Erfaring med Thon hotel / GHA

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Norfindir, 05. aug 2014.

  1. Tjo

    Tjo Ikke lenger helt nytt medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Hotell Thon Spectrum, Oslo
    GHA Discovery level: Platinum
    Rom bestilt: Standard Dobbeltrom
    Rom fått: Standard Dobbeltrom

    OK rom i toppetasjen med skråtak og utsikt mot Plaza. Første gang på Spectrum. Helt ok, bra pris. Tre netters transportetappe mot Black-status mens det er dobbel uttelling mot status...

    Hotell: Bristol, Oslo
    GHA Discovery level: Platinum
    Rom bestilt: Standard Dobbeltrom
    Rom fått: Standard Dobbeltrom (så superior-ish stort at jeg var i tvil og spurte)

    Stort fint rom men med total mangel på utsikt (stor betongkloss hindret utsikt mot bakgården) innerst i en korridorlabyrint. Minikonfekteske og to vannflasker, stort badekar.
     
  2. Smurfboy

    Smurfboy Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43

    Syntes det er ganske standard med GHA status, svært sjelden jeg har fått oppgradert rom iallefall. En flaske imsdal og melkerull er standarden
     
    Peregrin liker dette
  3. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: ParkRoyal Melbourne Airport
    Status: Black
    Bestilt: Standard King
    Oppgradert: Nja
    Andre fordeler: 2 øl i vinkjøler på rom :)
     
  4. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Pan Pacific Melbourne
    Status: Black
    Bestilt: Premier King City Skyline View
    Oppgradert: Ja, til suite
    Andre fordeler: Frokost og Club tilgang + en flaske rødvin.
    Brukte en black-award på bilpakke med piknik-kurv. Mustang var ikke tilgjengelig, men Concierge ordnet en ny Q5 (Hertz som leverandør)... :D Ca 500km på Great Ocean Road.
     
  5. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Det er et ganske fantastisk hotell, eller hva? :D
     
  6. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Godt fornøyd :)
    (God utsikt fra hjørnerom)
     
  7. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Herlig, jeg synes det er et helt fantastisk hotell – Pan Pacific i Singapore (moderskipet) er enda bedre!

    To av de beste hotellene i GHA/Discovery.
     
  8. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har erfaring med de tre Marco Polo hotellene i Hong Kong. Marco Polo skal være det fineste (signature Luxury). Regner også med best utsikt om Harbour view rom siden det ligger lengst ut. Men alle tre koster nesten det samme. Er Gateway og Prince pusset opp mer nylig enn Marco Polo, rommene ser freshere ut på bilder.
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Marco polo helt med havna(3 Canton Rd)
    var veldig bra som Black og fikk fin oppgradering og gjenkjennelse av status.
     
  10. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Har bodd på Prince og brukte award på Suite og Limo service fra flyplass. Veldig fornøyd med grei lounge prisen tatt i betraktning. Veldig nær Star Ferry også. Om jeg skulle valgt igjen ville jeg nok prøvd Marco Polo( det nærmest fergen)
     
  11. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Booket akkurat hotellet i midten (Gateway), men mulig jeg får kansellere og flytte ett hakk nærmere sjøen. Var rommet slitt på Prince, eller fremstod det fresht? Var utsikten til havnen god?
     
  12. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Var nok litt slitt på Prince, men helt greit til prisen. Vi hadde ikke utsikt mot havnen, og mye derfor at det blir Marco Polo neste gang.
     
