Erfaringer med Priority Pass?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BendikHa, 23. mars 2016.

  1. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Det er nok fremdeles 24 euro på vanlig PP. Det jeg fant ut for en stund siden var at det virker som om noen kredittkort som har det inkludert har en bedre avtale, og den er også i pund som har svekket seg kraftig. Å kjøpe abonnement fant jeg ut hadde lite for seg da man nesten alltid kan kjøpe seg inn til samme pris uansett.

    For de som likevel vil kjøpe virker det som om 25 årskampanjen fremdeles er gyldig med 25% rabatt https://www.prioritypass.com/en/campaigns/ldn/keyword/anniversary?sourcecode=LON25YNBUK&currency=eur
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,618
    Likes mottatt:
    34,775
    Bonuspoeng:
    293
    Bortsett fra at de fleste av de få loungen som har vært aktuelle på mine flyvninger etter at jeg fikk AmEx plat har sett så kjipe ut at jeg har hoppet over å gå inn så har deg jeg har vært i fungert flott med app som bevis.

    Men ser også at det er endel steder med flotte lounges, så det er greit å ha alternativet i bakhodet når en er på tur.
     
  3. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg lurer på om det er noen her som vet vilken som er den beste lounge for priority pass på Bkk flyplassen? Vi reiser hjem fra Bkk nå til søndag med Thai. Er jo så mange og velge mellom..
     
    Last edited: 17. nov 2017
  4. Blon

    Blon Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Bruker PP stort sett hele tiden når jeg er på reise. SAS sine lounger er overfylte, og ikke av spesielt god kvalitet. F.eks ORD hvor Swissport og AF/KLM er langt foran hva SAS kan tilby. Flott også på LHR T5 og T2. MUC er litt kronglete å komme til men utmerket kvalitet. Flyplassene i Tyrkia (IST/ADB) er ikke akkurat av de beste i tjenestetilbud, men PP-loungene er av ypperste kvalitet. I Stockholm er loungene noe varierende, og hvis man har fått PP gjennom AmEx Plat (IKKE SAS -Platinum) så er AmEx loungen der noe av det beste jeg har besøkt.
     
  5. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Hmm, PP-lounge på LHR T5 tror jeg er noe av det stussligste jeg har sett. Så oppfattelsene er nok subjektive her.

    De fikk review som sto i stil med det de hadde fra før så jeg. 1*.
     
  6. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Må seie meg enig med du ang LHR. Eg holdt på å svime av når dei skulle ha betalt for eit glas rødvin. Gjekk rett opp på LH igjen i rein forskrekkelse. :)
     
    Eddie47 liker dette
  7. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,118
    Likes mottatt:
    1,842
    Bonuspoeng:
    113
    Priority Pass lounger er veldig varierende. Er fornøyd med Aberdeen og Barcelona, mens Arlanda og nevnte Heathrow T3 er ganske stusselig.
     
  8. mofser8

    mofser8 Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    På GIG (Rio de Janeiro) har de nylig fått Priority Pass lounge på utsiden av security. Veldig fint da de ofte er strenge på at du ikke får sjekke inn før noen få timer før avgang. De har også en på domestic (innenfor security). Ingen av de to er noe å skrive reisebrev om, men resten av flyplassen er litt kjip så det er absolutt de beste stedene å vente både før innsjekk og hvis man flyr domestic.
     
    RoadKing liker dette
  9. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var i denne loungen i forrige uke, måtte ikke betale for rødvin. De hadde flere forskjellige øl typer, bla Tiger, Birra Moretti og Guiness.
    Synes ellers loungen var veldig bra.
    Brukte PP som jeg har fått med sas amex plat kort, betalte 15 pund per pers.
     
  10. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,217
    Likes mottatt:
    5,383
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tok med to venner på "the club" på Logan i Boston. God plass, ok småmat, dusj. Alkohol på forespørsel. Vel verdt £15 når vi hadde tre timer tilovers.

    K
     
  11. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Skal fly inn til EWR med SK og videre på egen billett til MIA med AA. Ser at AC loungen i terminal A også er PP lounge, men den stenger for PP-brukere klokken 15:00. Flyet mitt går videre klokken 17-ish. Og jeg slipper vil ikke inn der som StarGold uten StarAll.-bordingkort?
     
  12. swib

    swib Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg hadde mine første flyplasslounge besøk, på praha erste og ams aspire. Det var en god opplevelse. Spiste god frokost tidlig om morgenen på erste, og aspire er fin.
     
  13. Cforoe

    Cforoe Bonusjeger

    Innlegg:
    229
    Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan blir "første besøk gratis" håndtert? Har loungen oversikt når de skanner kortet ditt og slipper deg inn gratis ved første besøk?
     
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,118
    Likes mottatt:
    1,842
    Bonuspoeng:
    113
    Loungen slipper deg alltid inn uten betaling. Hvis du ikke har gratis adgang blir det trukket fra Amex ditt.
     
    Cforoe and miura like this.
  15. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Blir nok å prøve mitt i AC loungen på EWR i morra før AA monkeyclass til MIA.
     
  16. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,118
    Likes mottatt:
    1,842
    Bonuspoeng:
    113
    Basert på denne artikkelen gir Priority Pass noen restauranter 24 USD (200kr for enkelthets skyld) per gjest. Jeg har vanskelig for å se at ikke OSL lounge godtar 200kr for å slippe inn en gjester med PP (volum versus pris). (Jeg skjønner at ikke alle lounger får 200kr av PP, men vil tro de skjønner Norge er et høykostland med begrenset volum).

    Kan det være noen andre grunner til at OSL lounge ikke inngår avtale med PP, eller har ikke PP tilbudt OsL lounge 200kr?
     
  17. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    I august reiser jeg med SAS Plus fra LAX til ARN, og gjennom SAS American Express Platinum har jeg én gratis adgang til en Priority Pass-lounge, hvis jeg ikke tar helt feil. Det finnes tre Priority Pass-lounger på LAX:
    - Virigin Atlantic Clubhouse (Terminal 2)
    - Alaska Lounge (Terminal 6)
    - KAL Lounge (Tom Bradley International Terminal)

    Er det noen som har noen tips til hvilken jeg bør velge? På SAS-bookingen min står det at flyet går fra Terminal B, og det er vel Tom Bradley International Terminal, så da er det kanskje enklest med KAL Lounge?

    En annen ting: Kan samboeren min slippe inn på min gratisadgang, eller må vi betale for at hun skal være med inn?
     
  18. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Terminal B er Tom Bradley (TBIT) ja :)

    Du kan gå airside fra Terminal 6 til Tom Bradley, men det er et stykke å gå:
    http://www.laxishappening.com/assets/pdf/LAX-CTA-South-Tunnel-Map.pdf

    Det fine med KAL-loungen er at du faktisk har vinduer ut til terminalen (I motsetning til OW-loungen for eksempel). Tilbudet av mat er derimot ræva. Alaska Lounge har jeg ikke besøkt. Jeg er ganske sikker på at du ikke kan gå airside fra Terminal 2 til TBIT så besøke den loungen høres litt krøkkete ut.
     
    oyvindm liker dette
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,616
    Likes mottatt:
    6,616
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, Priority pass kommer til å trekke 15 pund for henne. Du betaler ingenting i selve loungen.
     
  20. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    928
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Man har vel tilgang til Star Alliance sin lounge på LAX med PLUS billett? Den en av de beste du finner i Statene etter min mening. Men om man vil prøve noe annet... (eller har sendt samboeren i GO ;) )
     

Del denne siden