Planlegger tur til Cape Town og skal booke AMS/LHR/CDG-CPT t/r straks. Selvfølgelig er det ikke lagt ut / eller ledig OSL-AMS/LHR/CDG ennå.. Hvilken av de tre tenker dere det er enklest å få til i etterkant?
Null peiling på tilgjengelighet, men LHR ville jeg unngått for å ikke måtte betale masse ekstra i skatter og avgifter dersom du ikke finner feeders. Da betaler du ex-UK-avgifter. Deretter tenker jeg at dersom du må kjøpe separate billetter og tar en overnatting så har Paris innmari mange hyggelige steder å spise middag, og jeg ville valgt det over Amsterdam. Hotellpriser er antagelig ganske sammenligbare?
Like vanskelig/lett. Jeg brukte derimot OSL-ZRH som feeder-flight. Jeg ser mange byer i Europa kan brukes som feeder-flight pga married-segments.
Helt enig ang skatter og LHR. Dessverre er det flest flighter til/fra LHR som passer vårt reiseønske ..
OSL-YYY(feeder); YYY-AMS-ZZZ (KL) OSL-YYY(feeder); YYY-CDG-ZZZ (AF) I reisen min til JNB fant jeg ZRH/LHR/MUC/HAM/BER/MAN-AMS-JNB, men jeg valgte ZRH pga observasjonsdekket på ZRH og muligheten til å stikke innom Liechtenstein.
Jeg bestilte reise til Cape Town og retur fra Johannesburg for en ny tur til Sør Afrika i mai neste år for ikke lenge siden. Var/er ingenting ledig direkte til Sør Afrika fra europa, men masse ledig via Nairobi, både fra AMS/CDG/LHR. Jeg endte opp med OSL-AMS-NBO-CPT og retur JNB-NBO-LHR-AMS-OSL. Måtte bestille KSU-OSL utenom pga for mange legs.
Jeg har nettopp booket MAD–CDG–CPT (married segment) med Air France og CPT–AMS–OSL med KLM for to personer i biz for desember. Air France har mange married segments, akkurat som Lufthansa hadde før, men mens LH pleide å være mer som O&D (origin and destination), er AF virkelig låst i married segments som ikke kan brytes opp. Jeg prøvde å finne en direkteflyvning fra OSL til CDG, men systemet viser ingenting. Hvis jeg derimot søker etter OSL–CDG–XXX, dukker det opp mange forskjellige billetter med AF og KLM via CDG. Til slutt endte jeg opp med utreise OSL–CPH–CDG–MAD dagen før, og deretter MAD–CDG–CPT (gjennom CDG 2 ganger for utreise). Jeg ba dem fjerne CDG–MAD og MAD–CDG fordi jeg allerede har OSL–CPH–CDG i mellom, og CDG–CPT er fortsatt innenfor 24 timer — men de prøvde mange ganger og klarte ikke å bryte married segmentet. Returen er fortsatt CPT–AMS–OSL med KLM.