Erfaringer med Priority Pass?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BendikHa, 23. mars 2016.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, ikke uten *G
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,385
    Bonuspoeng:
    293
    Med Diamant og i go, er fortsatt *A loungen beste valg før SAS hjem?

    Mulig jeg oppgraderer på bud? Noen andre forslag som åpner seg da?
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Ja. Nei. Med mindre du klarer å oppdrive en first-billett ;)
     
  4. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    I stand corrected. Da er det statusen som har berget meg igjennom dit den ene gangen jeg reiste i Plus og ikke Biz til LAX :)
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Plus på longhaul gir tilgang til alle lounger det står SAS på.
     
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Uten tvil. Den er langt langt bedre enn Korean sin lounge hvis en vil ha litt mat iallfall.
     
  7. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Det ble KAL-loungen. Jeg ble litt overrasket over at de kun skannet QR-koden i Priority Pass-appen og ikke skulle ha noe kredittkort. Senere ble jeg trukket 15 pund for samboeren på Amexen, så da er tydeligvis kortet knyttet opp til kontoen.

    Når det gjelder loungen så var ikke mat og drikke så veldig mye å skryte av, men med god plass, behagelige stoler, en øl i hånda og utsikt til Asiana A380 og BA 747 så var det tusen ganger bedre enn gate, i hvert fall for en som ikke er vant til dette loungelivet ;)
     
    Last edited: 25. aug 2018
    RoadKing, DanH and Travellingalf like this.
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk akkurat e-post fra Priority Pass om at de øker prisen for loungebesøk fra 15 til 20 pund fra 1. oktober. Dette påvirker selvfølgelig ikke de "gratis" besøkene man eventuelt har gjennom Amex, Nordea og andre kilder.

    Her er teksten fra e-posten:
    On the 1st October 2018 we will be increasing the fee for chargeable lounge visits to £20 per visit per person. Any complimentary visits included as a part of your membership will not be affected by this fee increase.

    It has been over 10 years since we have increased our visit fees and during this time we have done all we can to absorb the rising costs of providing airport lounge access to our Members. We have unfortunately reached the point where we need to make an adjustment to our prices to maintain the quality offering of Priority Pass.

    During these past 10 years, we have been committed to growing our network and bringing our Members the best global airport lounge access program. We are proud that our Members can now access over 1200 lounges worldwide, as well as the recently introduced dining, spa and relaxation experiences which are supported by a 24x7 multilingual Membership Services team. Our latest Priority Pass app was developed to respond to the evolving needs of travelers around the world, using leading edge technology to enhance our Members’ travel experiences.

    Raising our fees ensures we can maintain the quality offering of Priority Pass and continue to invest in both the growth of offerings available to Members (we’ve some exciting announcements to make soon!) and the quality experience offered.
     
    paramberg liker dette
  9. sopranoss2

    sopranoss2 Medlem

    Innlegg:
    150
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    18
    Visste ikke helt hvordan forum jeg skulle poste dette i. Hjalp mine foreldre med rydding ifb med flytting he rom dagen og fant et kort med navnet "Priority Pass". De visste ikke hvor de hadde fått dette kortet og kunne ikke huske å ha brukt det. Noen som kjenner til dette kortet? Var gyldig fram til 2022.
     
  10. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
  11. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Priority Pass har jo ulike typer medlemskap, der vanligste vel er det man får sammen med et eller annet kredittkort. Tipper dette har kommet til foreldrene dine i samme pakke som et slikt kort, og at de aldri har tatt det i bruk. Alt etter hva slags avtale som følger kredittkortet gir medlemskapet i PP tilgang til lounger mot avgift eller gratis. Eneste måte å finne ut hva slags medlemskap det dreier seg om er nok å sjekke med banken som har utstedt det. Det er verd å sjekke - mitt Handelsbanken Platinum kort gir meg gratis ubegrenset loungetilgang.
     
  12. sopranoss2

    sopranoss2 Medlem

    Innlegg:
    150
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for svar. Vet du om kortene kun kan benyttes av personen det er utsedt til?
     
