En reiseforsikring som har full dekning nå som UD har frarådet å reise

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kaffen, 04. juni 2020.

  1. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Tja.. Jeg har nå vært på farligere destinasjoner i mitt liv enn Tyrkia :)
     
    RoadKing liker dette
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Mexico gikk akkurat ut og erklærte at de har mistet kontroll over coronaviruset, men for all del..Man trenger vel ikke lyge til seg selv om man vil på tur? Har full forståelse for at folk vil ut og reise vekk fra dette py-været, gitt at de overholder karantenereglene når de kommer hjem.
     
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Mexico gikk akkurat ut og erklærte at de har mistet kontroll over coronaviruset, men for all del..Man trenger vel ikke lyge til seg selv om man vil på tur? Har full forståelse for at folk vil ut og reise vekk fra dette py-været, gitt at de overholder karantenereglene når de kommer hjem.
     
  4. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Tone398 liker dette
  5. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke Heymondo bare en agent da? På lik linje med mange andre aktører for ulike selskaper og tilbydere? Spørsmålet er hvor flinke og gode Heymondo er, ikke nødvendigvis AXA som hovedgiver? Lurer også på om linken du la ved gjelder en slik agent og ikke selve AXA Group.
     
  6. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Her har det kommet opp en del ting på tråden jeg ikke visste om AXA, for jeg trodde de var en av de trygge tilbyderne, så her må jeg sjekke nøyere på det der :confused: .... Derfor ber jeg dere om å sjekke inn i dette, for en trøkk på litt over 2 lapper for meg er ingenting i forhold til en dere når det gjelder ei sykehusregning på en halv mill :oops:
     
    Last edited: 30. okt 2020
  7. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Det er en forsikringspolise som er laget for besøkende fra utenfor Europa som trenger reiseforsikringbevis for å søke om visum til Schengen. Ingenting en nordmann trenger.
     
  9. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skrev til DNB i dag for å bekrefte, og som jeg trodde dekker de ingenting så lenge UD har reiseråd.

    Axa er vel de som forsikrer for Amex? Eller husker jeg feil?
     
  10. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mener at Frende sin reiseforsikring gjelder, med unntak for Covid-19 smitte og begrensninger ift. fremskynding av hjemreise.
     
    Kaffen liker dette
  11. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer det, og på Karaniøyene der jeg er så dekker myndighetene Covid innleggelser. Så det er bare hjemtransport som må dekkes av egen lomme.
     
  12. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    TL;DR superslapp versjon, men jeg har kjøpt meg helårs Heymondo-forsikring, med AXA som underwriters. Den dekker Covid også.
     
  13. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha jobbet med forsikring noen år under studietiden så kan jeg si at det ikke er "bare" å dekke hjemreise av egen lomme. :rolleyes:
     
  14. runesole

    runesole Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har erfaring med Trawick international? Jeg sitter å sammenlikner HeyMondo og disse?

    Mistet plutselig reiseforsikring pga ny avtale med jobben (ikke gyldig på noen som helst måte utenfor Norge).

    Ser Trawick har dekning for $1,000,000 i medivac, mens HeyMondo er noe uklar på dette om de i det hele tatt dekker transport til Norge ved behov (dekningsgraden er 500.000 €).

    Også litt uklart om hva sykehusopphold som dekkes ved behov. HeyMondo ser ut til å dekke generelle kostnader opp til 10,000,000 € ved nærmeste sykehus, hvor Trawick dekker "The average semi-private room rate" hva enn det måtte innebære utenfor EU (max $1,000,000)

    Begge har tillegg for AD&D (trengs ikke) og har covid-dekning

    Noen som aner hva medisinsk evakuering maksimalt kan koste?
    Bør man supplere med standard norsk reiseforsikring i tillegg på tross av at denne ikke lengre er gyldig?

    Edit: Videre graving viser at Trawick er en del av Crum & Forster SPC som videre er en del av Fairfax-gruppen eller Fairfax Financial Holdings Ltd (kreditt rating A). AXA har en bedre AA- rating
     
    Last edited: 09. mars 2021
  15. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke ta dette som finansielle råd, men husker bare at jeg leste at Heymondo dekker hjemtransport/ambulansefly/privatfly (om nødvendig) hjem fra landene rundt Middelhavet (utenom de det er krig i, regner med de mener Libya og Syria), samt alle europeiske land.

    I resten av verden dekker de rutefly, noe som kan bli vanskelig om man ligger på ei båre og har flere slanger koblet til seg enn romvesenet i Independence Day-filmen. De dekker imidlertid at en venn eller et familiemedlem kan komme ned og ledsage deg hjem. Husker ikke makssummene, men syns å huske at de var ganske romslige.
     
    paramberg and Insomnia4u like this.

Del denne siden