Meget gode erfaringer med Airalo i Japan. Men lurer på en ting: Har hatt noen telefoner til SAS, men kan ikke se på Telenor-appen min at disse er belastet noe som helst. Er kun belastet for en innkommende samtale jeg fikk her om dagen. Er det slik at utgående samtaler også går på data nå? Er ho i så tilfelle vanvittig bra. Har iPhone XS med Airalo eSIM som sekundær linje.
Nå kjenner ikke jeg Airalo, men regner med de støtter VoLTE hvis underliggende operatør har dette. https://en.wikipedia.org/wiki/Voice_over_LTE
Hmmm... Og det er ikke aktivert: Men virker likevel som om tale går over data. Edit: Og DER dukket det opp taletid for de siste dagene i Telenor-appen. Går altså ikke over data.
Vår erfaring med eSIM har vært Bob-Bob-Bob. Med en telefon som har eSIM og en uten, så ble det prøvd med deling av wifi, +++. Fungerer stort sett halv-dårlig (iPhone), da telefon 2 mister wifi til hovedtelefonen. Vi hadde mulighet til å låne en slik dings. «Pocket wifi med eSIM»; https://www.amazon.de/GlocalMe-Powe...9388920&ref=pd_sl_3520asae4i_e&language=en_GB Erfaringen etter 3 turer utenfor EU/EØS, er at denne fungere utmerket for vårt bruk.
Dersom noen vil teste Airalo, så kan dere få $3 i rabatt ved en kode fra meg. Send PM for link. (Og ja, jeg får også $3 i bonus)
Kan tilføye at Airalo funker fint i Istanbul. Tok ikke lange tiden før norsk mobildata sendte meg desperat på jakt etter esim... #2020
Mulig, selv om jeg har liten tro på at det vil fungere. Har ikke hatt noe behov for å kjøre tale over wifi utaskjærs.
Bruker Gigsky igjen nå i USA/Karibien men tenker å bytte til eSIM fra Telenor når jeg kommer hjem og heller kjøpe datakort i utlandet. Utvalget er da mye større.
Har testet airalo pakke både i Hong Kong og Singapore. For 3US har jeg hatt uproblematisk dekning under begge opphold. Og god hastighet. Startet pakken i Wifi rett før avreise til de nevnte stedene, og kunne bare starte telefone ved ankomst og var rett på nett. Om noen trenger en henvising med litt gratis $ for spend, så si fra, så har vi begge to billigere pakke når vi er ute å reiser....
I de ulike reisetrådene er det diskutert kjøp av eSIM for bruk i utlandet. Kanskje greit med en samletråd? Jeg begynner iallfall Skal til Vietnam om 8 dager. Skal være der i 10 dager og funnet denne fra MobiMatter (dtac). MobiMatter har jeg brukt feilfritt flere ganger, men aldri dtac. Noen med erfaring, eller forslag om andre løsninger?
Jeg har brukt Airalo med stort hell tidligere, sist i Sør-Afrika. Ser de har egne simkort for Vietnam. Riktignok bare med 1GB og 7 dagers gyldighet, men det koster også bare $4.50. Kanskje bedre å gå for et for hele Asia. Der får man f.eks 10GB for $37. Ser at det er langt fra det billigste man får, men veldig convenient å ha en leverandør. Med fare for at dette blir en vervetråd så gir vervekoden JORGEN0129 meg og deg $3 på første kjøp.
Nesten off topic, men jeg har 2 fysiske SIM i min Iphone. Noen som vet om det går med eSIM i tillegg? Er vel utdatert med 2 fysiske, men du store hvor begeistret jeg har vært i enkelte land