Er det tørke på bonusbilletter?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Omaniac, 24. aug 2022.

1. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Takker! Dette er ferieplanlegging, så rimelig låst på datoer.

2. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,922
    Bonuspoeng:
    113
    Leser det som at du ser på juleferie/nyttårsferie. Mange flyselskap, inkludert SAS, slipper færre/ingen seter til perioder med høy etterspørsel.
    Skal du ut å reise i ferietider og ikke har noe planlagt er Avianca din venn. De har som regel mange ledige seter på de fleste avganger. De, sammen med COPA, dekker mye av Sentral- og Sør-Amerika, samt Karibia. De flyr fra/til LHR, MAD, BCN i Europa. Sentral-Amerika er sweet spot på poeng med kun 130,000, også om man flyr via BOG.

Her er det flom heller enn tørke.

upload_2023-8-21_18-50-10.png

upload_2023-8-21_18-50-56.png
    upload_2023-8-21_18-51-15.png
    upload_2023-8-21_18-51-32.png

upload_2023-8-21_18-52-56.png

Calling, Storbaba, Kalsnes and 9 others like this.
  3. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Det er motsatt vei av det vi pleier å reise, men der finnes det i det minste seter tilgjengelig. 165000 poeng er det jeg får opp for T/R?

Når jeg sjekker diverse reviews på YT, så skjønner jeg hvorfor de har mye ledig. Ikke akkurat på topp.

Last edited: 21. aug 2023
  4. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,922
    Bonuspoeng:
    113
    Sør-Amerika og Karibia er 165,000 poeng. Velger du Mexico, Costa Rica, Panama eller andre land i Sentral-Amerika er prisen 130,000 poeng, selv om du flyr via BOG.

AV har verken det beste hard-produktet eller soft-produktet, ei heller en spesielt bra lounge, men de tilbyr *As beste tilgjengelighet, gode rutetider (om man verdsetter nattflighter) og et bra nettverk av ruter fra BOG. Det samme gjelder COPA om du ender opp med dem videre fra BOG. AV skal også ha skrudd opp et nivå på soft-produktet i vår/sommer, så det er ikke like dårlig som det har vært. Med tanke på at du må reise på gitte datoer i ferietider og du ikke har noe i boks nå hadde jeg i det minste booket en reise med AV vestover og så fulgt med om det dukker opp noe østover når det nærmer seg og endret om man finner noe som passer.

Destinasjoner som MEX, CUN, SJO, PTY betjenes også av selskap som LH, TK, TP om man ønsker (samt finner billetter) å fly med andre enn AV. Tilsvarende betjenes alle CM og AV-destinasjoner i Sentral-Amerika og Karibia bortsett fra ADZ og DAV av AC/UA om man ønsker å dra den veien.

TK har god tilgjengelighet til/fra PTY i det minste. Merk at den tidlige flyvningen fra IST/PTY er med 777 og har teknisk stopp i BOG, mens den senere er direkte med 787. Merk at sengen på 787'ene til TK oppleves trange sammenlignet med det meste av andre seter om man er 180 cm +.
    upload_2023-8-21_23-4-3.png
    upload_2023-8-21_23-6-28.png

Last edited: 21. aug 2023
    Calling, Teknolai, Insomnia4u and 4 others like this.
  5. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,927
    Bonuspoeng:
    113
    Har du noe mer info om konkret hva AV har forbedret? Reiste med AV til AUA via BOG i vinterferien. Når man trenger 4 biz overseas i skolens høstferie og vinterferie er TAP og AV greit å som en nødløsning. Ikke den råeste biz opplevelsen men man kommer seg relativt behagelig frem til mange flotte destinasjoner.

6. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har reist med Avianca mellom Europa og Bogota, Bogota og Santiago de Chile og Buenos Aires, og er meget fornøyd.

