En forskrekkelig opplevelse med SAS...

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av gregas85, 26. febr 2015.

  1. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Vi får se en del av klager som kommer i forbindelse med handling, og denne har en del kjennetegn for hva som blir skrevet i tilfeller, hvor vedkommende faktisk har kommet for seint, og har selv årsak og gjerne et ansvarsforhold overfor en annen part (som f.eks. arbeidsgiver). Ekstreme, overdrivende påstander og at alle unntatt en selv har gjort noe galt. Siden dette er forum, og all informasjon unntatt selskapet er anonymisert, så kan man nesten tro at det er et forsøk på å sverte SAS uten at motparten har fått sjansen til å svare på hendelsen. Saken her er ensidig fra ett synspunkt uten støttende fakta.
    Jeg sier ikke at denne saken er genuin, men det er et mønster her.
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Det er aldri gøy å oppleve dårlig kundebehandling, men å gå til politianmeldelse og sivilt søksmål er et alvorlig skritt. Det skal bli spennende å følge denne saken videre.
     
  3. Kimpe

    Kimpe Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Heisann!

    Skal mye til for at dette holder i retten ja, men spørs om SAS internt får en vekker.

    SAS har alltid vært kjent for god service og kundebehandling, jeg opplever det nesten hver dag selv. De som gjør dagen bedre skal absolutt få skryt for det!

    Men må også få si at jeg har vært borti noen idioter som selskapet burde sendt med første flybuss lengst mulig unna. Slike ødelegger for de som virkelig setter pris på jobben sin, og er det noen som ikke går på jobb med ønske om å gjøre en god jobb får man bare finne seg noe annet å gjøre!

    Kim
     
  4. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    553
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Du har rett at saken her er bare min fremstilling, men jeg tror du "skyter litt i salaten" når du sier at jeg forsøker å sverte SAS ?? Jeg er DIamond i EB og flyr med dem 150 ganger i året. Hvorfor i allverden skal jeg sverte flyselskapet ? Dette er et åpent forum og ikke et nemd hvor oss som flyr la oss si ganske mye skal dele våre erfaringer med likesinnede og dette var hensikten med min post.. Jeg synes det er trist når du skriver at saken har kjennetegn av å komme med falsk historie som du beskriver. Jeg har ingen ansvarsforhold ovenfor noen andre og spesielt ikke ovenfor min arbeidsgiver. Dette er ingen ekstreme eller overdrivende påstander.
     
  5. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Har selv jobbet i kundeservice og må si at jeg prøvde å være så rund i kantene som overhodet mulig og løse en konflikt så raskt som mulig, dette ble jo selvfølgelig gjort ved å ikke være en nazist og følge reglene til selskapet jeg jobbet for slavisk.
    Her kunne jo agenten vist litt skjønn og bare tatt imot kofferten og sagt at neste gang må du komme tidsnok. Jeg skjønner ikke hvilket motiv han/henne skulle ha for å nekte deg å sende bagasjen. Man må jo nesten lure på om de ansatte i SAS blir målt på dette og at de får refs hvis de stadig sender bagasje etter fristen. Alt for dårlig SAS
     
  6. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Siden det ikke er noe betydelige fakta her, så kan man bare svare generelt. Jeg kan ikke se at det kan komme noe godt ut av en politianmeldelse. Det er ingenting som tyder på at det er noe personlige forhold her, så det er antageligvis realiteten at vedkommende i skranken ikke har fått skrevet ut en bagasjetag fordi det er for seint, systemet kan ikke overstyres på innsjekkskrankene. Hun har også gjort jobben slik som regelverket forventer. Om hun da skal politianmeldes for dette, så er vi nødt til å se nærmere på om regelverket må håndheves strengere, slik at folk ikke får urealistiske forventninger og mener det er krenkende at regelverket følges.
     
    Twin Otter liker dette
  7. sturle

    sturle Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg er dessverre ikke overrasket over denne behandlingen, den føyer seg inn i en lang rekke episoder som danner et nytt trist mønster i SAS.
    Jeg har selv en sak i SAS Customerservice som er over 7 måneder knyttet til erstatning for tapt bagasje og hvor de har trenert saken som de gjør hver gang. De sender brev og ber om samme informasjon over og over igjen så bytter de saksbehandler og starter saken pånytt. Har sendt saken til Eivind Roald som ikke bryr seg med å besvare eller løse saken. Det vitner om en ledelse som kun er opptatt av seg selv og et selskap i oppløsning. Jeg har vært uavbrutt RVC og gull og i nå Diamant kunde i SAS men har bå fått nok av dårlig service, dårlig fly og at de sakte men sikkert svekker selskapets bonussystem. Eierene og styret må snart sette en stopp og få en ny ledelse.
     
