Erfaring med Thon hotel / GHA

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Norfindir, 05. aug 2014.

  1. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Fortsatt gold, så tok kontakt med Thon om tidshorisont, men fikk beskjed om å ta det med Discovery. Time will show. Får pleie Scandic-statusen i mens.
     
    Flyingdutchman liker dette
  2. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,232
    Bonuspoeng:
    183
    OK, fikk platinum status etter forrige opphold, som de hadde lovet.
    I helgen var jeg en tur på et Thon hotell igjen (samme hotell som fikk meg ett hakk opp på edelmetallstigen), bestilte et Black Friday tilbud og betalte 1300kr totalt for 2 netter og 2 personer i et superiorrom. Råbillig altså.
    Ifølge platinastatusbeskrivelsen skal man få en hilsen på rommet, oppgradering dersom det er ledige rom, samt vann, mm.
    Jeg fikk vann i resepsjonen, og det var det. Ba neste dag om sen utsjekk og fikk det.

    Jeg bestilte samme dag som ankomstdagen, og det var mulig å bestille både businessrom, juniorsuite og vanlig suite. Det hadde altså vært mulig med oppgradering om de hadde ønsket det. Hotellet var så tom at det ikke engang var nødvendig å bestille tid til frokost, og det var lite folksomt selv kl 0930.
    Thon får plusspoeng for "ubegrenset" bacon :D

    Rommet jeg fikk dekket mine behov, med sittegruppe som hadde både sofa og stoler, og jeg var fornøyd med prisen, så la gå.

    Men, er det vanlig at man ikke blir oppgradert?
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Får normalt business rom. Men er lurt og spør pent ved innsjekk om et fint rom.
     
  4. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,232
    Bonuspoeng:
    183
    Ut ifra beskrivelsen på websiden kunne rommet jeg fikk lett ha blitt solgt som businessrom, for eneste forskjellen jeg fant var at businessrom har sofa (som jeg hadde på rommet), mens det ikke er spesifisert for superior. Hovedpoenget er vel at jeg var fornøyd med det jeg fikk, spesielt til en så lav pris.
    Skal spørre pent en evt neste gang, men synes egentlig at det bør være unødvendig når det spesifiseres som en gode pga status (selv om jeg har "juksestatus" med kun 2 netter til plat).
     
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Enig.
    Laster du ned appen ser du lett om du oppgraderes på romtypen i bestillingen.
     
    Flyingdutchman liker dette
  6. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,232
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har Discovery appen, men den viste ikke engang bestillingen...
    Nå har bestillingen dukket opp i "past stays", men antall netter er ikke lagt til i oversikten. Merkelige greier.
     
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Bruk Thon sin egen app.
     
    Flyingdutchman liker dette
  8. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har nylig blitt medlem i Thon/GHA Discovery og ble matchet fra NCC Gold til GHA Platinum :).

    Jeg forstår ikke helt hvordan det fungerer med "lokale opplevelser". Slik jeg ser det får man en slik opplevelse når man kvalifiserer til statusen med 10/30 overnattinger. Men så skal man også få en lokal opplevelse når man besøker et nytt hotellkjede i Discovery programmet. Betyr det også at jeg får en slik opplevelse når jeg for første gang overnatter hos Thon? Eller må det være en annen hotellkjede enn den jeg har meldt meg inn i programmet? Må disse opplevelsene brukes umiddelbart når man opptjener dem eller kan dem brukes senere eller hos en annen hotell i Thon Discovery? Flott om noen kan hjelpe meg :).
     
    tobeornot999 liker dette
  9. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Usikker på om du får ein ekstra første gong du overnattar hjå Thon, men kvart år du kvalifiserar får du ny «local experience»
    Samt når du bur på nye hotell.

    Dei har vel 12månader gyldighet, og mange kan også brukast når du ikkje bur på hotellet.

