En chat med... EuroBonus-sjefen

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Flemming Poulsen, 25. jan 2015.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen planer om en reell forbedring av Eurobonus?
    Noen forslag:
    1. La "ubrukt" opptjening rulle over i neste periode (tilsvarende FlyingBlue). Eksempelvis 60 segments i en periode gir EBG og 15 segments overført, 110 segments gir EBD og 20 segmenter overført
    2. Utvidelse av tier-bonus for EBG/EBD - Eksempelvis +50 % / +100 %.
    3. Reinnføre forutsigbarhet på poeng. Eurobonus' store fordel frem til nyttår var at opptjeningen var enkel og forutsigbar. I dag kan man velge opptjeningsklasse men kun ved å booke via Widerøe.
    4. Upgrade vouchers for EBG/EBD
    5. EBD får tilgang til lounge ved ankomst uansett billett
    6. EBD får velge gratis fra tralle på flyet også i Go
    7. Åpne for å booke award-billetter i app.
    8. Offisiell evig status, Eksempelvis EBG ved 750 segments, EBD ved 1000. Eurobonus to største konkrerende program har dette. (eks KLM 600 segments)

    Det er i dag lite skille mellom EBG og EBD og det burde nok vært noen flere fordeler ved å være EBD.
     
    Last edited: 04. febr 2015
    KristianSk liker dette
  2. Digilux

    Digilux Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    If you hold a Daimond card you travel a lot. There is no point then only to give the extra reward for traveling a lot 'better possibly to travel more' (we are not stupid) so this is not a benefit for me. 2nd; i can give a gold card - that does not benefit me only you (SAS/SA)... So my reward for travel a lot only benefit you.

    Why don't we EBD get free food even on Go class? Why don't we get automatically upgrade to Plus at the gate/in the plane if there are free seats? Why have we to explain other SA lounges that EBD is EBG and even higher?

    Actually I felt more appreciated as a EBG than as a EBD...
     
    TGjr64, tommy777 and KristianSk like this.
  3. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Hva legger du i konstruktive? Synes det stort sett er mange veldig relevante og gjennomtenkte spørsmål. Hvis EuroBonus ønsker færre kritiske spørsmål, burde de stilt til chat 1. november 2014...

    Er dog helt enig i et vi må skille epler og pærer, og holde oss til ting som omhandler EB.

    Nytt spørsmål:
    Vil EuroBonus innføre statusfrys for kvinner som er gravid eller i mammaperm? Jeg vet at det er gjort skjønnsmessige unntak på dette tidligere, men kan ikke se at det er en uttalt fordel.
     
    Bizflyer liker dette
  4. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Den nye opptjeningstabellen har skapt en del usikkerhet rundt hvilken bookingklasse man ender opp i når man benytter Optiontown (for øvrig en partner dere godt kunne blitt kvitt - dere må jo klare å gjøre det bedre selv). Kan du gi oss en oversikt hvilke klasser man får når man oppgraderes til Plus på shorthaul, og Plus & Business på longhaul?
     
  5. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    554
    Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    What is the purpose of establishing Eurobonus Diamond without any recognition except of a card one can give away. A discussion often taking among my colleagues in the largest Norwegian oil company if you plan to introduce a concept ala Flying Blue Petroleum or Lufthansa Oil & Gas Club. I believe I speak on behalf of many of my colleagues when I say that it has become almost not making any sense to select SAS instead of other carriers given you are almost always more expensive and the value of EB points have been severely decreased ? Have you thought of standby upgrade vouchers to EBD (2x) or EBG (1x) as an additional perk ? And lastly please educate your SAS staff in the United States about recognizing the Diamond concept. I fly to the US 10x / year and have for example 4 days ago been asked to pay 50 USD for 400 gram overweight (23.4 kg) in SAS Plus cabin. When I asked what appreciation of loyalty I get as a Diamond member I was told by the lady at SAS Newark check in: "None". And finally: Please upgrade your business cabin. It is one of the most outdated on the market and the price is not worth it. I had three times broked seat (lastly 3G on A330 few days ago) and was downgraded to SAS Plus. I also believe you should commence frequent surveys among EBD and EBG members about how happy they are about the program and then take this input very seriously and into your heart if you want to have good performance ratings for frequent passengers and their loyalty.
     
