Erfaringer med United Airlines

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Darkcho, 19. okt 2014.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bare elendige erfaringer med setevalg- og fordeling hos UA, men det kan være forsøket verdt å ringe dem i sakens anledning og sørge for å flagge status. Det blir neppe noen oppgradering, men det ville overraske meg veldig dersom de ikke kan rokkere litt slik at dere får seter ved siden av hverandre.
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sendte mail til ANA og de fikset setevalg for meg, både på egen flight og UA-codeshare.
     
    Scandipendler liker dette
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg avventer til i morgen tidlig, lokaltid er 21.22 og jeg har dessverre mye jobb å få gjort unna ennå før ferien kan ta seg opp, så sparer meg for å være forbanna på dette før jeg har kommet meg til innsjekk.
     
  4. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Etterhvert som de begynner å oppgradere statusholdere, åpner det seg ofte ledige seter. Sjekk seteolanen innimellom for endringer.
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    La oss håpe det. ANA skranken her kunne ikke hjelpe i alle fall..
    Så får en se når en lander om 11 timer. Håper i alle fall det løser seg, jeg blir gretten av midtsete OSL-KRS så 6,5 timer vil være toppen av kaka på en ferie hvor valutakursen har økt så sinnsykt etter planleggingen begynte...
     
  6. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Lykke til! Min erfaring er udelt negativ. "We don't upgrade Star Alliance Gold Card holders" var svaret sist gang jeg forsøkte...
     
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom du treffer noen som er litt hyggelig og forklarer at du hadde seter som dessverre var blitt flyttet, kan det godt hende at du får flyttet sammen igjen i E+. Y
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det var heldigvis det som skjedde.
    Vi snakket med noen i Tokyo, ingen sjanse der, så snakket vi med noen ved ankomst ORD og det var heller ingen mulighet for under 100$ pr person.
    Lettere irritert tenkte jeg at det må løse seg på en eller annen måte og vi tok en tur ned til byen, tilbake på flyplassen gikk vi til en skranke for united kundeservice og forklarte situasjonen på nytt til en eldre mann i skranken. Etter litt tasting fikk vi nye boarding cards i E+ :)

    Så da får vi 6 timer på samme rad mot Alaska :)

    Har vært en tur i United Club og må si at dette er en av de kjedeligere loungene jeg har vært i. Vannet smaker klor og kjemikalier, kaffen smaker pulver og matutvalget er dystert..
    Vin og sprit av noen som helst kvalitet er dyrt (10$+), mulig vi er noe bortskjemt etter å nylig ha vært både hos Emirates og ANA men ...
     
    Scandipendler, tommy777 and Islending like this.
  9. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    På torsdag reiser jeg DUB-IAD med UA. Har noen erfaring med hva WiFi koster på turen over dammen?
     
  10. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    UA, LHR-EWR i mai kom for meg på $18,99 for - Full Web browsing access - altså full fart hele veien. Synes det var helt ok, ikke den største ripp-off'en jeg har vært borti.
     
    Islending liker dette
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Har noen erfaringer med Uniteds nye 739-900-kabin? Jeg må tilstå at jeg ikke alltid bryr meg så mye om flytyper og kabiner som sådan, men den revampede 739-900-kabinen hos UA får så mye pepper på Seatguru at jeg begynner å bli skeptisk til en drøye seks timer lang haul fra EWR til LAX. Når sant skal sies, så undrer jeg meg om at jeg kan ha flydd en ny 739-900 fra EWR til MIA tidligere i år uten at jeg bet meg merke i noe spesielt, men jeg er neimen ikke sikker. Så spørsmålet er om noen her har prøvd denne kabinen, og kan bekrefte det rasende amerikanere skriver på Seatguru, eller om det først og fremst er de, hmm, korpulente som har lagt igjen feedback der?
     
  12. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Som en som er vandt til europeiske flyseter så synes jeg at amerikanerene syter alt for mye, gjelder kommentarene til alle selskapene. Er nok mye amerikanere som er litt for store :rolleyes:. Hvis du tåler å fly til spania med Norwegian eller SAS så kommer 739'en til UA til å være helt innafor.

    Vær ops på at United flytter sin transkontinentale Premium Service til SFO og LAX fra JFK til EWR fra og med 25 oktober i år. Det betyr at det bare er deres "bedre" 757 som kommer til å fly disse rutene fra og med den datoen.
     