    Har som Black, blant anna hatt 3rettars middag med drikke hjå Einhjørningen i Bergen.
    3rettar med drikke for 2 på hotell restaurant etc.
    I Sydney var eg for sein på labben og gjekk glipp av helikopter sightseeing.
     
    Xflipper and themichael like this.
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Black har 15 mnd gyldighet.
    Det betyr nye hotellkjeder i GHA ja. Veldig usikker på om du får 1 nå først natt på Thon eller om du får uten og faktisk bo med status match.
     
  11. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk beskjed på epost at jeg får en lokal opplevelse når jeg faktisk oppnår 10 netter (selv med statusmatch). Men jeg er nysgjerrig om første besøket hos Thon teller som ny hotell.
     
    Xflipper liker dette
  12. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Hei Espen,

    Takk for din henvendelse til Thon Discovery.


    Vi kan tilby oppgradering til GHA Discovery Platinum, om du kan vise til høyere status hos en annen hotellkjede.

    Vi tilbyr dessverre ikke statusmatch, men vil likevel tilby deg en oppgradering til neste medlemsnivå for at du skal oppleve fordelene ved ditt neste besøk hos Thon. =)


    For å kunne tilby denne oppgraderingen må du ha en gjennomført og en fremtidig reservasjon ved ett av våre hotell, om du ikke har en fremtidig reservasjon sender vi deg gjerne et pristilbud?

    Psst! - du finner de beste tilbudene på våre hjemmesider www.thonhotels.no =)

    Om du allerede har en eksisterende booking send oss gjerne referansenummer - eller hvilket hotell og dato så vi får knyttet bookingen til medlemskapet ditt.


    Oppgradering av medlemsnivå utføres av vår samarbeidspartner GHA Discovery, oppgraderingen har behandlingstid på 2-3 uker etter godkjent nivåoppgradering og vil være gyldig ut inneværende år.

    Nivåjusteringen videre baseres på foregående kalenderår og vil justeres avhenging av hvor mange netter du har hatt hos Discovery sine hotell (10/30netter for å beholde platinum/blacknivå)

    Lokale opplevelser opptjenes når du har bodd 10/30 netter ila 1 kalenderår.(jan-des). Nivåoppgradering kan forespørres kun én gang hos Thon Hotels.


    Om du ønsker å lese mer om fordelsprogrammet Discovery kan du ta en titt på Gha sine infosider. (side på engelsk)

    Eller hos oss; https://www.thonhotels.no/thon-discovery/medlem/


    Dette tilbudet er gyldig i 1 uke fra i dag.

    Hm!
     
    tobeornot999, haifinn and Maggie like this.
  13. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Hotell: Thon hotel lofoten
    Status: Black
    Rom booket: Superior
    Oppgraderinger: Nei (kunne fått, men til rom uten utsikt - uaktuelt!)
    Romnummer: 913
    Lengde opphold: 3 netter
    Andre fordeler: Vannflaske og karameller ved innsjekk. Etter hvert gratis parkering.

    Booket superiorrom og ytret ønske om rom med utsikt. Det fikk vi - rom i toppetasjen, men ingen oppgradering. Da jeg spurte om muligheten for oppgradering som Black, fikk jeg beskjed om at jeg kunne oppgraderes til "Businessrom", men at disse ikke hadde utsikt. Jeg påpekte da høflig at det vel var andre rom som også var ledige og som hadde utsikt (både "Business panorama" og "Suite"), men fikk beskjed om at de kun oppgraderte ett nivå (GHA sine sider sier 2 nivåer, Thon sine kan jeg ikke si at nevner noe konkret om dette annet enn at man "blir oppgradert til et høyere nivå"). Jeg gadd ikke argumentere mer og sjekket inn. Rommet var helt fint, flott utsikt og rent, med kaffemaskin.

