Erfaring med Thon hotel / GHA

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Norfindir, 05. aug 2014.

  1. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,670
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm kva kan dei brukast på tru? Er jo Titanium, men fekk aldri desse.
    Reiser til Singapore neste veke mest sannsynleg.
     
  2. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,171
    Likes mottatt:
    3,215
    Bonuspoeng:
    113
    Fant ikke noe så langt. Men i dag kom en epost om at jeg vant 50 Dollar til. Har alle fått den eller har jeg faktisk vunnet noe? Jeg har bare ikke peiling hva som skal gjøres med dem o_O?

    upload_2022-4-30_17-33-23.png
     
    Baldrick liker dette
  3. BamBamBoogey

    BamBamBoogey Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93


    Jeg fikk det også. Godt å vite at "vinn" er relativt. Ingenting å kjøpe med det her i Norge, men jeg tror at hvis du skal til noen land kan du kjøpe opplevelser i app.
     
    themichael liker dette
  4. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,670
    Bonuspoeng:
    183
    Lurar fælt på kvifor eg ikkje har fått nokon av desse :(
    Er jo enn så lenge Titanium i programmet…. Er jo i Singapore no, så kunne jo fått bruk for local experiences
     
    haifinn liker dette
  5. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    357
    Likes mottatt:
    760
    Bonuspoeng:
    93
    Er det direkte kontakt med aktuelt hotell som gjelder for "garantert rom på 24t", og hvordan går man pedagogisk frem for å lykkes? Er smekk fullt i Kristiansand om en ukes tid pga noe sykkelgreier iflg alle bookingsider og hotellenes sider selv, men aldri forsøkt meg på denne black-fordelen.
     
  6. Einar

    Einar Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Har nylig begynt i en jobb som har Thon som foretrukket hotellkjede. Er det bare meg, eller er dette en utrolig lite interessant kjede? Brukte NCC tidligere, og aktiviteten i de to trådene er jo helt massivt forskjellig!

    Finnes det noen knep for å få mer ut av programmet, eller kjenner noen til veier for raskere status? Tilbyr de kredittkort eller status match eller noe som helst?
     
  7. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,670
    Bonuspoeng:
    183
    Status match kan du nok få, men programmet har blitt ganske dårleg etter at dei avslutta sammarbeidet med GHA. Har vore black i åresvis når dei var GHA, det ga meget bra fordelar spesielt utanlands. Fekk nokon vanvittige oppgraderingar.
    Men dei har fortsatt med nokon ting vidare frå GHA, som «Lokal Opplevelse» har f.eks fått 3rettar middag med drikke i Bergen.

    Dei har også litt hotell i Brussels etc og billig overnatting på poeng i helg.

    Når det er sagt så satsar eg meir på NC etter at Thon gjekk ut av GHA.

    Men skal du til Bergen likar eg Thon Rosenkrantz veldig bra, god frukost!
     
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Ingenting spennede etter de sluttet i GHA.

    Strengt tatt ikke noe bonus i det hele tatt, for Thon sitt eget program er bare en spøk.
     
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,145
    Likes mottatt:
    7,884
    Bonuspoeng:
    183
    furlong liker dette
  10. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
  11. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,171
    Likes mottatt:
    3,215
    Bonuspoeng:
    113
    Thon tilbyr 40% rabatt i morgen, fredag kl 9:00. Tilbudet gjelder i 24 timer. Dessverre må oppholdet forhåndsbetales og kan ikke kanselleres. Usikker hvor bra tilgjengelig det blir. Men likevel en grei rabatt tenker jeg:

    https://www.thonhotels.no/tilbud/fargerik-fredag/

     
    eventyrer liker dette
  12. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg hadde egentlig gitt opp GHA Discovery etter at Thon og flere av de andre kjedene jeg brukte mest har forlatt alliansen, men så ble det noen opphold gjennom året likevel. For å beholde toppstatus trengte jeg et opphold til, og booket GLO i Helsinki. Jeg visste at de også er med i Strawberry, men ble likevel overrasket over at bookingen dukket opp i Strawberry appen. Da kunne jeg også se at jeg ble oppgradert fra standard til Lux (skulle bare mangle med dobbel toppstatus). Men det viser seg altså at det er mulig å dobbeldippe her, jeg fikk tellende opphold i begge kjeder, og også restaurantkupong fra Strawberry. Jeg fikk også betalt deler av oppholdet med Discovery dollar, uten at det påvirket opptjening hos Strawberry. Som vanlig i GHA ble ikke oppholdet registrert riktig, men det løste seg med en "stay claim". Fint opphold på et bra hotell, og veldig kjekt at det bidro til å fornye toppstatus i to lojalitetsprogram!
     
    haifinn, Jan Fredrik, furlong and 7 others like this.
  13. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Wow, er dette noe som et ment å vare eller er det en overgangsløsning? Vet du om det er kommunisert at de skal ut av Discovery/GHA?
     
  14. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Dette var tydeligvis for godt til å vare, jeg ser nå at GLO har forsvunnet fra nettsidene til GHA Discovery. Det betyr at det ikke er noen hoteller igjen i verken Norge, Sverige eller Finland, mens det kun er ett hotell i Danmark (København). I sum er derfor GHA nå enda mindre interessant. Synd, for de var veldig bra før pandemien, med godt utvalg hoteller og med gode muligheter til å tjene opp fine lokale opplevelser. Jeg synes Discovery Dollar er mye kjedeligere, selv om det er positivt at man kan bruke opptjent bonus uten å jakte på egne bonusrom med dårligere tilgjengelighet.

    EDIT: Ser at GLO fortsatt profilerer Discovery på sine nettsider, men det skyldes nok manglende oppdatering.
     
    Last edited: 01. jan 2024
    Baldrick liker dette
  15. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Var nok et heldig overlapp da, kanskje fikset ved nyttår.

    Enig om GHA, men synes det er relativt enkelt å beholde status (bo på tre ulike brands) og veldig fornøyd med å ha fått fantastiske oppgraderinger og andre fordeler på de bedre hotellene deres, selv om det kan være litt hit and miss noen ganger. Liker spesielt Anantara og Pan Pacific – og NH Collection og Nikki Beach kan også være bra (og gavmilde på fordeler).
     
    Baldrick and Peregrin like this.

Del denne siden