Etihad A380 og B777 - Debut i F!

Tråd i 'Reisebrev' startet av bern747, 15. febr 2015.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Syyyykt bra rapport!!!! Noe av det kulere jeg har lest.

    omvisning på flyet i pysj...

    ...DET ER DET KULESTE JEG HAR LEST på forumet her. Tommel opp, og årets Bonusfeber-sightseeing!!!

    Måtte du få mange flere reiser å fortelle om.
     
    Myrvold, Poul, Baldrick and 4 others like this.
  2. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Sallan asså, steike bra rapport :) Guidet omvisning i pysj, herlig. Du manglet bare flaska med champers da, så hadde du vert i klasse med en viss Mr. Justin Ross Lee ;)
    Takk for at du tar deg tid til skribleriene så vi andre får se herligheten :)
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Konge, ikke mer å si om det!
     
    bern747 liker dette
  4. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Kønig!
    Det er bare å bøye seg i hatten!
     
    bern747 liker dette
  5. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    W-O-W - ikke mere å si om det !!!! :) :) :) Tusen takk for at du deler,fantastiske bilder og ord.
     
    bern747 liker dette
  6. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Gurgle..du skriver gudbenådet bra - jeg blir helt skjelven :)
     
    bern747 liker dette
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Bare minner om at rapporter ikke skriver seg selv ;)
     
    bern747 liker dette
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Strøken rapport!

    Hva gjelder kongen, så er han vel lei mangel på ledig midtsete i Plus og med den siste Eurobonus raseringen, så er det jo ikke så rart at han kjører BA nå han også :D:p
     
  9. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Det er bare å beklage en ørliten forsinkelse av neste del...

    Jeg fikk vel skamrost produktet ganske heftig i forrige innlegg. Det ble jo en brå slutt, men det kan jo nevnes at det tok en smule tid før de fikk koblet på broen i AUH, men når broen var påkoblet og døren gikk opp, var vi (selvfølgelig) de første til å gå av.

    Før landing fikk vi utdelt fasttrack vouchers til immigration. Første gang i AUH, men det tok vel ca 15 minutter før det ble min tur i fasttrack køen. Og med en full 380 bak seg klager jeg ikke på 15 min ventetid. Ganske så lax kar i immigration. Han sa i grunn ikke et ord, tror knapt han så på meg før han bladde igjennom passet, stemplet og la det på disken.

    Røntgenmaskina ja. Jeg har lurt litt på, hva er det de egentlig ser etter når de screener håndbagasjen så "grovt" som de gjør ved ankomst? Jeg mener, det er jo bare igjennom med hele sekken. Vannflasker, laptop, ladere osv. Eller har de bare vanvittig kraftig x-ray utstyr her? Bagen kom igjennom på rett spor, så da var det bare å komme seg til Etihad Chaffeur service for transport inn til byen. Tjenesten tilbys stort sett alle reisende i C, alle i F inkludert awards. Etihad tilbyr også kjøring i hele Emiratet, så det kan være endel penger å "spare" på og benytte seg av denne tjenesten.

    Skiltingen for å komme seg til sjåførene var så som så, først inn i en welcome-lounge, deretter videre igjennom noen korridorer før man var kommet til "taxisentralen". Leverte boardingpass som var behørlig merket med "LIMO". Så var det ut igjennom en dør og bli møtt av en rekke med "limousiner". Det ble en Mercedes E-klasse på meg, med en sjåfør som lukta like godt som han kunne både engelsk og veien... Kom vel fram etter en snau halvtimes kjøring. Ikke mye tips til denna karen, dessverre, når du må ringe tre kompiser for å bli forklart veien til et såpass kjent hotell er ikke givergleden min særlig stor.

    Hotellet ja!

    Etter en såpass tøff opplevelse denne flyturen hadde vært, var det på sin plass å få slappet litt av og.

    Rom var booket på St.Regis Nation Tower. Programmet bestod igrunn av minst mulig (ja, bortsett fra og fly fram og tilbake da:)), så jeg booket nettopp dette hotellet da det så ut til å ha et bra strandanlegg.

