En uke i paradis (eller tur til Seychellene med Ethiopian og CT)

Tråd i 'Reisebrev' startet av KRS, 30. okt 2016.

  1. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28

    Rom & Kakao.....? Den har jeg aldri prøvd. Må jo være en fin fin vinterdrikk i kalde Norge :p
     
    RoadKing liker dette
  2. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    "Chocolat Chaud mit Rhom und Schlagsahne" er en klassiker på nederste skibaren i Engelberg, 2 sånne og du er både god og varm innvendig samt glad gfor at det er blå piste ned til basestasjonen...
     
    KRS, Travellingalf, Blaa and 4 others like this.
  3. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    717
    Likes mottatt:
    3,692
    Bonuspoeng:
    93
    Vi opplevde ikke mye mygg nei. På tripadvisor er det flere som har klagd over mygg elle gnats på rommene på Hilton på Labriz, men vi holdt dørene lukket og merket ingenting.

    Jeg synes det var finere natur på Seychellene enn Maldivene og Mauritius.

    Maldivene er vel kjent for å være bedre på dykking/snorkling, men det er vel så og si ingenting man kan delta på som ikke er kun for turister. Utenom på Malé er det sånn ca. ett hotell pr. sandbanke.

    Jeg opplevde vel Mauritius som mest "autentisk"; dvs. der er det ihvertfall mulig å oppsøke aktiviteter utenfor hotellene. Denne øya er vel større enn alle de andre tilsammen? (har ikke sjekket)

    Jeg kan reise tilbake til alle 3 landene, men har heller ikke behov for det. Det kan dog fort skje hvis det rette tilbudet dukker opp :)

    Foreslår at du oppretter en egen tråd for denne sammenlikningen ;)
     
    RoadKing liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    IF er vel ikke flere år gammel :rolleyes:
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,747
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke vært på Maldivene, kommer sikkert til å reise dit en gang.
    Hvis jeg skulle velge så ville jeg reist til Mauritius fremfor Seychellene og jeg ville lagt inn en uke for rundtur på den franske vulkanøya La Reunion.
    La Reunion ligger en times flytur fra Mauritius og har en fantastisk natur, fjell og fjellturer, strender og bading, levende vulkaner ., og det er faktisk Frankrike! Innenlandsfly fra Orly hver dag 777-300/200.
    Finn en lokal turoperatør og de lager en reiserute med hoteller og du får utlevert en Peugeot 206 på flyplassen .. kjør!
     
    Are and RoadKing like this.
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,747
    Bonuspoeng:
    293
  7. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Er dypt imponert over all tid og energi du @KRS har lagt ned i å skrive, samt dele dine erfaringer fra din tur til Seychellene. Helt fantastisk tur virker det som!

    Det er når jeg selv står på trappene til å reise dit (hvis Ethiopian står oss bi...) at jeg skjønner hvor godt du har beskrevet forhold som er viktig å vite om hvis man har tenkt seg dit. Utrolig verdifullt rett og slett, og et stjerneeksempel på hvor verdifullt dette forumet og dets bidragsytere er. Igjen tusen takk @KRS
     
    Baldrick, Alexanderwa, Herlov and 4 others like this.
  8. Rune

    Rune Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg drar på vinterferie i morgen, med datteren min på 13, til Seychellene for å treffe noen venner som bor der. Reiser Ethiopian Business. Normal pris kjøpt i april ifjor, så ikke blant siste ukers røverkjøp. Ruten er OSL-ARN(Sas)-VIE(pitstop)-ADD-SEZ.
    Jeg har fått handleliste fra dem, så jeg skal kjøpe Akevitt og altfor mye snus på Gardermoen. Vet noen om jeg mister spriten i noen sikkerhetssjekker underveis? Vil jo være med i håndbagasjen min.
     
    samirunway liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det er forseglet er du trygg innen europa. Aner ikke hva som gjelder ADD og videre til SEZ.
    Forøvrig er snus billigere på ARN enn på OSL.
     
    Rune liker dette
  10. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje ikke rett tråd, men here goes; ettersom jeg skal til SEZ snart (om ET står oss bi) har jeg vært på jakt etter overnatting. Etter mye research kom jeg endelig over et hotell (Savoy resort & spa på Mahe) som tilbø å kansellere samme dag som ankomst, noe jeg foretrekker for denne turen. Det virker svært utbredt med 30, 40 og 45 dagers frister hvor heftige avbestillingsgebyrer (50% og mer) trer i kraft og det passer jo ikke nødvendigvis for alle....
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,747
    Bonuspoeng:
    293
    Dette kommer vel litt sent, men det er en Tax Free butikk på ankomst SEZ ....
    Dersom det ikke handler om nordiske spesialiteter som akke og sånt, så ville jeg ventet med å kjøpe til jeg kom til Seychellene ...
     
  12. Rune

    Rune Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Null problem å dra med Akke fra Gardermoen via Addis. Måtte ta av sko og klokke i security, men flasken gikk helt greit og kunne ligge i bagen. Grei ankomsttaxfree og, men litt høyere priser enn hjemme.
     
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,747
    Bonuspoeng:
    293
    Ved avreise kan du ha vannflaske med gjennom security ... du må bare vise at du tar en slurk av flasken ....
    Slik har vi det ikke her ...
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden