Passkontrollen med MPC tok ca 3 min i kø og 20 sekunder med damen .. Så var det et stykke å gå for å finne Metroen .., 2,50 $ til byen siden det er helg ..
Hehe, dobbelt så mye som jeg fanget i dag BGO-OSL Må nok flys lengre fremme for å beholde diamanten. K
5 min å gå fra Metroen til hotellet, Hotell Lombardy Et er erverdig gammelt hotell .. tidligere herskapshus
Den som har fulgt med de siste årene, så har jeg klaget på høyt vannspeil i dassene her i dette landet og løser det med å øse før jeg setter meg ned. Dette er jo blitt en normal øvelse.. Dusjarmaturene er et annet kapittel! Hvert hotell sin standard og da må brillene på og ingeniøren i arbeid .. Her på hotellet er det tilsynelatende veldig enkelt.. … men det er det ikke! Vi (jeg) har i alle år automatisert bruken av slike enkle ting, f.eksempel hvilken vei vi skal skru kranen! Kuldesjokket kom da jeg skulle regulere temperaturen… Her må man skru motsatt …du verden
De kom med drikke som vanlig i Plus, før maten og da fikk jeg det jeg ville ha. Da de serverte kaffe etter maten spurte jeg om cognac og damen kom med den. Senere gikk jeg bak og hentet, men da de ryddet etter maten før landing ble jeg (og en svenske i 31C) spurt om det var noe mer vi ville ha av servering. Jeg synes servicen var veldig bra med hensyn på at jeg reiste med Go Light og betalte minimalt for turen.
Det er jo en gedigen by dette her! Det slår meg hver gang hvor stort og prangende alt er .. fra monumenter og offentlige bygninger..
Lurte på om jeg skulle stikke innom og si han noen kloke ord, men det kryr av politibiler og menn i mørke dresser med spaghetti i ørene .. En av de gransket meg nøye og definitivt ikke med så smilende øyne som flyvertinnen i går ..
Kanskje litt brutalt sagt, men det er jo nesten et u-land at dei ikkje har komi lenger. Men er sjelden at det er «vanlig» blandebatteri der borte. I fjor sommar var eg på jobb i Texas, da hadde folk vore utan straum i opptil 14dagar etter ein storm. Salget av generatorar var sjølvsagt ekstremt. Hadde folk mista straumen i 14dagar her heime hadde det vore total krise.
På plenen i Elipsen foran det Hvite Hus står det nasjonale juletreet .. det vil si det skulle stått der! Nå er det bare skiltet som står der og treet er noe minimalistisk.. Sist jeg var å besøkte det nasjonale juletreet i 2018 var det noe større, men langt fra imponerende https://insideflyer.no/forums/threads/egotrip-74-timer-i-washington-dc.11072/page-4 Er dette forfall eller bare skogrydding?
Æsj da. Gøyal heis, som opprinnelig var dampdrevet, og ofte stoppet. Vinduene på toppen er veeeeldig små, så utsikten er noget limitert.
Utenfor WW2 monumentet står dette flagget og på sokkelen står det : «Americans came to liberate, not to conquer, to restore freedom and to end tyranny»
Jeg har vært på en peruansk restaurant i kveld som helt klart kan anbefales dersom du slenterer forbi .., https://piscoynazca.com/washington-dc/ På bordet ved siden av meg satt et ungt par hvor hun virkelig hadde pyntet seg for å gå ut! Hun så nesten ut som om hun skulle på fine dining med lang kjole og høye hæler og var virkelig flott. Men han.. bukse som om han nettopp var kommet fra fjelltur og en slafsete genser .. Du verden … Forøvrig var maten veldig god, ceviche til forrett Grillet fisk og diverse sjømat Plutselig ble det dessert også Godt det er helg ..