    Last edited: 17. juli 2015
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel kanskje å dra'n litt langt. De nye slimlinesetene til United er ikke komfortable og får mye pepper med god grunn, tenk Lufthansa. 6 1/2 time på Lufthansa sine planker? Nei takk.
     
  14. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har prøvd setene flere ganger faktisk, lengste på SFO-EWR som er langt nok... Superkomfortable nei, men jeg overlevde med god margin. Nå er jeg ikke av de tyngste kundene til flyselskapene så kan jo ikke uttale meg om hvordan det oppleves for en som veier mer enn 80kg.
     
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Vekt har ikke så voldsomt mye med saken å gjøre. Problemet med setene er at sitteputen er veldig kort, ryggen likeså. I tillegg er paddingen dårlig. Fruen veier mye mindre enn deg og ser klart en stor forskjell mellom UA sine drittseter og de nye Slimlinesetene som AA har.
     
  16. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Skal prøve 739 på søndag BOS-IAD, men I First Class.
     
  17. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Fløy de nye setene til AA for ikke lenge siden. Både AA og UA har 31" men AA virker langt bedre ... Men UA's 739 har jeg også kun fløyet i F. ;)

    [​IMG]
     
    tommy777 and Islending like this.
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Der var turen sin det.

    Er ombord i en UA A320 as we speak og der har de: Røkka ut alle skjermer og strømuttak, satt inn de samme drittslimlinesetene som på 738/739 mens First setene er de samme, gamle UA setene. Her spares det må vite
     
    Royal liker dette
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Sommerens tur vil jeg si at United er noe jeg vil unngå så langt det lar seg gjøre fremover.
    Dårlig plass i setene, ingen mat selv på 6+ timers flytur.
    Loungene er ingenting å rope hurra for, må betale for drikke og i tillegg tipse bartenderen om man ikke skal bli sett på som tiårets kjiping..
    Ingen mat av betydning, dårlig internettkobling.

    Og kanskje det verste av alt, de starter boarding så j*vla tidlig at man fint blir sittende i 45 minutter før pushback.

    Edit:
    Og så har jeg faktisk fortrengt det aller aller verste, den TVn som blinker og kjører sitt eget liv, underholdning man må betale for. Går an å skru av men kommer man borti en av knappene på armlenet skrur det seg på igjen. Og underholdningen er en drøss med TV-kanaler som er stapp fulle av reklame.. Og man får ikke engang se kartet med det lille flyet som så mange av oss liker å se på når vi reiser gratis.. Seriøst .... *grr*...
     
    Last edited: 02. aug 2015
    Herlov and Scandi like this.
  20. BacktoBangkok

    BacktoBangkok Thai ROP gull

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Folk sier mye negativt om United, og jeg må bare stemme i. Det beste med hele turen var helt klart strekningen til ANA, som oppgraderte meg gratis til biz, selv om jeg har *A gull bare hos Thai og fløy under UA.

    Flyene var gammeldagse, serveringen og servicen var dårlig både på økonomi+ og business. Spesielt dårlig var business class, der nivået på service og servering lå godt under det mange 4- og 5-stjerners selskaper tilbyr på økonomi. Ingen frokost etter 5.15 timer og framme kl. 05:30, ikke flere retter på den ene serveringen de har (som de lover). Og den greier de først å få på plass midt ute i flighten, så sjansen for å få litt søvn er minimal. Krever å legge laptopen inni et skap og lover å levere den ut rett etterpå, og bare glemmer det. Hva om man har reist 24 timer og hukommelsen lekker? Ikke penn til tolldeklarasjon på business. Prosecco, ikke champagne. Internett kun for betaling på business class! Maten så udelikat ut, men smakte generelt ok. Men veldig få kalorier. Mangel på metthet førte klart til at jeg mistet søvn på begge strekningene. Betjeningen var uttrykksløse/sure på økonomi pluss og ikke spesielt mye bedre på biz, osv.

    United ligger på 3 stjerner hos Skytrax sammen med billigselskaper med 60-70 % flights til tiden som Cebu Pacific, og der hører de hjemme. Det er rett og slett en kjip måte å reise på, som jeg bare kommer til å gjenta om jeg får billettene mye, mye billigere enn alternativene, og da bare hvis jeg trenger pengene mer enn jeg trenger en behagelig reise.
     

Del denne siden