Det er mulig at den eldre garde ingeniører fikk språklig opplæring i henhold til en nå utdatert reform, da ordboken sier følgende om stridens kjerne: Direktelink her. Nå er det mulig at denne unge spirrevipp, uten ingeniør(ut)dannelse sånn i det store og hele kanskje her misoppfattet et ingeniørteknisk poeng framsatt av ærverdige herr @RoadKing og at undertegnede helst bør bøye seg i støvet og innta tilskuerbenken...
Om det heter dødball eller døball skal jeg ikke henge meg opp i, men jeg skulle egentlig tilbake på hotellet. Problemet er at jeg gikk forbi el irsk bar og da går det som det går Så nå har jeg en liten pause her
Drar man på tur så ser en mye rart står det i håvamål (sånn omtrent). Ingeniøren er trygt plassert på noe av det brunere som går an å oppdrive av barer. Usikker på hvordan jeg skal beskrive den. Det eneste jeg vet er at mammaen til bartenderen hadde bursdag, hele baren sang og alle fikk kake. Fy, det er gøy å reise på tur. I tillegg opererer de med et todelt system på øk. Det er et kjøleskap hvor man henter sin egen øl og tar med til baren i tillegg til enkel servering ved disken. Fantastisk sted
Undertegnede trodde at den kvikke ingeniør kom med en oppdatering fra det irske etablissementet, men da forstår det seg: Han har søkt nye jaktmarker. Takk for at du deler inntrykk og tanker fra din tur. Og nyt den brune bula
Ser at det heldigvis bare er satt frem vann. Husk at HMS-instruksen krever verneutstyr hvis man skulle være uheldig og bli utsatt for alkoholholdige løsemidler.
Den ordboka er helt på bærtur... Tenk selv. Hva går spillet ut på? At man kaster på en død ball, eller det slik at man vil dø, om man blir truffet av ballen? Det er så mye rart de nissene i språkrådet kommer med nå om dagen... Flydde istedenfor fløy, kuer istedenfor kyr... Tsk, tsk, snart skriver vi vel skjino og skjøtt også...
En ball som bringer død er kanskje en dødball? Ordboka tillater ikke 'flydde', 'fløy' oppgis som korrekt, dog ser jeg at 'har flydd' er mulig sammen med 'har fløyet'. Det er til å gremmes av! For ikke å snakke om at folk ikke kan å bruke kniv ordentlig lenger. De 'har skjært' alle mann! Ingen 'har skåret' lenger. Ingen 'skar', alle 'skjærte', men 'å skjære' er et sterkt verb og skal bøyes deretter! Vel, beklager avsporingen, nu trekker undertegnede seg tilbake til introvert språkskam på andres vegne og overlater ordet til den villfarne ingeniør der på andre siden av dammen.
Litt sjaber til morgenen i dag, men nå skal verdens beste pizza fortæres. Man tar buss rundt halve byen for pizza, men det er det verdt! Og etterpå er det bar-til-bar. Det blir sikkert sirkus Tronesete er sikret til returen, men jeg får ikke mobilt bp. Spøker det for Polaris eller kan United hjelpe meg med bp selv om det er feil terminal?