  8. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Slik jeg oppfatter redegjørelsen i tråden her så er vel ikke det faktum at hun fulgte regelverket som er krenkelsen. Det var vel heller måten dette ble håndtert på gjennom ord og handlinger.

    Nei, innsjekk kan ikke overstyre systemet, men det er fullt mulig å sjekke om det lar seg gjøre å få åpnet innsjekk for denne passasjeren igjen (kanskje spesielt siden det tross alt er snakk om en med EBD, som sannsynligvis legger igjen endel penger i selskapet). Jeg vet at dette blir gjort og har vært så heldig at jeg har nytt godt av dette en gang LH var veldig sen inn til OSL og alle senere fly videre var fullbooket (...og vi var 4 stykker som skulle nordover). Hvis man gjør det og får beskjed tilbake om at det ikke lar seg gjøre å åpne for innsjekk så vil jeg tro at mange aksepterer dette. Slik denne situasjonen beskrives så ble det ikke gjort noe som helst forsøk på å finne ut av dette.
     
    tommy777 liker dette
  9. TGjr64

    TGjr64 Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Huff og huff - dette er skumle tendenser fra SAS. Jeg er stort sett fornøyd med service og ydmykhet hos ansatte på flyplassen - I flyet er det noe som skjer - alderen på crew blir eldre (virker sånn) å det virker på meg som at det er endel uvaner som bygger seg opp med tiden. Få inn yngre crew….

    Har egentlig bare en alvorlig episode og det var i CPH. En vinterdag med 3 cm snø og samtlige avganger ble kansellert. Var nok litt stressa, og gikk til en utgang for å få informasjon. SAS ansatte ble så sint at han skjelte meg ut etter noter og ba meg gå til en serviceskranke. Jada jeg forsto at dette ikke var hans hovedoppgave, men ofte lurt å få hjelp utenfor servicekontoret når det er milelange køer……Personen hadde en sånn språkbruk at det var godt det var på Dansk. Gadd ikke ta dette videre, men jeg tror mitt reisefølge gjorde det på mine vegne...
     
  10. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er vel en av de som har sytet og klaget litt, men gir sjelden ros på 90% av andre tilfeller som er gode. Men man forventer jo det på sett og vis når man faktisk betaler for en tjeneste... :)
     
  11. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    553
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for alle tilbakemeldinger og kommentarer. Jeg avventer å få formell tilbakemelding fra SAS og vil dele den med dere så snart noe nytt skjer i saken. I mellomtiden: fly high og husk at det er vi som er kunder og ikke omvendt.
     
    wilhelm and John in The Tower like this.
  12. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    553
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

    Siste oppdatering fra SAS: De har igangsatt en intern utredning om saken og i mellomtiden ble jeg kontaktet av lederen for kundeservice i Stockholm med tilbud om 300 EUR + refusjon for både den ubenyttede flighten jeg gikk glipp av i SAS og den nye flighten med Norwegian. Arbeidsgiveren blir glad å få refusjon for flybilletter, men jeg er noe usikker om jeg skal takke ja til "gift voucher" i påvente av saken.

    Jeg får tilbakemelding om resultat av den interne etterforskningen innen denne eller neste uke.
     
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Kjipt å høre om en så dårlig serviceopplevelse. Synes det er bra at du ble compet, og vedkommende burde sannsynligvis utøvd bedre forståelse når du fortalte om dødsfall og åpenbart var i stress.

    Men politianmeldelsen synes jeg du skal trekke. Det er en overreaksjon. Dere er mennesker på begge sider av disken. Kunde eller ikke.

    Happy flighting :)
     
    Henrik, LN-MOW, Kjakan and 12 others like this.
  14. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde en lignende opplevelse i dag. Dvs lignende frem til det punktet hvor det ble min tur i betjent skranken.
    Sent ute og innsjekkingsautomaten sa checkin closed.
    Gikk så frem til skranken, tok på meg mitt mest ydmyke fjes og sa "jeg vet vi er altfor sent ute men tror du at du kan hjelpe en uryddig sjel og få mann og bagasje med alikevel" Det ordnet seg! Dama kalte opp handling som fikk sving på sakene. Sist ombord i flyet, døra smalt igjen bak oss men vi rakk det. Takket være hjelpsom betjening.
    Note to self, vær tidligere ute neste gang. Hadde vi ikke kommet med hadde jeg kun hatt meg selv å takke.
     
    Trety, Henrik, mhsalv and 11 others like this.
  15. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Noen oppdatering fra Customer Service?
     

Del denne siden