Turen tilbake Bogota-Houston-LAX var mye bedre. Service, seter og servering var det man kunne forvente seg på business. Men merkelig nok kaller de business for businessfirst eller first når det ikke har noe med førsteklasse å gjøre i resten av verden. Ingen personlig assistent eller noe slikt, ingen førsteklasselounge etc., og ellers standard som tilsvarer business. Slik jeg opplevde turen tilsvarte first business, business økonomi og økonomi billigselskap.
De gangene jeg har reist med United innlands i USA med EBG har jeg automatisk blitt oppgradert til economi plus .... servicen var den samme, men bedre plass til bena.
Jeg har i grunnen bare hatt gode tider ved å fly United. Kanskje teksten under bildet mitt sier det meste Men herlighet, jeg har hatt mine frustrasjoner med dem også. Ingen flysekaper er perfekte. Kan i det stille nevne forsiktig....når det gjelder SAS: don't get me started.
Har aldri hatt problemer med å få med de ekstra kolli hos UA, både som EBG og EBD. Det pleier å fungere dersom man viser det fysiske kortet. Stort sett får man et ekstra smil fra de da. Hadde en runde med UA til og fra OGG forrige sommer, og var stort sett fornøyd med servicen de leverte.
Det er min erfaring også, sist fløy vi LAS - SFO i kipeste bookingklasse, altså ingen kolli inkludert. Jeg og fruen er *G. Sjekket inn fire kolli uten problemer. Tror han sa "thank you for your business" 3 ganger ila innsjekkingen. Men igjen, kommer jo helt an på hvem man støter på :S
I tillegg gir *G at man kommer om bord i gruppe 1 under boarding. Jeg har også opplevd at de plasserer deg gratis i Economy Plus (kun bedre beinplass), og man får gjerne et smil eller to ekstra fra besetningen. Jeg kan for øvrig anbefale UA sine 747 hvis det er noen som skal ut på tur i Biz. Upper Deck er meget bra og hardproduktet deres ligeså. Maten er vel gjerne hovedpunktet mot å benytte UA. Selvsagt en herlig is til dessert, men både forrett og hovedrett er i beste fall gjennomsnittlig. Anbefaler for all del å unngå 777-ene som kommer fra gamle United. Her har de 4 (!) i midten på Business, noe som er trangt. Synes til sammenligning at BA sine 77W gir en mer privat følelse med fireren i midten kontra UA sitt oppsett.
*G kommer vel stort sett i Group 2 nå etter min erfaring.....(men når du sier det så tror jeg kanskje det var Group1 tidligere). Ikke at det er noe problem siden Group 1 er kun businessFirst setene + Untied sine topp kunder. (1K eller hva de kaller det) Når det gjelder å få EcoPluss seter gratis med *G ....det var aldri skjedd. Så der tror jeg det har mer med om man har sete eller ikke. Hvis det er fult bakerst og du ikke har fått tildelt sete, da kan du nok få Plus gratis og det hjelper med *G.
Ja, mulig de har endret fra Group 1 til Group 2 i den siste tiden. Ble eksempelvis flyttet til Eco Plus sete (nødutgang) på strekningen EWR-YHZ i 2014 da jeg ble booket om til en senere avgang fordi SK var nesten 3 timer forsinket inn til EWR, og mistet min opprinnelige forbindelse. Kan samtidig legge til at UA er rause med kompensasjoner. Hadde en tur SFO-EWR med deres 320 i retrofarger, og toalettet fremme hikket underveis på turen. Purser fant villig frem adresse der vi kunne skrive inn og be om kompensasjon. UA er uten tvil på et helt annet nivå når det gjelder å pushe drikke, både med og uten alkohol (i Business/First domestic) sammenlignet med andre selskaper.
Jepp..... det er noe helt annet: Når noe oppstår så er de veldig påpasselige med å passe på *G - helt enig
Group 2 har vært minst de siste fire årene for *G. Kanskje jeg har vært heldig, men jeg har alltid fått ECO+ seter hver gang jeg har reist i economy med UA. Har de fleste gangene kunnet velge dette gratis ved bestilling, og et par ganger ved check-in... Jeg er bare EBG. (men nå er det en stund siden da...)
Sikkert denne måltiden du savner på UA Det var litt av en middag jeg hadde fra London til Washington DC.