Dessverre ikke like godt tilbud fra de i Vietnam =( 4GB i 10 dager = $12,99 6GB i 10 dager = $15,99 https://esimvietnam.net/product/esim-vietnam-plans/
Jeg gikk inn på airalo.com, og jaggu, der var det informasjon om prisene på produktene de selger! Dæven.. de er jammen fremoverlent!
Jeg er i USA nå, og bruker Airalo, men synes nettet er veldig tregt til tross for 5G. Finnes det noen tips/innstillinger etc. her? Har valgt T-mobile som operatør, da jeg leste det her inne et sted.
Slå iallefall av 5G/Auto.og bruk kun 4G,aka LTE. Det hjelper mange ganger. Utdypning...for komplisert en sen søndag.
Har drevet litt research og ser at operatøren som heter Claro, er den som ofte går av med seieren for beste hastighet/dekning. https://www.opensignal.com/reports/2022/01/brazil/mobile-network-experience Det vil si at hvis man f.eks velger airalo sitt abonnement, Discover Global 10GB ($59), så får man Claro som mobiloperatør. Velger man f.eks lokal Joia som abonnement 5GB ($27,50), så får man Vivo som operatør. Her er en artikkel jeg synes beskriver ulike tilbydere veldig godt, der Holafly får veldig mye skryt. https://www.phonetravelwiz.com/best-esims-for-brazil-guide/ Vanskelig å si hva man bør gå for, men er det noen som har testet ut Holafly f.eks? De tilbyr dessuten "unlimited data plans" til enkelte plasser også!
Et annet spørsmål til dere som har testet ut denne type eSIM; jeg har allerede eSIM fra Talkmore. Men slik jeg forstår det, så støtter ikke nødvendigvis mobilen at man har 2 stk aktive til enhver tid? (Har forøvrig en Samsung Galaxy Fold3.)
For de som lurer på iPhone. For iPhone kan du 2 aktive esim på likt. På bildet under kan de ringe meg på begge nummer. Den som er merket som hovednummer er bare et "label" som du kan forandre. Den som er merket med telenor kontant are også bare et "label" som du kan forandre,feks til "ferie nummer". På bildet nr 2 kan du også velge om du vil suge data fra esim1 eller esim2 eller begge på likt. bilde 2
Samme erfaring på iphone nylig. På esim får jeg problem med å installere nytt esim hvis det er allerede er installert esim fra før.
Spm til litt gammel post. Skal til LA om et par uker, og vurderer Holafly. Hadde de på chat nå, og det viser seg at "unlimited" i praksis betyr 3GB/dag. Deretter strupes hastigheten til 200-300 kbit/s. Ifølge dem gjelder dette alle providere i USA. Blir ikke mye streaming med en slik begrensning. Noen som har andre erfaringer?
Kan du ikkje bare slette esim så installere på nytt etterpå? Eller vil du beholde esim du har men legge til enda eit esim?
Litt upraktisk å gjøre dette hvis man har esim på sitt norske nummer og ønsker å beholde det aktivt for å ringe med
Tja, hos Airalo kan det være problematisk. Vet ikke hvordan det er med andre leverandører. Men jeg har ikke noe behov å ha to esim samtidig. Er vel noen andre som har behov/får det til.
Det er jo sjølvsagt eit godt poeng, har sjølv vanleg sim p.g.a bankid på mobil. Men no kjem jo bankid appen for fullt så da treng ein ikkje lenger.
Brukte Holafly forrige helg i Florida. Betalte 19$ for unlimited data i 5 dager. Funket bra hele veien, kunne velge hvilken operatør jeg øsnket å bruke eller sette den på "auto". Kommer til å bruke dem igjen ved neste tur i januar, eller evt. prøve noen andre dersom prisene gir mer mening. EDIT: Det er også verdt å nevne at Airalo gir 10,5% cashback hos topcashback. (Jeg har en vervelink til topcashback i linken i singaturen min dersom noen kunne tenke seg å støtte en stakkar)
har fysisk sim og 5 e sim på iPhone. Har aktivert 2 esim samtidig nå på philipinene. Bruker opp gammel pakke og trekker på ny samtidig da j kjøpte feil Asia pakke/ dvs ny e sim ikke top up. ser det var spørsmål om flere e sim i tråden. Dette gjelder Airalo