Et sted i Øst Europa

Tråd i 'Reisemål' startet av Avixlo, 18. jan 2019.

  1. Em1l

    Em1l Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    3
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Området rundt Rottermani kvartalet anbefales. Mange kule barer og restauranter.
     
  3. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Lenge siden du har vært der? Middelmådig og til dels overpriset turistfelle etter min mening. Grei mat, men ikke mer. Jeg spise der sist rett før jul. Hvis man først skal spise i «turistfelleområdet» ville jeg heller tatt turen til Rae Meierei.
     
  4. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Må man ikke innom restaurant Gloria i Tallinn.

    K
     
  5. permorten

    permorten Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    28
    For italiensk mat anbefales "Controvento", for Tex Mex og veldig hyggelig atmosfære "Texas honky tonk canteen"
     
  6. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Turen blir litt endret på om den jeg skal reise med blir med på ideen min.
    Utreise: OSL 26. februar 20:30 D8317
    Ankomst: HEL 26. februar 22:55 (Kun håndbagasje)

    28. februar Båt Helsinki - Tallinn
    Helsinki: 15:15
    Tallinn: 17:30
    Eckerö Line

    Hjemreise: TLL 2. mars 10:30 DY1061
    Ankomst: OSL 2. mars 11:00 (Kun håndbagasje)

    Blir en liten "MR tur" med Norwegian. Vedkommende jeg skal reise med har ikke vært i Finland og jeg har bare vært i Kaaresuvanto langt nord i Finland. Og istedenfor å reise på dagstur inntil Helsinki så jeg at det var billigere å fly inn til HEL og hjem fra TLL (Spesielt med ungdoms billett:cool:) Så nå venter jeg bare på 100% godkjenning fra vedkommende jeg skal reise med så blir det bare å bestille tur med 1 by i norden og 1 by i Øst Europa selv om de vil være en del av Norden
     
  7. Em1l

    Em1l Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    3
    Var der for et par år siden. Enig i at det var litt stive priser, men jeg var fornøyd med maten jeg fikk der:) Har ikke så mye annet å sammenligne med forøvrig, da jeg kun var i Tallinn et par dager.
     
  8. permorten

    permorten Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    28
    I tillegg til gamlebyen bør dere ta dere en tur til Kalamaja området, som er en ny og hip bydel beliggende i et gammelt industriområde, mange spisesteder og puber.

    Det er forøvrigt et KGB museum i toppetasjen til Viru hotel, her kan man se hvordan KGB overvåket alle rom i hotellet (som var eneste hotell hvor utlendinger fikk bo i sovjetperioden)
     
  9. Paalk

    Paalk Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Mange flotte steder i Øst-Europa men er enig med de som anbefaler Budapest. Nydelig by.

    Tok taxi i Praha en gang og i samtale med sjåføren skrøt jeg av hvor vakker byen deres var. Han var forsåvidt enig, men tilføyde at ".. but Budapest is even more beauteful". Ikke verst.

    Ellers var også Bucaresti en veldig positiv overraskelse, spesielt i "gamlebyen". Men holder en knapp på Budapest.
     
    Avixlo liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Du er vel for ung til å nyte cigar. Men for meg er en tur til Tallinn også en tur innom cigar Maja på torget for å nyte en cigar og cognac i en fortreffelig Chesterfield salong :)
     
    democomputer liker dette
  11. ElinPelin

    ElinPelin Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    33
    Helsinki er en veldig trivelig by. Tok hurtigbåten fra Helsinki til Tallin for noen år siden og det var helt kurant.
     
  12. vinegar

    vinegar Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Den Ukrainske byen Lviv på grensen til Polen er fantastisk: hyggelige folk, nydelig arkitektur, masse artige kafeer og restauranter og ekstremt billig. Reis med Wizzair ,Ryanair eller LOT via Polen
     
    Bolle, Avixlo and Jorge like this.
  13. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Avixlo liker dette

Del denne siden