Når ser de har fått bra skryt før pandemien men slakt nå etterpå, så leser jeg på nettet nå at de sa de skule forbedre produktet i sommer. Ser på fly med de i julen, så er spent. men skal prøve å bare sove på veien uansett.
Har sondert terrenget litt etter LH F i det siste, men finner sjeldent noe mer enn 4 dager frem på søkemotoroene? Er dette den nye normalen, eller kan faktisk tilgjengelighet være bedre om man ringer?
Ja, hadde det vært kun meg hadde det vært enklere, men her skal dragen være med på tur, og da er det krav til noen netter på hotell etc
Planlegg 3 dager på hotell et sted. En langhelg altså. Med en C retur dere er fornøyd med, så kan det bare bli velstand om du får booket returen på vei til flyplassen......
Går fint hvis returen er på separat bestilling. På vei til flyplassen går vel dog bare på nybestilling og da går jo den opprinnelige returen til spille. Så mye poeng å sløse med har vel selv ikke @holmen
Hvis reisen er på 4 døgn og LH F slippes opp mot 4 døgn i forkant går det i teorien i alle fall. Også er det vel reisende her inne, inkludert meg som har oppdatert til F samme dag, og på vei til flyplassen for utreise. Sånn at selv om regelen er 24 timer så er det verdt det å ringe inn kort tid før avreise hvis drømmereisen slippes, og forklare hvorfor det haster litt.....
Hva er erfaringer nå med opp til 4-5 award på C? Finner en del alternativer med 4 seter ut fra IST, men stort sett lite mulighet for å komme seg på award til IST fra Europa. TAP slapp vel ganske mange seter før, men noen erfaringer med nåtiden?
Hvis du skal booke med CT til 4-5 personer og sliter med å finne nok seter til IST kan du gjøre to bookinger OSL-IST-XXX og CPH-IST-XXX slik at du får tak i setene du trenger. TAP slipper stort sett minst 4-5 billetter fra CPH/OSL til LIS og det samme på de long-haul-flightene de slipper billetter på. På veldig mange flighter slipper de 9(+). Gjør gjerne spørsmålet ditt mer konkret og post her så kan man se på spesifikke tidspunkt og destinasjoner.
Finnes fortsatt en del muligheter til det, men spørs veldig hvor du vil, når det er, og hvor tidlig ute du er. Tilsynelatende mye tilgjengelighet for 4 pers til IST med TK i Aug neste år for å svare på eksempelet ditt, dog vet jeg at en del av det som vises som awardspace er waitlisted, så usikker på hvor reelt det er. Hvis man er litt fleks og kan reise på relativt kort varsel er det en del muligheter med LH/LX for eksempel. Var som du sier veldig mye tilgjengelighet med TAP tidligere, ser ikke ut til at det er tilfelle lenger.
Nå har jeg bare sett på noen eksempler, men i alle de jeg har sett på, så er det faktisk ikke tilgjengelig på OSL-IST, selv om SAS (og derfor også AwardFares) sin søkemotor mener det. Og da mener jeg 0 / No på ExpertFlyer. Eneste jeg prøve å ringe inn var "waitlist". Ja, sikkert mulig å få til noe innenfor 24-timers regelen
Ikke sant, irriterende med TK sin waitlisting. Hva skjer om man booker en slik tur via sas.no? Får man beskjed om at man er waitlisted?
Jeg antar nei, da jeg antar at hele problemstillingen skyldes SAS/EB sitt system i første omgang. Det er jo deres systemer som finner frem rutinger/legg som ikke har award, og derfor havner på waitlist.