Erfaring med Thon hotel / GHA

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Norfindir, 05. aug 2014.

  1. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Noen Thon/Discovery/GHA erfaringer:
    Får veldig ofte oppgradert rom.
    Booket en god deal på to opphold på Cassa Hotel 45th Street i New York i april (black friday -35%), og fikk oppgradert til suite på det ene oppholdet (pga. Thon/GHA Black status).
    PS! Black-reward kan benyttes for helikoptertur over Manhatten, men vi benyttet oss ikke av dette (dekker 1pax).

    Tok ut en bonusnatt på Stanhope (gammel engelsk stil) i Brussel i juli, og ble oppgradert til suite også her. Bra hotell med god frokost. Ligger i EU distriktet, med t-bane like i nærheten . Brukte også en Black-reward (for to pax): Omvisning med egen guide i Atomium, og panorama-lunsj i den øverste "kulen"(skulle vært middag, men passet ikke). Verdi av ca €150 (omvisning/guide ca €100 og €50 til lunsj).
     
    Ursa liker dette
  2. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Thon Stanhope, Brussel
    Bonusweekend
    Bestilt standard dobbel, oppgradert til suite/businessrom.
    Er "bare" Discovery Gold, og ble derfor veldig positivt overrasket over oppgraderingen. Stort og fint rom, trivelig hotell med bra beliggenhet. Bra frokost også. Utvalget på buffeten er ikke all verden, men ála carte-bestillinger er inkludert og kan anbefales!
     
  3. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Hotel: Thon Hotel Moldefjord
    Status: Platinum
    Bestilt: Enkeltrom, bestilt i gruppe
    Oppgradert: Nei, fekk eit knøttlite enkeltrom.
    Andre fordelar: Nei

    Hotel: Thon Hotel Bergen Airport
    Status: Platinum
    Bestilt: Standard
    Oppgradert: Ja, til superior
    Andre fordelar: Gratis flaske med vatn
     
  4. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Hotel: Thon Hotel Arena, Lillestrøm
    Status: Platinum
    Bestilt: Standard (konferanse)
    Oppgradert: Ja, til junior (?) suite.
    Andre fordelar: Handskreve velkomstkort og konfekt.

    Strålande fornøgd med opphaldet, stor og fin suite. Har no avbestilt fire Scandic-netter neste veke og legg desse til Thon.
     
  5. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan var Beer Spa? Skal bo der fra imorgen til mandag, og vurderer det.
     
  6. Rygel

    Rygel Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Beer spa var en artig opplevelse, du sitter i et badekar i et varmt bad hvor de heller en blanding av malt og humle oppi. Badekaret har en egen tappekran og her kan du bare forsyne deg som du vil i den timen du får til rådighet! Du får også inkludert transport til beer spa. Anbefales, iallefall hvis du er sånn som meg og sliter med å få brukt opp disse local experiencene før de går ut!
     
  7. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for raskt svar!

    Endte opp med en utflukt i en Ford Model T (Black Experince) + at jeg fikk 30 min. gratis massasje.

    Så da sparer jeg Beer Spa til neste gang.

    Skal faktisk bruke opp 3 Premium Local Experiences på to middager i Oslo (uten overnatting). Med vin inkludert og hele pakka. Den ene er Nibbels taste menu for to personer (kun 1 Award) og den andre var en tre retters med to glass vin og dessert (1 Award per person).

    Etter det har jeg en Black og to Premium jeg må bruke før sommerferien, men det skal jeg få til :)
     
  8. Rygel

    Rygel Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Ikke verst! Jeg har brukt de på beer spa i Praha, sitte på med en profesjonell sjåfør i to runder på autodromoen i Algarve, samt "Nordic food and craft beer experience" som var en tre-retters middag med ølmeny på Håndtverkerstuene i Oslo (Black). Hovedretten var husets pølser, som var meget gode!. Har også snust på den nibble taste menu med champagne (Black) i Oslo. Ser også at de har fått en dagstur til The Well i Kolbotn (uten opphold), for de som er interessert i slikt.