  6. Bimmer13

    Bimmer13 Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei
    Jeg er for tiden diamantkunde hos sas. Jeg har to barn som også liker å være på reis. De har idag sølvkort, men mangler 1300 poeng hver til å oppnå gullstatus. Hvorfor er det ikke mulig å overføre poeng fra min konto til deres slik at gullstatus oppnåes før ny opptjeningsperiode starter?
     
  7. robertaas

    robertaas Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    184
    Bonuspoeng:
    33
    1) Det er fint at kunder med status kan reservere sete de ønsker, men man blir ofte flyttet til et annet sete og det er ikke alltid man oppdager det før man står der på flyplassen og ser at alle seter man kunne ønsket seg allerede er tatt. Er det mulig å få en varsel via e-post om man blir flyttet til et annet sete? Det burde ikke være for dyrt å implementere. Det er mere regelen enn unntaket at jeg blir flyttet til et annet sete.

    2) Hva skjedde med softblock og kommer det tilbake? Det virker som om det ikke lenger er noen hos SAS som skjønner hva dette er. Dette er for mange det beste privilegiet til statuskunder og antagelig det privilegiet det koster SAS minst å tilby.
     
    tommy777 liker dette
  8. jbonnevie

    jbonnevie Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Eurobonus har nylig redusert opptjening for mange klasser og endret uttak av poeng for bonusreiser. Dette er selvsagt kjedelig for kundene og dårlig service etter at dere har reklamert stort for å få nye medlemmer. Ønsker dere å redusere antall kunder med status anbefaler jeg et system hvor det alltild er minst 100 % opptjening uansett billet (i Go) og reduserer antall statusgivende poeng man får for de billigste billettene.

    Det er også på høy tid at SAS gjø det mulig å bestille bonusbilletter med partnere på nett, flere Star-selskaper tilbyr dette.
     
  9. Siddis

    Siddis Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hvorfor er det så ofte problemer med å få poengene man har opptjent via bilutleie og hoteller?
    Jeg registrerer alltid EB-kortet ved bestilling og dobbeltsjekker at det er registrert ved innsjekking.
    Likevel opplever jeg i hvertfall 50% av gangene at poengene ikke kommer inn på min EB-konto.
    Dette er ekstremt tidkrevende og frustrerende å følge opp i etterkant og gjør at jeg nå lurer på om jeg gidder å være lojal mot programmet (for oftest er det ikke de billigste tilbudene jeg går etter men om det er EB-partner).
    Problemet har alltid vært der (har vært medlem i 18 år) og gjelder Avis, Hertz, Best Western, Radisson, Rica (nå Scandic) bare for å nevne noen.
     
  10. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    1. Har dere tenkt å justere noe på opptjening innenlands? Billettene er ikke akkurat billige for korte turer, og opptjeningen har blitt fullstendig rasert i praksis. Det gjør sitt til at lojaliteten når det er tid for utenlandsturer også har fått seg en stor knekk, og når irritasjonen blir stor nok går den ut over lojalitet innenlands også.

    2. Det uttales at status i EB skal gi prioritet ved ombooking pga. kanselleringer og forsinkelser. Vet egentlig personalet deres om det? Sist dette skjedde med meg fikk jeg beskjed i skranken om å "komme tilbake om en time", og selv etter det var det jeg selv som måtte ordne saken via reisebyrå. Hvor ble det av fordelen av lojalitet i slike situasjoner?
     
    Digilux liker dette
  11. Steffen

    Steffen Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei. Det ser ut til at jeg klarer gull kortet denne perioden, men ser at poeng registreres noen ganger meget sent. Kan dette ha innvirkning på gullkort status?
    At poeng/antall reiser ikke registreres tidsnok.