    Når vi senere gikk ned for å høre om parkering traff vi tilfeldigvis samme resepsjonist som sjekket oss inn. Siden vi ikke var blitt oppgradert tilbød hun oss uoppfordret gratis parkering - en hyggelig gest som ble satt pris på. Hadde vi derimot ikke truffet samme resepsjonist ville vi nok måttet betale, så dette ble litt tilfeldig.

    Frokost var veldig bra, og for en gangs skyld var vi også svært fornøyd med middagen på hotellrestauranten. Grillet tørrfisk som forrett anbefales sterkt, og selv desserten var verd pengene!

    Jeg er Nordic Choice Platinum og er nok litt bortskjemt med oppgraderinger - men jeg synes Thon skyter seg selv i foten her. Det ville ikke kostet dem noe å oppgradere et hakk til, det var veldig off-season og plenty med ledige rom. Jeg booket direkte hos Thon denne gangen for å teste om det utgjorde noen forskjell i forhold til å f.eks. booke gjennom Hotels.com, men det gjorde det ikke - jeg får alle fordeler bortsett fra poeng hos Thon, også når jeg booker gjennom en annen kanal enn hos Thon. Selv om Thon er relativt generøse med poengene er det enda flere fordeler når jeg booker hos Hotels.com, med hver 11. natt gratis, samt Viatrumf og prismatch.

    Vi var dog helt fornøyd med oppholdet og kan gjerne bo på Thon Hotel Lofoten igjen.
     
    Upsaker and Emma like this.
  14. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om forskjellen på frokosten på de ulike Thon hotellene i Oslo? Kjiper de inn i helgene?

    Regner med at Bristol har best forkost, men er det forskjell hos Gyldenløve, Bristol, Slottsparken, Europe, Opera eller Vika?
     
  15. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    Mail fra Thon om at de forlater Discovery-alliansen og bytter navn på kundeprogrammet til Thon+. Håper dette åpner for andre muligheter å opptjene poeng enn kun overnatting. Forhåpentligvis spennende endringer!
     
  16. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Det betyr i så fall at Discovery er helt ute av Skandinavia, noe som er veldig trist. Jeg har hatt stor glede av mitt Black-nivå i mange verdensdeler. Thon+ må levere noe veldig spennende dersom ikke jeg nå skal gå all in for NCC og si farvel til Thon etter mange hyggelige år.
     
    tobeornot999 and furlong like this.
  17. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, veldig synd. Nå som Lifetime Platinum hos NCC snart er i boks, så vurderte jeg sterkt å prøve på Black i Thon Discovery, nettopp pga. flere rapporterer om gode opplevelser ute i verden med det nivået. Men da får jeg revurdere..

    Er det for mye å ønske seg til jul, at det nå heller blir som NCC inngår samarbeid med Discovery..? :D
    (Lite trolig, men ønsketenkning må være lov..)
     
  18. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å skrote NCC til fordel for Thon. Nettopp pga muligheten Discovery gir i utlandet. Slik det ser ut nå, så fortsetter jeg heller med NCC for overnattinger i Norge.
     
    Peregrin, tobeornot999 and Baldrick like this.
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Men hva tenker vi om Thon membership da?

    Jeg bor mest på NC, men har som deg tenkt at det kunne være en ide å gå for Thon nå etter platinum hos NCC (ikke lifetime, men next 1,5 years).

    Fikk mailen fra Thon, men den sier ikke stort.

    Selv er jeg nok rimelig uinteressert i det nye programmet til Thon men kan eventuelt ta det ombord - om nødvendig med en status challenge - hvis de ønsker gjester velkommen som har topp status fra feks NCC.

    Selveste Olav Thon er kjent som en super forretningsmann som i tillegg er skikkelig gjerrig, så jeg har litt vanskelig for å se at Thon hotels gjør noen slike sprell dessverre.
     
  20. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Hva står det i denne eposten? Gyldig fra dato? Jeg finner ingenting på Thon sin hjemmeside.
     

Del denne siden