    Er den middagen på Brasserie Paleo? Blir dessverre nedgradert til Platinum neste år, så gi gjerne en tilbakemelding på hvordan den er!
     
  9. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel: Thon Hotel Oslofjorden, Sandvika
    Status: Black
    Bestilt: Standard (konferanse)
    Oppgradert: Ja, til Business
    Andre fordelar: Nei
     
  10. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har nå vært Platinum en tid, og har bodd på flere hotell etter dette, hovedsakelig Thon men også Rydges i London. Jeg får stort sett ingen "perks" av status. Har ikke blitt oppgradert (så vidt jeg vet), får ingen lokal gave og heller ingen andre goder. Er så beskjeden/sta at jeg ikke gidder å mase heller, dersom de vil stelle godt med med får de klare det på egen hånd. Har egentlig Thon som min foretrukne kjede (delvis pga svært gode muligheter for bonusnetter, samt god kaffe i resepsjonen som er gull verdt på private reiser), men vurderer nå å konvertere til en annen kjede på grunn av mangelen på status-anerkjennelse. Har andre noen erfaringer?
     
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har reist rundt med diverse hotel statuser å sitter igjen med inntrykket at hvis man ikke klager i ettertid skjer det ingen ting over hodet. Men klager man derimot så kaster dem bonuspoeng, gratis netter etc etter deg under lav sko. Så policy burde vel kanskje være å klage for hver minste lille filleting! Sitter på et hotel nå, ringte inn før jeg ankom å lurte på om det var noen suiter ledig, det var det så oppgraderte for cash. Ved innsjekk skulle jeg egentlig fått 2 stk restaurant vouchers men det sa hun i skranken at kun gjaldt for mitt gamle rom. Sa da: Så når jeg betaler over dobbelt så mye pr natt for et rom så får jeg ikke? Plutselig lå det 2 stk vouchers på disken. Var snakk om 50 NOK pr natt som det viser seg nå at jeg ikke har fått brukt opp men uansett.....
     
  12. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel: Thon Hotel Opera
    Status: Platinum
    Bestilt: Stabdard
    Oppgradert: Nei og ja. Fikk standard rom, sendte klage fra rommet. Fikk business etter 14 min
    Andre fordelar: Drikke og sjokolade ved ankomst
     
  13. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Skal tilbringe to netter i Chicago i mai og vurderer Omni Chicago Suites da jeg er GHA Black. Tror dere jeg blir anerkjent med tanke på oppgradering etc også om jeg booker via Expedia, og ikke via Discovery?? Sitter jo veldig langt inne å booke uten å få Trumf:eek:
     
  14. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Får kun fordeler hvis du booker på GHA eller nettsiden til hotellet.
     
    Palg82 liker dette
  15. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Hhmm, verden er ikke enkel..:(
     
  16. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel: Hotel Bristol, Oslo
    Status: Black
    Bestilt: Standard
    Oppgradert: Nei. Måtte bytte rom pga. støy, fikk mindre rom. En diskret antydning om forholdet ble kontant avvist med at det var samme rom- kategori.
     
  17. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Att Jan Fredrik: Er du helt sikker på at en får fordelene om en booker gjennom hotellsiden og ikke bare GHA? Jeg booket akkurat et hotell gjennom GHA fordi jeg var usikker på nettopp dette og betalte da 500 kr ekstra for tre netter.
     
  18. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, aldri hatt problemer med det. Mener at det står ganske klart i vilkårene også.
     
  19. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Har fått oppgradert rom flere ganger når det er bestilt via reisebyrå ;-)
    Local Experiences har jeg ikke prøvd, men så at jeg hadde en haug liggende. Da blir det 3retters middag i Oslo neste gang.
     
  20. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om andre Thon Hoteller enn Thon hotel Vettre (I Asker) som har svømmebasseng?
     

Del denne siden