En kort reise til Chicago-området - SAS Business

Tråd i 'Reisebrev' startet av Norwegian_Traveller, 26. aug 2024.

1. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,767
    Bonuspoeng:
    93
    Blir spennende å sammenligne Delta Sky Club med Polaris. Med Delta slipper vi jo å bytte terminal, noe som sparer tid og gjør det enklere.

Besøket på Polaris i går var bra, men maten har vært bedre før. Det roet seg veldig med folk under besøket, så en del ledig da jeg gikk.

Airside transfer til T5 gikk veldig bra, men det tok lang tid denne gang. SK943 var forsinket inn til Chicago, så SK944 ble følgelig forsinket ut igjen. Dermed ble det et besøk på SAS loungen også. Der var det som vanlig veldig fullt, og det er jo et par knepp ned sammenlignet med Polaris, for å si det forsiktig. Men greit å sette seg ned for litt å drikke eller noe snacks. IMG_0846.jpeg IMG_0848.jpeg IMG_0852.jpeg IMG_0853.jpeg IMG_0859.jpeg IMG_0860.jpeg

OyvindN, Kristian, NKA_Pls and 19 others like this.
  2. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    1,767
    Bonuspoeng:
    93
    Dårlig informasjon fra SAS om forsinkelsen og antatt avgangstid. Alle som har reist litt skjønte fort at avreise 20.30 (45 min forsinket) var umulig da flyet var over en time forsinket inn. Likevel var det en del som gikk tidlig fra loungen og stilte seg opp ved gaten. Da jeg kom blant de siste, sto 50 personer i Priority-køen (gruppe 1 og 2), og vi måtte vente 20 minutter før boarding startet.

Da boardingen startet ble det ganske kaos da 50 prosent av de som sto i køen, ikke var i prioriterte grupper. Noen ble til og med stående i veien helt fremme…

Vi kom oss avgårde og om bord var besetningen effektive slik at vi skulle få mest mulig søvn.

Servering til USA og fra USA er som natt og dag. Beklager, men maten hjem var under det jeg forventer av SAS og i business. Desserten sto jeg over og valgte noen minutter mer søvn.

Veldig hyggelig og serviceinnstilt crew, som gjorde sitt ytterste for en hyggelig reise. IMG_0867.jpeg IMG_0872.jpeg IMG_0864.jpeg

OyvindN, Kristian, NorFlight and 19 others like this.
  3. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    1,767
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har merkelig nok problemer med wifi om bord med SAS i rundt halvparten av tilfellene. På vei bort fungerte det utmerket, men hjem prøvde jeg en rekke ting før jeg la meg til å sove, uten resultat.

Nå kom jeg på nett, på en ny måte. Måtte bruke privat nettleservindu for å få det til.

Jeg har CPH-OSL-SVG hjem, og forsinkelsen gjør at jeg har ca 30 minutter i København. Tviler det går, og enkleste vil jo være en ombooking direkte til SVG.

OyvindN, Kristian, NorFlight and 6 others like this.
  4. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    1,767
    Bonuspoeng:
    93
    Landet, men ikke parkert. Neste fly går om 30 minutter. Spennende!

Calling, Ombo, Earl and 2 others like this.
  5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,661
    Bonuspoeng:
    293
    Delta Sky Club blir tilsvarende United Club, ikke Polaris. Så det blir som å sammenligne Fjordland med mat laget fra bunnen. Polaris må sammenlignes med Delta One-lounge, som foreløpig kun finnes på JFK og dessverre ligger i feil terminal for SAS sin del der også.

Teknolai and Norwegian_Traveller like this.
  6. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    1,767
    Bonuspoeng:
    93
    Men det skal uansett ikke mye til å være bedre enn SAS sin egen på ORD.

Eddie47 liker dette
  7. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    1,767
    Bonuspoeng:
    93
    Rakk flyet til Oslo. Vi var 5-6 fra SK944 som skulle med samme fly så de ventet lenge. Bagasjen derimot, den står igjen i København.

IMG_0878.jpeg IMG_0879.jpeg

8. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    1,767
    Bonuspoeng:
    93
    Frokost på long haul, der har SAS forbedringspotensial sammenlignet med en del andre.
    IMG_0875.jpeg

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,661
    Bonuspoeng:
    293
    Det er helt sikkert. Lurer på om jeg neste gang heller sitter i terminalen enn å dra på SAS sin egen.

10. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    1,767
    Bonuspoeng:
    93
    I 2019 var jeg i den som KLM hadde tilgang til, tror ikke det var Deltas, og selv om den var relativt enkel, var den bedre enn SAS sin.

11. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    1,767
    Bonuspoeng:
    93
    Rolig tidlig ettermiddag i loungen på Gardermoen. Mange år siden jeg har hatt såpass god plass der faktisk. Rakk litt mat før boarding siste etappe.

Bagasjen står igjen på Kastrup, og hadde et håp om at den ble sendt med direkteflyet til Stavanger, men den kommer nok ikke før i kveld….

Reiste fra 37 grader i Chicago til 17 grader og regn i Stavanger. Samme tur om to uker, men da SVG-OSL-CPH-ORD-CPH-SVG. Booket i Plus, bud inne på oppgradering.

En liten oppsummering:

SAS sitt businessprodukt er veldig bra, men det handler ikke bare om setet og skjermen. Begge de interkontinentale turene hadde veldig bra crew.

Men, det er er men. Turen bort var veldig, veldig bra, der alt stemte. På returen var maten langt under pari. Jeg er kanskje kravstor, et ilandsproblem, men når folk betaler såpass mye mer for business enn feks Plus, så må serveringen stå i forhold.

Da er én av høstens tre turer til ORD unnagjort. I november blir det roadtrip og presidentvalg, samt besøk på et bryggeri oppkalt etter Preikestolen.

12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,905
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen!
    Skal til ORD i morgen, så da jeg over stafettpinnen. :)

13. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,023
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for at vi fekk vere med på tur!

Norwegian_Traveller liker dette
  14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,688
    Bonuspoeng:
    293
    Du skulle vært der da SAS hadde 2 fly som gikk med kort tids mellomrom fra ORD … et til ARN og et til CPH … DA var det trangt da!
    Og tilbudet var like dårlig den gangen også

RoadKing and Norwegian_Traveller like this.
  15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,688
    Bonuspoeng:
    293
    I gamle dager hadde Swiss en bitteliten lounge i T5 med godt matutvalg, men den stengte når Swiss reiste og da måtte vi inn til SAS

16. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    1,767
    Bonuspoeng:
    93
    Been there, done that. Forferdelig opplegg.

17. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    1,767
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som vet hvor sent Aviator kjører ut kofferter på Sola? Spør for en venn….

Kofferten har stått på Kastrup siden klokken 12, og først 17.43 fant de ut at de skulle sende den til Stavanger med siste fly. Det lander 22.05. Ikke tar de telefonen og jeg har prøvd epost også.

18. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    1,767
    Bonuspoeng:
    93
    God tur!

holmen liker dette
  19. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    1,767
    Bonuspoeng:
    93
    Der tok de telefonen på ørtende forsøk…de kjører ikke ut så sent.

Ombo liker dette
  20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,591
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen :)

Del denne siden