Jeg brukte alltid
@holmen trikset alltid den gangen jeg var Diamant med stort hell .... selvsagt var det en eller annen som absolutt skulle kline seg inn i midtsetet ... hen fikk alltid valget mellom midtgang eller vindu ...bruker trikset fortsatt selv om jeg er nedgradert, men har jo ennå ikke fløyet en meter som EBG ...
Jeg flytter meg gjerne dersom det er en god grunn, barn eller noe. Husker ikke hvorfor, men en av de voksne mannlige purserne spurte pent om jeg kunne flytte fra 1D til et baksete, et C sete i Go. Grunnen var svært god og jeg sa ja med betingelse av at jeg fikk vin og Pringles ... det fikk jeg og før landing kom han bak og spurte om jeg var fornøyd med servicen.
For flere år siden reiste jeg med yngstedatteren BGO-OSL da kom en av de gamle SAS damene og spurte om min datter kunne flytte seg. Svaret var nei og damen ble «drage» og fortalte med klare ord om at det var særdeles viktig at hun byttet fordi en musiker og måtte ha bratsjen sin i sete ved siden av seg og det hadde hun blitt lovet av SAS....og flyet var fullt og her var den eneste raden det var ett sete ledig og dermed to dersom hun flyttet seg!
Det gjorde ikke stemningen bedre når dragen begynte å sprute ild ...
Vi sa fortsatt nei.
Dragen bor i Bergen og har fortsatt ikke glemt meg, helt til hun gikk av med pensjon gjorde hun det hun kunne for å ignorere meg i sete 1D og snurt når hun måtte henvende seg til meg.
Når vi i blant tilfeldig treffes ... butikk eller hva det måtte være ser hun ut til å sprute ild fremdeles ....
Vis alt...