En svanesang for *A ; Lufthansa og Swiss first, men ikke direkte til MEX.

Tråd i 'Reisebrev' startet av ccurrahee, 12. sept 2024.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,709
    Bonuspoeng:
    293
  2. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,709
    Bonuspoeng:
    293
    Før avreise skrev jeg i en annen LX F tråd om Canada Rougen og opplevelsen der. For ordens skyld. Den flyvningen la seg mellom den flighten fra CUN og langdistanse på wide body fra Canda til LHR i kvalitet på mat drikke og service.
     
    RoadKing and Earl like this.
  3. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,709
    Bonuspoeng:
    293
  4. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,709
    Bonuspoeng:
    293
    Hjemover var vi jo i transitt og besøkte bare kort Maple Leaf loungen for en hvil, kaffe og litt å drikke. First opplevelsen startet altså med å bane seg vei foran en lett kaotisk gate for å finne First delen, den minste av radene av passasjerer. Litt småhissige amerikanere syns det var dumt av vi skulle dit. Men hva gjør vel det når Swiss nok en gang stiller opp med deilige seter, et voksent husmor crew som virkelig har styringen. Full frokost 40 min før landing? Klart det, si fra så får du påfyll av kaffe og mimosa. Og nyt maten nå.
     
    Last edited: 14. sept 2024 kl 18:13
  5. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,709
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ender egentlig med at Swiss vinner på F konkurransen.


    På ZRH finnes det hvilerom. Vi ankom 06 og fikk oss et rom og nesten 6 timers søvn. Så kunne vi bruke resten av dagen til lunsj ute på E gates, før vi dro på litt sightseeing i byen. Også en skikkelig middag på A gates før vi dro hjem.

    Ingen vet vel helt hva ST kan by på av F fremover. Men dette kommer jeg til å savne uansett hva som kommer.
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,709
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_7154.jpeg IMG_7155.jpeg IMG_7156.jpeg IMG_7158.jpeg IMG_7159.jpeg IMG_7161.jpeg IMG_7163.jpeg IMG_7164.jpeg IMG_7166.jpeg IMG_7167.jpeg IMG_7174.jpeg
     

    Attached Files:

    Sonictravel, Lnbre, Spielhaug and 9 others like this.
  7. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,709
    Bonuspoeng:
    293
    Nest siste etappe.
     

    Attached Files:

    Flymunda, RoadKing, Upsaker and 2 others like this.
  8. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,709
    Bonuspoeng:
    293
    Også helt til slutt en stappfull humpete SAS + flight med et stort pensjonistlag på vei hjem.

    Det føltes som vi satt midt inne i en stor gruppe mindre vellykkede skattesvindlere på vei hjem til høstens konfirmasjonsfester for barnebarna.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,033
    Likes mottatt:
    33,251
    Bonuspoeng:
    293
    Artig å få være med :)
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,709
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo mye kjent og kjært i dette reisebrevet for de fleste på forum. Men kanskje noe nytt også for noen. Og et gjensyn med LH gruppen sitt beste produkt hadde ikke vært meg i mot, verken som reisebrev eller i virkeligheten. Det er jo et sted en har lett for å trives.
     
    Spielhaug, RoadKing and NoLimit like this.
  11. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    427
    Likes mottatt:
    574
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for deling, ser ut som dere koste dere minst like mye som oss på LX F! Skulle også gjerne benyttet de sengene, men får ha det til gode - ligger litt i bakhodet å finne måter å reise LX F på nytt nå hehe, kan bli farlig for lommeboken :rolleyes:
     
    Spielhaug liker dette
  12. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,709
    Bonuspoeng:
    293
    Vi koste oss omtrent like dypt ned i champagne og bordeaux flaskene på LX som på LH. Og fikk oss sengetøy og litt søvn ;)

    Må si at dette 2 for 1 salget de driver med på litt bedre klasser plutselig er veldig intresant. Med ny allergis som kommer og en tur mot Sør Amerika. Merker at amexen allerede småsutrer over muligheten...
     
    magnusant liker dette
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,197
    Likes mottatt:
    8,531
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for super update!

    Gjorde en nylig siste tur med *A selv også. Men nye muligheter dukker opp - bare til litt andre deler av verden :)
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,709
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat denne helgen er jo litt mørk for bonus nisser.

    Så får vi se hva fremtiden bringer. Det har kommet devalueringer og restriksjoner før, og stort sett har det løst seg, elle vi har funnet muligheter i en litt vanskeligere booking hverdag.

    Og som du sier ;) det er en haug med nye flyselskap vi skal smake på og oppleve. Spennende det også.
     
    tobeornot999 liker dette
  15. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,197
    Likes mottatt:
    8,531
    Bonuspoeng:
    183
    Ja vi kan jo ikke velge bort endring.

    SAS er for meg mye mindre relevant enn før uansett allianse. Men jeg har valgt One World som min allianse, bare fordi at ST er veldig lite aktuell for mine flights.

    SAS hadde en god standing hos meg da jeg fløy mye innenlands. Men nå har jeg i årevis fløyet ut av Norge, hovedsaklig i Europa, og da er både BA (siden jeg er mye i England) og Norwegian langt bedre for meg enn SAS.
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,176
    Likes mottatt:
    36,709
    Bonuspoeng:
    293
    Skrevet det før og skriver det igjen. I det øyebilkket jeg er ST gull for life ( eller en stund til noe skjer) Så vil jeg jakte OneWorld.
    Men så lenge jeg ikke flyr noe sted i jobb, vet jeg ikke helt hvordan. Men men. Det er 2 år til. Så det er på tide at Finnair feks kommer med noen reele opptjeningsmuliheter i Norge, ;) synes jeg.
     
    tobeornot999 and NoLimit like this.
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,197
    Likes mottatt:
    8,531
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig på det siste der, ja.

    Triks via omvei, om man ønsker å spare opp hos Finnair - og ikke går først og fremst for OW statusen som må tjenes opp utenom: Amex Platinum.

    Flytt Amex poengene til British Airways Avios, og vipps kan de flyttes videre 1:1 til Finnair og Quatar mfl...

    Masse fine ruter (og bra metal) hos Finnair østover. Nå som ikke akkurat ST imponerer med særlige muligheter over mot Asia/Aus.
     
    Spielhaug liker dette

Del denne siden