Erfaringer med Priority Pass?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BendikHa, 23. mars 2016.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer nytt, og du må betale, så får du ta henne med :)
     
    jtmath liker dette
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Var det ikke noe med at man selv måtte bestille/fornye PP nå for en stund siden selv om man hadde hatt det tidligere? Eller gjaldt det bare med SAS Amex?
     
  3. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg måtte purre på Amex for å få ny prioritypass!
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Ok. I stand corrected. Fikk iallefall ifjor. Får se hva som skjer i april.
    Når det er sagt, har jeg vel over tre år brukt det to ganger, så noe stort tap blir det ikke :)
     
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Hva bruker dere egentlig dette til ? Hos meg har det bare ligget i en skuff siden jeg fikk det. Er aldri noen steder der det ikke er *A lounge allikevel.
     
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bruker Priority Pass hvis jeg flyr rødnese eller andre selskaper hvor jeg ikke har status, om enn litt avhengig av hvor lang tid jeg har på flyplassen. Men £15 er definitivt verdt et besøk i for eksempel King Amlet-loungen på BLL eller Aspire-loungen på CPH hvis man har et par timer for hånden og ønsker å jobbe i fred eller et par glass med noe godt i. Vinutvalget i Aspire-loungen er for eksempel bedre enn i SAS Business-loungen (hvor det bare er sur eller altfor søt kartongvin på tap). I slike tilfeller gir en billig DY-billett og PP god mening.

    Nå som SAS kutter alt av tredjepartslounger, kan det jo være greit å bruke PP når man flyr med dem fra visse destinasjoner også, selv om jeg personlig har begynt å velge andre *A-selskaper fra flyplasser SAS ikke kan tilby lounge eller Fast Track. Høstens reiser til og fra AGP, BLQ og FCO er således bestilt med henholdsvis Brussels Airlines, Luftwaffe og Swiss.
     
    Petter B-C and Xflipper like this.
  7. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg besøkte Aspire-loungen på CPH i slutten av januar og var ikke spesielt imponert.. De hadde bare noen baguetter med litt kjøttpålegg å spise og så luktet det røyk i halve loungen. Jeg drikker ikke vin, så har ingen erfaring med vinutvalget deres. Slitte toaletter også.

    Hvordan er Aviator loungen på CPH?
     
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Aspire-loungen er på ingen måte Guds gave til loungeverden, men den er bedre enn SAS Business-lounge og vesentlig bedre enn Aviator-loungen, både med hensyn til utvalg og fasiliteter. At man ikke får mer enn et simpelt kaldmatutvalg (typisk pålegg og tørt brød) i skandinaviske lounger, tror jeg bare man får innfinne seg med - dessverre. Riktignok har SAS' gullstuer begynt å glimte til med halvspiselig varmmat en gang i blant, men det er langt, langt igjen til for eksempel Luftwaffes lounger.
     
    DanH liker dette
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke brukt PP noe særlig tidligere, siden jeg som oftest har hatt tilgang til lounger som EBG/EBD eller pga at jeg har reist i Business. Men senest nå før jul når vi fløy med Air Asia så var det veldig fint at jeg og madamen hadde hver vårt PP (gjennom Nordea) der vi har gratis tilgang x antall ganger per år. Jeg har også PP gjennom SAS Amex Platinum, men det gir vel bare ett (?) gratis besøk i året og ikke med gjest?
    Og som @Scandipendler også nevner så kan det jo være ekstra greit å ha nå som SAS fjerner tilgang til en rekke tredjepartslounger.
     
  10. Scrooge

    Scrooge Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Aviator loungen på CPH var ikke imponerende da jeg var der for 3 uker siden.
    Da vi kom var det alt for fullt til å få sitteplass og det var flere som måtte stå. Det var flere typer brød, men lite pålegg. Det var vel ikke varm mat der, kun kalde nudler. Carlsberg (+ diverse brus) på kran og enkel rød/hvitvin og Baileys var greit, men ingen snacks eller nøtter var et minus. Dårlig utvalg av kaker også. Det var noen små kanelboller da vi kom, men da jeg skulle ha dessert var det tomt. Hvis målet er å drikke en del kan det være verdt de £15, ikke ellers.

    Litt over til topic syntes jeg Priority Pass fungerer bra! Synd de ikke har noen avtale med OSL.
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er sant, men da er det ekstra greit å være Nordea Premium kunde. Med det medfølgende kredittkortet har man (gratis) tilgang til OSL-loungen uavhengig av flyselskap.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Har med PP som plan B, har brukt det et par ganger.
    Som andre har påpekt kan det bli større behov for det nå som SAS "forbedrer" sitt servicetilbud. :)
     
  13. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Priority pass adgang kun med appen eller må mannnhs med kortet.
    Kort forklart ba kjerringa ta meg kortet på ferien, men det glemte hun. Begge kan ta med gjest og har en gratis adgang hver så tenkte oss loungs access på BCN for alle fire.
    Er et noen som har erfaring med noen av disse loungene. Kom gratis inn på VLC da jeg fløy med Lufthansa i påsken, er vel mye det samme. Boks øl og brus. Mini bar med selv betjening tørre bagetter og boller.
     
    Last edited: 21. juli 2017
  14. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,105
    Bonuspoeng:
    183
    Alle Priority pass-loungene på BCN aksepterer digitalt kort.

    Det står under "Facilities" om det går eller ikke.
    IMG_2862.PNG
     
    Fredrik81 liker dette
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Nice det hadde jeg ikke sett før. Da får vi se om vi kommer oss tidlig nok til at vi benytter oss av dette.
     
  16. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Hyggelig hvis det stemmer. Men jeg fikk nylig det fysiske kortet tilsendt. Følgeskrivet var nokså sterk i oppfordringen om å bringe det med.
     
    Fredrik81 liker dette
  17. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    BCN loungen har blitt bedre siste året, spes på mat- og snacksområdet. Nå litt mer forseggjorte sandwicher og betjeningen er flinkere til å fylle opp..
     
  18. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilke av de tre som er tilgjengelig på T1 er det snakk om.
     
  19. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
  20. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mener å huske at det har vært £15 siden jeg skaffet meg SAS Amex Plat i april 2016.
     
    Satyv liker dette

Del denne siden