En dag til i kongens by før ferden går videre.
Frokost blir i dag på nyhavns færgekro. Her har de sildebord med 10 slag i buffeten.
View attachment 86095
Det blir eplesild, karrisild, matjesild, drømmesild, sursild og sikkert noen til så mett jeg ble.
View attachment 86096
To slag egen akevitt ble det også, om enn ikke så fornuftige som dagen før. Maten er super, men service er et hakk ned fra Schønnemann.
Det et mat øl og vinfestival i Tivoli. Det er dessverre ikke veldig spennende program de dagene jeg er innom, men spanderer en tur innom for å spise smørrebrød… Brdr price serverer vinneren fra en konkurranse to dager før. En trettenåring har laget smørbrød med fritert torsk, semitørkede tomater, guacamole overstrødd med knust chips. Fungerer veldig bra.
Kveldens middag blir på hotellrestauranten for å utnytte kupong fra vip+
L’appetito er som navnet avslører en italiensk restaurant. Jeg tror til og med det jobber italienere her. Jeg bestiller vitello tonnato til forrett.
View attachment 86097
Det er en pussig ting å skulle servere majones blendet med tunfisk fra boks på roastbiff av kalv, men det skal man. Jeg liker ikke tunfisk på boks, men dette liker jeg når det er velgjort, og det er det her. Drikker husets hvit attåt, hyggelig vin. Og pråsekkå drikker jeg ikke.
Jeg går for risotto frutta di mare til hovedrett.
View attachment 86099
Her risottoen spot on konsistens. Og med god kraft. Verken akkar scampi eller skjell er viskelær, og når jeg i tillegg får jomfruhummer på toppen er jeg meget fornøyd. Fortsetter med husets hvite.
Tar kaffen i martiniglass.
View attachment 86100
Jammen kunne de ikke mikse drink her også. Men det visste jeg vel etter at det sikkert ble en margarita her tidligere.
Avslutter etter en litt mer anstendig matmengde, og det er ikke så galt til å være italiensk. Men det er jo min skyld som ikke gikk for secondi og dolce. Grappa for fordøyelsens skyld.
View attachment 86098
K
Vis alt...