når du sender en kopi sv ditt EBG kort. Grunnen til at de gjør det er for å få deg til å fly med selskapet? Du beholder i tillegg din EBG status? Så du taper ikke noe på å gjøre en forespørsel?
     
  12. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Riktig, men du får sannsynligvis ikke noe mer enn EK Sølv. Uansett bedre enn ingenting.
     
  13. Mr.FastTrack

    Mr.FastTrack Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for tilbakemelding
     
  14. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    EK 160 OSL-DXB. Status gull
    OPUP: Nei
    Booket economy saver
    Andre perks.
    Purser håndhilste og oppi lufta ble jeg ønsket velkommen og de sa at seteraden var blokkert for meg (jeg kunne faktisk ikke velge B eller C på OLCI så antok at noen ville sitte der, men NEIDA, helt greit det)

    Forøvrig rimelig happy med flighten - det er ganske deilig å fly Emirates også på economy. Fikk også 773-ER med wifi. 1 USD for 500 megabyte og fullt fungerende wifi er ikke dårlig.
     
    Henning and Herlov like this.
  15. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Emirates Tehran-DXB 978
    OPUP Nei
    Booka economy saver
    Andre perks: ingen, ikke engang purser gadd å håndhilse (nå vet jeg ikke hvor godt checkinsystemet i Tehran takler statuspax - noe sier meg at det er nok amerikanske komponenter i systemet slik at sanksjoner gjelder)
    Forøvrig var dette den dårligste Emirates flighten jeg har tatt. Stiv service, sent i gang med servering og de virket ikke så veldig interesserte i å nyte god service på en flight som var under 2 timer.
    Status fremdeles gold sist jeg sjekka.

    Forøvrig irriterende med gatebytte fra A1 til B27 på EK159.. Bra jeg satte vekkeklokka tidlig så jeg hadde god tid til togtur. Nå er man plassert i loungen i B seksjonen og rekker vel et glass champis til før avgang. På den positive siden så eskorterte de deg på bakken i Tehran til diplomatskranka i passkontrollen som statuspax. Var likvel noe surr da dama sendte passet mitt videre til en overordnet. Viste seg bare at hennes kollegaer ved ankomst hadde utydelig stempel og etter 3 min fikk jeg NO problem sir.Likevel må jeg innrømme at jeg var litt nervøs for om jeg hadde blitt etterlyst for å ha gjort noe galt (dvs jeg har jo brukt VPN for å komme meg rund internettsensur)
     
    Last edited: 26. mai 2015
  16. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    EK 159: DXBOSL
    OPUP: Nei (men var laangt i fra fullt bak i bussen)
    Booket: Economy saver
    Andre perks:
    Håndhilsing av purser og i lufta ble jeg ønsket velkommen tilbake og de spurte om jeg trengte noe, jada kan gjerne ta noe å drikke, no problem. Fikk dette før alle andre fikk noe som helst.
     
  17. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om det er enkelt å oppgradere c til f med poeng på osl-dxb? Ville trengt 2 seter.
     
  18. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Ville bare nevne at jeg fikk brukt opp poengene mine - det går an å kjøpe easyJet-billetter for Skywards-poeng...
     
    agrims liker dette
  19. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk tilbud fra Emirates på epost i dag.
    "Companion tilbud"
    Woo-hoo tenkte jeg, endelig en 2-4-1 deal.
    Men nei da... Prisen de oppgir er kun for 1 person. Så da er vi like langt. Hvorfor så gnien på tilbudene Herr Grue?!
     
  20. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Flight: OSL - DXB
    Status: Silver på begge to
    Billett: Økonomi saver med reisefølge
    Oppgradert: Ja

    Flight: DXB - SGN
    Status: Silver på begge to
    Billett: Økonomi saver med reisefølge
    Oppgradert: Ja

    Flight: SGN - DXB - OSL
    Status: Silver på begge to
    Billett: Økonomi saver med reisefølge
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler

    50% oppgraderingsrate var særdeles positivt, og fantastisk lounge på DXB.
    Frister til gjentakelse på sett og vis, bare synd de mangler tilknytning til en større allianse.
     
    John in The Tower liker dette

Del denne siden