  13. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Thon Lofoten
    Status: Platinum
    Bestilt: Standard dobbelrom
    Oppgradert: Ja, til superior
    Andre fordeler: Mineralvann og sjokolad
    Brukte en lokalopplevelse, som inkluderte 3 retters meny på restaurant Paleo Artic. Helt fantastisk opplvelse og nydelig mat!! Det er ikke mye som slår grillet tørrfisk på bryggekanten i Svolvær.
     
    haifinn, Upsaker, Baldrick and 2 others like this.
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig! Maks misunnelig kjenner jeg ja ...:)
     
    drsyk liker dette
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Du har spist på bedre steder @jgroneng så lett fristes du vel ikke;)
     
    jgroneng liker dette
  16. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: The Dupont Circle, Washington D.C
    Status: Black
    Bestilt: Deluxe
    Oppgradert: Ja, til Grand Deluxe
    Andre fordeler: Flaske vin og fat med ost og skinke på rommet ved ankomst

    Veldig bra på status. Ble hilset som Black medlem og informert om oppgradering (selv om denne strengt tatt bare var en romkategori). På morgenen utsjekkdagen spurte jeg om sen utsjekk. Fikk et veldig avvisende svar først, men når han så på skjermen at jeg var Black så var det ikke måte på. Kunne selv velge hvor sent jeg ville sjekke ut. Tok også ut en local reward i restauranten The Pembroke. Selv om det står at det er to retter med vin for to personer, så er det i realiteten en verdisjekk på 150$. I praksis så må du legge litt i mellom for å få mat og drikke til to pluss tips.

    Hadde booket med frokost. Det viste seg også å være en verdisjekk i restauranten på 60$. Måtte også der legge litt mellom, men veldig bra mat og service, så det var det verdt. Mener å huske at jeg betalte 25$ ekstra for frokost ved booking, så det er uansett en god deal å booke frokosten samtidig med rommet. Alt i alt et veldig bra hotell i en fin del av byen. Eneste minus var at det ikke var noen ordentlig dør mellom rom og badet, så du sitter på do bak en glassvegg! Merkelig løsning. For den som liker å gå, så ligger hotellet i gangavstand (ca. 2-3 km) fra både National Mall og Georgetown, noe som var perfekt for oss.
     
    Baldrick, Xflipper and drsyk like this.
  17. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ref. pågående kampanje med "bo 2 netter, bli oppgradert til Platinum":

    Nå har jeg hatt 2 netter, fordelt på 2 forskjellige Thonhoteller. Hvordan tolker dere reglene; måtte jeg heller bestilt et opphold på samme sted a 2 netter? Ordlyden er "...when you complete a two-night stay".
    Andre her inne som har benyttet seg av denne?
     
    KennethE liker dette
  18. KennethE

    KennethE Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for tipset @Petter B-C !
    Har også registrert meg for dette nå, så kan melde tilbake når den tid kommer.
    Men kan det være at du rett og slett må vente litt?
    Please allow seven to ten days after departure for processing of eligible tier nights.
     
    Petter B-C liker dette
  19. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kunne utdypet med at den ene natta ble booket over tlf da klokka var passert 24, og systemene til Thon bare viste 2 enkeltrom som forslag. Siden "alle" hoteller som oftest har flere rom på lur, så ringte jeg. Joda, de hadde dobbeltrom, null problem. Så den er vel ikke bestilt i app eller online per se, slik vilkårene krever, men sånn i en perfekt verden burde det være godt nok å ha bestilt direkte og ikke via tredjepart. Så var litt ute her etter å høre om kartet stemmer med terrenget, og om jeg hadde dritt meg ut dobbelt, eller bare på en natt, eller på ingen. Har fått en natt kreditert, den andre er helt i grenseland datomessig. Burde komme inn any day.

    Edit: Og der kom natt nr 2 inn. Så tydeligvis fungerte det å bestille via tlf også, selv om jeg ikke anbefaler noen å noensinne gå ut over et programs eligibility-regler... :)
    GHA gold snart platinum.jpg
     
    Last edited: 19. aug 2020
    Flyingdutchman liker dette
  20. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,232
    Bonuspoeng:
    183
    Natten kom inn, men har fargen på kortet endret seg i etterkant?

    Jeg skal prøve meg på en helg neste helg, begge netter bestilt på nett :) Har ikke bodd på Thon siden 2017 og før var forrige gang 2011, så det er vel på tide å hilse på de igjen.
     

Del denne siden