God søndag og gratulerer alle de som gratuleres skal! Har et lite spørsmål til ekspertisen: Det har blitt så lite flyging at jeg røyk på en sånn drone, for fly må man jo! Og så skal jeg en svipptur oppover til TOS. Spørsmålet er om det er noe spesielt å tenke på med sikkerhetssjekk? Har prøvd å Google, og det ser greit ut å ta med i håndbagasje, men er det noen erfaringer? edit: det er en Mavic mini m/kit, og jeg er klar over alle geofence som er pepret over byen
God søndag! Prøver å stikke innom her titt å ofte nå selv i korona tidene og det blir mindre flyturer Skal bruke dagen idag på å slappe av før en ny jobbuke starter, jeg tar sjeldent ut mer enn 1 uke ferie på denne tiden av året.... Hvis ryktene er sanne om at det er åpnet for ct bookinger igjen spørs det om det ikke blir litt planlegging i kveld for en tur til Vietnam i april gitt
Batteriene må tas i håndbagasjen. Standard batteriene i en Mavic mini er godt innenfor reglene. Står endel informasjon her: https://www.uasnorway.no/dronebatteriet-er-handbagasje/ Jeg pleier å å lade ut batteriene til 20-30 % når jeg tar de med på fly.
En-de-lig har jeg vært luftbåren igjen, hurra! Etappe 1 TRD-OSL er unnagjort, nå er det bakketransport med R11, hotell i Oslo og OSL-LYR i morgen. Frykter det fyker litt penger på Amundsen og Himkok i løpet av ettermiddagen/kvelden. Ha en strålende dag!
Knærne overlevde såvidt, men ingen sjanse for noen vellykket knyttnevetest. Ellers allright fly, fikk ledig sete ved siden av (gullblokk?!) så det var fint Desto lengre bak desto fullere så det ut til på denne turen, så tror det var ganske ok belegg
God søndag og gratulerer å være pappa @oddA. Endelig flytørken har forsåvidt forsvunnet snart. Da det er ikke lenge til boarding. Arbeidshesten RRA skal bringe oss til Split. Ha en fin dag til dere på luften og bakken.
God ettermiddag fra Femundtunet helt syd i Femunden. Rakk en tur oppom Galtåsknappen også (får gå på Sølen neste gang). Konstanterer at vi har fin natur i dette området også. Skal sove i telt så håper været holder seg.
Det er nok bare første rad som duger for oss over 170 eller deromkring ja. Men helt enig i at det ellers er ett allright fly.
Det er søndag i hovedstaden og, det betyr avslutningsrunde i PGA Touren med Victor Hovland på topp 3. De truende skyene forsvant plutselig, så da var det bare å komme seg på taket.
Da har vi kommet oss til Kastrup. Aldri har jeg sett så lite folk her. Kun en sikkerhetsluke var åpen. Dette virker nesten som opptakten til en dårlig skrekkfilm.