I et forsøk på å distansere meg fra Hotels.com Rewards ser jeg etter noe som er nesten like allsidig. Jeg kunne ikke finne en dedikert tråd for GHA Discovery. Programmet består av 4 nivåer, og toppnivåene gir mulighet for fri oppgradering (Platinum=1 kategori opp, Titanium=2 kategorier). Titanium gir også gratis frokost. Selvfølgelig også det vanlige som tidlig/sen utsjekk, poengopptjening, garantert rom ol. Programmet omfatter en rekke kjeder. Blant annet Kempinski og NH Hotels. Etter at Thon gikk ut av GHA ble programmet lite relevant i Norge. Det omfatter fortsatt Unike Hoteller. Kanskje dette kan bli en fast tråd for diskusjon og rapporter fra opphold? I forbindelse med en tur til Valencia, hvor NH Hotels er godt representert, vurderer jeg en betalt status match til Titanium for $150, som inkluderer en $75 stay credit. Statusen gjelder ut 2026. Vær OBS på at ikke alle fordeler gjelder i alle kjedene.
Fikk statusmatcha Thon black med GHA Titanium for endel år siden. Det ble bare to overnattinger hvor fordelene slo inn. Omni hotell i NY, fikk bedre rom og en trillevogn med vann, ost og kjeks og rødvin levert på rommet. Sen utsjekk kl 16. Det andre var Viceroy washington dc. Oppgradert et hakk opp, og en voucher på mat/drikke på hotellet. Husker ikke summen.. Ellers har jeg brukt "opplevelser" tilbudet til GHA i Roma to ganger. Det var rooftop cocktail experience på to forskjellige steder. To for en på cocktail og snacks på passe eksklusive hotelltak. Nå er statusen vekk
Fikk tilbud om en billig, cash-basert matching fra dem i fjor. Har titanium på den matchen, og har vært litt for sløv for å bruke kortet. Det ligger blant annet en double category room upgrade på dette nivået, men subject to availability. Noen med erfaringer om gode fordeler, fortrinnsvis gode oppgraderinger av rom? Tildeles det feks ved booking (hvis tilgjengelig), eller er det litt sånn Strawberry platinum ved innsjekk: "vi har ingen suiter ledig (de ligger ute for salg), men du får deluxe rom selv om du bestilte standard"?
Etter å ha bodd hos Avani i Frankfurt og NUO Beijing med GHA Titanium, så kan jeg melde om oppgradering. Fikk gratis frokost på Avani, og NUO var fruktfat og dobbel/trippel oppgradering til nesten toppetasje. Ikke suite, og heller ikke tilgang til executive lounge, men bra ellers. Hadde i begge tilfeller booket billigste tilgjengelige rom.