Er det tørke på bonusbilletter?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Omaniac, 24. aug 2022.

1. Emma

Emma Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    541
    Bonuspoeng:
    93
    Så bra! :) Det ble en booking her også på nyåret.

Jeanette and cooolcatz like this.
  2. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    159
    Bonuspoeng:
    43
    Når ser de har fått bra skryt før pandemien men slakt nå etterpå, så leser jeg på nettet nå at de sa de skule forbedre produktet i sommer.
    Ser på fly med de i julen, så er spent. men skal prøve å bare sove på veien uansett.

3. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Har sondert terrenget litt etter LH F i det siste, men finner sjeldent noe mer enn 4 dager frem på søkemotoroene? Er dette den nye normalen, eller kan faktisk tilgjengelighet være bedre om man ringer?

4. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fant billetter 1100 og bestilte og reiser samme kveld. Så 4 dager er lenge:D

Insomnia4u and Bettan like this.
  5. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, er fort sånn det blir :p Da ryker åpenbart F t/r, men sånn får det kanskje bare være.

6. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, hvorfor det? Jeg flyr F t/r. Men eneste er at du må fly hjem dagen etter:D:p

Cumulus liker dette
  7. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, hadde det vært kun meg hadde det vært enklere, men her skal dragen være med på tur, og da er det krav til noen netter på hotell etc :p

8. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Planlegg 3 dager på hotell et sted. En langhelg altså. Med en C retur dere er fornøyd med, så kan det bare bli velstand om du får booket returen på vei til flyplassen......

Cumulus and Bettan like this.
  9. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Trodde man ikke kunne endre reisen innen 24t før avreise, eller var det bare i gamle dager?

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Bestill 2 enveis, så er det ikke noe problem. :cool:

kristiaan and cire913 like this.
  11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Går fint hvis returen er på separat bestilling. På vei til flyplassen går vel dog bare på nybestilling og da går jo den opprinnelige returen til spille. Så mye poeng å sløse med har vel selv ikke @holmen ;)

12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis reisen er på 4 døgn og LH F slippes opp mot 4 døgn i forkant går det i teorien i alle fall.

Også er det vel reisende her inne, inkludert meg som har oppdatert til F samme dag, og på vei til flyplassen for utreise. Sånn at selv om regelen er 24 timer så er det verdt det å ringe inn kort tid før avreise hvis drømmereisen slippes, og forklare hvorfor det haster litt.....

Bettan liker dette
  13. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Enig, men med kun én CT disponibel akkurat nå blir det vrient :p

14. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,316
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er erfaringer nå med opp til 4-5 award på C? Finner en del alternativer med 4 seter ut fra IST, men stort sett lite mulighet for å komme seg på award til IST fra Europa.

TAP slapp vel ganske mange seter før, men noen erfaringer med nåtiden?

15. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,904
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du skal booke med CT til 4-5 personer og sliter med å finne nok seter til IST kan du gjøre to bookinger OSL-IST-XXX og CPH-IST-XXX slik at du får tak i setene du trenger.

TAP slipper stort sett minst 4-5 billetter fra CPH/OSL til LIS og det samme på de long-haul-flightene de slipper billetter på. På veldig mange flighter slipper de 9(+).

Gjør gjerne spørsmålet ditt mer konkret og post her så kan man se på spesifikke tidspunkt og destinasjoner.

The_Dude liker dette
  16. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Finnes fortsatt en del muligheter til det, men spørs veldig hvor du vil, når det er, og hvor tidlig ute du er.

Tilsynelatende mye tilgjengelighet for 4 pers til IST med TK i Aug neste år for å svare på eksempelet ditt, dog vet jeg at en del av det som vises som awardspace er waitlisted, så usikker på hvor reelt det er.

Hvis man er litt fleks og kan reise på relativt kort varsel er det en del muligheter med LH/LX for eksempel.

Var som du sier veldig mye tilgjengelighet med TAP tidligere, ser ikke ut til at det er tilfelle lenger.

17. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,316
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har jeg bare sett på noen eksempler, men i alle de jeg har sett på, så er det faktisk ikke tilgjengelig på OSL-IST, selv om SAS (og derfor også AwardFares) sin søkemotor mener det. Og da mener jeg 0 / No på ExpertFlyer. Eneste jeg prøve å ringe inn var "waitlist".

Ja, sikkert mulig å få til noe innenfor 24-timers regelen :)

18. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke sant, irriterende med TK sin waitlisting. Hva skjer om man booker en slik tur via sas.no? Får man beskjed om at man er waitlisted?

19. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,316
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg antar nei, da jeg antar at hele problemstillingen skyldes SAS/EB sitt system i første omgang. Det er jo deres systemer som finner frem rutinger/legg som ikke har award, og derfor havner på waitlist.

Del denne siden