    Ha en fin kveld
     
  12. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, når vises EBD i CIL listene ombord? og når vil gate kunne se EBD i systemet? Håper at EBD får gratis mat i GO :)
     
    tommy777 liker dette
  13. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje det hadde vært greit om @Flemming kunne fortelle oss hvordan denne chat'en skal foregå?
    Om jeg har forstått det rett skal Randy Petersen "hoste" den. Dvs være den som stiller spørsmålene og vi andre skal bare se på?
    Hva med alle spørsmålene som kommer inn her? Blir de sendt til EB sjefen i forkant? Han klarer umulig å svare på alle spørsmålene her uten å bli sittende til langt ute på morgenen.
    Ser også at chat'en er markedsført i alle de nordiske bonusfeberlandene samt på Milepoint i USA.

    Er det bare meg som er forvirret? Eller er det bare derfor jeg drikker? Ja jeg bare spør.....
     
    Star Flyer, SAS-EBP and Jørgen like this.
  14. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke så svært ;)

    Vi bruger et chat-software til at hoste chatten. Det chat vindue bliver implementeret på alle websites og dukker op kl. 19.00

    Randy og jeg hoster chatten og styrer spørgsmålene.

    Nils har naturligvis haft mulighed for at læse med i trådene og kigge spørgsmålene igennem. Vi vil løbende stille ham nogle af disse spørgsmål undervejs. Der vil desuden også være mulighed for at stille spørgsmål live. Live spørgsmål vil blive "lagt i kø" og vil løbende blive postet til ham undervejs. Systemet har været brugt på Milepoint flere gange og fungerer rigtigt godt. Specielt fordi der bliver et godt flow af spørgsmål - både dem som er stillet på forhånd og live. Ved at spørgsmål bliver lagt i kø, så vil tråden heller ikke blive spammet af en masse spørgsmål på samme tid og det vil være overskueligt for alle. Vi vil desuden undgå en masse dobbeltspørgsmål.

    kan kun opfordre alle til at kigge forbi kl. 19.00
     
    Last edited: 04. febr 2015
    Jørgen and wilhelm like this.
  15. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Vi lukker tråden for flere spørgsmål nu.

    Men det vil være muligt at stille spørgsmål live under chatten også....

    Kig forbi kl. 19.00!!!!
     
  16. NorthStar

    NorthStar Guest

    Jeg måtte le når jeg leste live chatten

    "Blir jeg som EBD lagt merke til, eller må jeg flashe med kortet"... hahahah
    Noen tror de er presidenter og prinsesser med EBG og EBD og forventer rød løper :)

    I tillegg.. storm i vannglass når det ryktes Free drink. Man vil gjerne være President, men vannflaska har en ikke "råd" til.

    Klarte ikke å dy meg. De som følte seg veldig truffet kan få lov til å hakke løs så mye de vil å få statusen "Internettkriger Gold". Gratis vann deles ut i springen.
     
    Roberto liker dette
  17. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer jo ann på hvordan kriteriene blir (EBD inkl familie?), men jeg tar heller 4 cola til meg og familien enn vannet som du har tappa med deg fra springen @NorthStar.. ;)
     
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Landet litt for sent i Gatwick til å få vært med, men jeg syntes det virket bedre enn fryktet etter å ha lest igjennom.

    Godt prosjekt!!! Kudos til organisatorer og til Herr Linde som stilte opp i løvens hule.
     
    Roberto, mhsalv, Henning and 2 others like this.
  19. NorthStar

    NorthStar Guest

    Jeg tapper ikke vann. Det er en benefit som Internettkrigere får delt ut i springen sin hjemme ;)
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Forsvant chat-loggen ?

    Synes ikke vi fikk svar på alt akkurat, eksempelvis roll-over statusopptjening.
    I oppsummeringen stod det lounge ved ankomst for EBD men det var vel lounge ved ankomst på internasjonal flight som ble sagt?
    Det er jo en relativt stor begrensning for mange av oss...
     

Del denne siden