  13. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Vet ikke, men sjekk med foreldrenes bank - en telefon til kundeservice for å finne ut av dette kan være vel anvendt tid!
     
  14. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Har AmEx Gold fra DNB. Så vidt jeg husker kom det med Priority Pass, men brydde meg ikke særlig om dette. Har kastet alt av informasjon jeg fikk da jeg mottok kortet. Prøvde nå å søke på DNB sine sider om AmEx Gold og PP, men finner ingen informasjon lenger.. Er det fortsatt mulig å få PP gjennom AmEx Gold fra DNB?? Evt. hvordan signer jeg opp for dette?
     
  15. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,206
    Likes mottatt:
    21,254
    Bonuspoeng:
    183

    Du får det gjennom Private Banking i Dnb,så vidt meg bekjent eneste muligheten gjennom DnB
     
  16. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Er det noen som har erfaring med å registrere det fysiske PP kortet i appen? Mener å ha lest at man skal taste inn noen siffer fra enten pp kort eller kredittkortet.

    Fruen har fått Handelsbanken platinum og uendelig antall besøk i lounge med sitt nye PP kort.
     
  17. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Du oppretter en digital bruker hos PP (trykk register opp til høyre).Når du har registrert bruker med e-post og passord, laster du ned app på mobil. Logg deg inn med brukernavn og passord, og da skal du se digitalt PP kort hvis de støtter det.

    Husk at ikke alle samarbeidspartnere har digitalt kort. Mitt Danske Bank PP har ikke digitalt kort kun fysisk, mens Amex har begge deler.
     
    sday liker dette
  18. MarkSS

    MarkSS Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    805
    Bonuspoeng:
    93
    Plaza Premium avslutter samarbeid med Priority Pass og Loungekey.

    Verdens største selvstendige flyplass lounge tilbyder Plaza Premium opphever adgang for alle Priority Pass og Loungekey kunder.

    «In view of the rapidly changing travel environment and staying true to our mission in Making Travel Better, we have reassessed our product and service offerings in the hope of creating a comprehensive airport hospitality experience to reach more travellers globally. As a result, it is with regret that we have decided not to renew our contract with Priority Pass and LoungeKey, effective 1 July 2021» - Plaza Premium PR & Corporate Communications manager Yuman Lau

    Begrunnelsen er uklar, men har sannsynligvis noe å gjøre med prisen PP betaler per kunde sammenliknet med det enorme volumet de medfører.
    Med flere og flere kortutsendere som tilbyr PP/LK, blir loungene fort stappfulle, og verdien tjenesten innehar for betalende kunder/ business passasjerer minker. De har sannsynligvis langt høyere inntjening per kunde på sistnevnte kundegruppe.
    Plassmangel er selvsagt blitt ekstra viktig i disse tider.

    Uansett, kjipe nyheter for alle som har kort med loungetilgang.
     
    Leon and Edvard like this.
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Skulle tro de får en helt OK pris av PP/LK, selv om den selvsagt er rabattert (pga volum) i forhold til "walk in" pris. Nesten ingen kunder gjør/gjorde (før flytrafikk stoppet opp) walk in uansett, er min påstand - som er helt subjektiv etter å både ha stått ved mange lounge-skranker på vei inn og sittet i nærheten av skrankene på innsiden.

    Har vært mye i lounger som aksepterer LK i Asia, USA, og rundt Europa, men aldri hatt problem med at det var overfylt i loungen. Så dette høres rart ut - men det er klart kjipt hvis noe lignende ville komme fra feks Aspire loungene og andre helt uavhengige lounger også. Da synker i så fall verdien av både PP (har det også, men bruker det lite) og LK som en stein.

    Det har jo vært en synergi mellom banker/CC og PP/LK dette, hvor bankene kunne tilby kundene en fordel, mens bankene selv får litt CC-omsetning tilbake når kundene tar med gjester det belastes inngangspris for.
     
  20. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    OSL loungen er nå lagt til i både Priority Pass og Loungekey appen hos meg:)

    Dette er svært gode nyheter for meg i hvert fall. Som hverken har Amex eller noe private banking for øyeblikket, som tidligere var eneste kortene som ga adgang.
     

Del denne siden