Endelig har turen jeg og bestekompisen min ventet på kommet. I går kveld satte vi snuten mot Oslo fra hver vår landsdel, jeg fra Bodø med SAS så klart, han fra Førde med Widerøe. før avgang i Bodø ble jeg spurt om å si fra meg mitt 12F på grunn av overbooking og ble dermed plassert på 2E. Klager ikke, tenkte det var bedre at noen andre kom med til Oslo enn å måtte bli igjen i Bodø, spesielt etter at Glimt gruste de så godt. ingen sehør og behør på Premium, ble jo en muffins og en cola zero. i dag tidig gikk reisen til vår første layover, Amsterdam, før vi reiser til London Heathrow og Orlando i morgen. dere lurer kanskje på hvorfor tittelen inkluderer Noob? Jo det er fordi kompisen min; 1. aldri har reist utenfor Europa i senere tid 2. aldri fløyet business 3. har aldri vært i USA, som en konsekvens av 1. Men uansett, OSL-AMS ble fløyet med en A321Neo med KLM, utrolig fint fly med vippbar hodestøtte og saker. Skal fly samme typen til LHR i morgen 07.20, men på denne turen var den veldig fin. Purser var 10/10, og tok oss i hånda ved ankomst?? Uvant. Titulerte oss med Mr Fink og Mr xxx. Det var gøy. Maten som ble servert var noen falafel boller? De var litt tørre men ganske gode. Couscous salaten var god, med en slags salsa på siden? Til dessert ble det makroner og usaltet cashewnøtter… makronene var helt ok. Før push på Gardemoen ble det et par runder idiot da vi begge er speidere og glade i kortspill. Samme ble det på cruise og så vidt jeg husker mens vi takset fra Polderbaan på Schipol til gate. Bagasjen tok år og dag, så vi mistet shuttlebussen, men ble Uber i steden for. Jeg klarte jo å booke til feil hotell, men løste seg med å booke enda en Uber. Vel inne i Amsterdam sentrum TIL SLUTT gikk vi egentlig each to our own, han for å utforske, jeg for en middag med min amerikanske kusine. Skal tross alt bo hos hennes far og stemor, min onkel og stetante. nå har han akkurat kommet ut av dusjen, og med en alarm på klokken 04.00 må vel jeg også få meg en kjapp dusj før Virgin Upper Class på A350-1000. Han ble også helt sjokket over at man kunne vippe hodestøtten på KLM forsåvidt.