Nuvolari liker dette
  7. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,922
    Bonuspoeng:
    113
    Så et innlegg på Facebook fra 14. juli (låner(stjeler alle bilder derfra; https://www.facebook.com/groups/115859492426579/search/?q=avianca) . Fløy selv med dem senest i påsken, og det må ha skjedd etter det.
    Mine observasjoner er kort og godt;
    - Innføring av meny
    - Nøtter før middag(?)
    - 2 valg til forrett - mot 1 'valg' før
    - 3 valg dessert - mot 1 'valg før
    - 2 valg til frokost - mot 1 'valg' før
    - Snack/mellommåltid tilgjengelig mellom de to serveringene
    - Mulig endret matleverandør, i det minste skrudd opp kvaliteten et hakk eller 3 (basert på frokosten, dessverre ingen bilder av hovedrett)
    - Vinlisten har blitt lang - mener det var 2 varianter av hver sist
    - Stella Artois - kun Club Colombia sist
    - Rituals-produkter i amenity-kit - Salvatore et-eller-annet tidligere

Nå virker jeg sikkert som AVs største fan på forumet her, men spesielt det å kunne dra hjemme fra (SVG) sen ettermiddag, en tur innom SQ-loungen på LHR, boarde, spise middag (ganske effektiv servering), sove 8 timer og våkne opp til frokost omtrent i Bogota er ganske undervurdert. BOG er også en ganske enkel flyplass å mellomlande på. Korte avstander fra/til gate og lounge.Connections til SJO/PTY får også så tidlig om morgenen at det ikke er noe problem å lande 03:20 i BOG på vei ned.

8. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,927
    Bonuspoeng:
    113
    Ser virkelig ut som en forbedring dette ja.

9. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ihværtfall tørke til Bangkok, det virker som at SAS ikke er interessert i at folk skal bruke poeng dit, for når jeg sjekker avgangene så er noen helt tomme i praksis, men allikevel så er det ingen bonusbilletter sluppet dit :oops:

Frode789 and markus like this.
  10. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    Reiste med Avianca i Februar og service var ganske begrenset.
    Da det var en nattflyvning så hadde det ikke så mye og si for min del.

Jeg lurer litt på om den dårlige servicen skyldes at Avianca fortsatt hadde COVID restriksjoner, slik SAS og andre carriers hadde det frem til våren 2022

Når vi fløy i Februar'23 var det fortsatt krav om munnbind ombord som ble delvis håndhevet av crew.

Har forstått at dette kravet er borte nå.

Vurderte seriøst booke billetter med de til Karibien for sommeren 2024, men droppet det da det dukket opp billetter med Turkish til Vietnam.

Ikke mange andre enn Avianca som slipper 9 billetter så og si hele året..

11. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilke karibiske øyer er de beste å besøke? Jeg har søkt etter billetter fra BOG til flere av dem, men finner ikke noe som helst.

12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Skal du fly direkte med Avianca må du søke i økonomi siden de (for det meste) ikke har business på short haul lenger.

Det er heller ikke så mange øydestinasjoner å velge mellom med Avianca. AUA, CUR, PUJ, SDQ og SJU. Sjekker du Copa med mellomlanding i Panama så er det litt mer å velge i, også i Business.

13. LL_Air

LL_Air Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Jamaica (MBJ) går også fint både fra PTY, ORD, EWR. Litt vanskeligere fra YYZ.

14. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,922
    Bonuspoeng:
    113
    Fra BOG med AV/CM kommer du til ADZ, AUA, CUR, BGI, POS, MBJ, KIN, SDQ, PUJ, SXM, HAV, SNU, SJU og NAS.

Alle er i grunn gode feriedestinasjoner. Budsjettet ditt er nok det som er avgjørende for flere av disse destinasjonene. Min erfaring med AV/CM er at man skal finne bonusseter til de aller fleste destinasjonene på de aller fleste tidspunktene.

15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    På strekninger der Avianca flyr B787 også på det amerikanske kontinentet er det gjeninnført business klasse:
    "From July 18, 2023, Business Class at the XXL fare will be available in wide-body aircrafts in the Americas, for flights beginning August 15, 2023."

Kristian liker dette
  16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Tviler på at det er tilfellet til noen av de destinasjonene @Omaniac vil til, men ja.. Det var derfor jeg skrev for det meste :)

17. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Mange gode tips, takk!
    Det er kanskje lettest å søke segment for segment, jeg får ikke opp noe om jeg søker BOG til de fleste destinasjonene foreslått over, uansett klasse.

18. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,922
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilke destinasjoner og hvilke datoer?

19. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    541
    Bonuspoeng:
    93
    Vet ikke om dette er postet i en annen tråd, men Sas har nå lagt ut en del bonusbilletter til BKK for vintersesongen.

20. cooolcatz

cooolcatz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tips :) Da fikk jeg booket meg en liten førjulstur i C for 60 000 poeng :)

Last edited: 19. sept 2023
    EndreD liker dette

Del denne siden