    Jeg velger ikke skrive en full anmeldelse av hotellet i denne rapporten, men legger likevel med et par bilder for de som lurer på hvordan det var der.

    Det var høyst levelig:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Rommet var booket i billigste kategori på SPG Hotescapes, og etter et rombytte endte jeg opp med dette:
    [​IMG]

    Ikke så verst utsikt under frokosten heller;) - Rommene i hotellet starter på 33.etg, jeg var i 35.
    [​IMG]

    Dette var min første St. Regis opplevelse, og jeg var veldig fornøyd med oppholdet. Butlerservicen var helt topp, og det var ikke få ganger de kom og leverte både kaffe og te:) Til tross for enkelte mangler ved rommet (som ble rettet underveis) vil jeg absolutt gi det en ny sjanse og bo her igjen!

    Vel, det ble jo etterhvert tid for å vende nesa hjemover da.

    Jeg er av en typen som helst unngår "red-eyes", og flyr på dagtid så langt det lar seg gjøre. Det skjer liksom litt mer på dagflighter da.

    Flyet gikk ikke før 13:30, men god tid er standard for meg. Hvertfall når nye flyplasser skal utforskes. Sjåfør var booket også til returen, avtalt henting 09:30. 09:20 ringte de fra lobbyen og meddelte at limoen var kommet, så den var on-time så det holdt.

    Utenfor ventet en splitter ny sort A6 Limo, med et nydelig interiør. Sjåføren var tydelig stolt av bilen, og for en som kjører Audi privat var dette en riktig så fin start på turen hjem.

    Snaue 40 minutter etter var vi framme på flyplassen, og denne sjåføren visste hvor han skulle. Det var en meget behagelig tur, så jeg ga han resten av kamelpengene jeg hadde igjen:)

    Egen inngang tydelig merket "First & Business class" utenfor T3. Ved ankomst ble vi møtt av en "portier" som åpnet døra og tok hånd om bagasjen. Han spurte diskret "First or Businessclass, sir?" Da er det jaggu deilig å kunne svare First! Selvom jeg måtte gå enda noen meter lenger for å komme bort til innsjekk...

    Heldigvis var det stoler og hvile på mens man ordnet formalitetene:
    [​IMG]

    Innsjekk var gjort unna på nett, så ikke mange minuttene etter jeg fikk nok et boardingpass med påskriften "FIRST".

    Videre innover satt det to damer i passkontrollen. Den ene travelt opptatt med Snapchat, og den andre på facebookchat. En nokså grundig "utstempling" av Emiratene med andre ord...

    Bak passkontrollen var man kommet til security. Jeg begynte og åpne sekken for å drikke opp vann, og ta ut laptop osv. Nei, nei, hvorfor skulle jeg det...? "Water and laptop OK sir". Sekken dro igjennom maskina uten et eneste spørsmål. Hele prosessen fra jeg satt i den hvite stolen til jeg var igjennom både pass og security var gjort på under 5 minutter.

    Mulighetene for shopping var absolutt tilstede også på denne flyplassen. Sjekket litt priser på Whisky som jeg er ganske så glad i, men det var ingen tilbud å skrive hjem om så jeg lot det være. Det var også et utvalg andre butikker her, så ikke bare sprit, sigarer og parfymeutsalg. Jeg hadde fått gjort unna handlingen jeg skulle i Abu Dhabi, så jeg gikk videre mot gateområdet. Store glassflater gjorde det mulig å se mange fine fugler:)

    Jeg begynte jo å bli litt tørst da, etter all denne gangen. Så det var på tide å finne det som jeg har lært på fagspråket kalles kantina.
    [​IMG]

    På forhånd hadde jeg lest at Etihad renoverer sin F-lounge, så det var ingen vei utenom å måtte menge seg med de litt mer skitne... Jeg "sjekket" inn bak en som dro i C, han ble bare ønsket velkommen og pekt inn i loungen. Viste BP, hvorpå damen reiste seg umiddelbart og bød på full omvisning. Hun beklaget at F-loungen var under renovering, men heldigvis hadde de satt opp noen stativer med røde snorer, slik at F-reisende skulle få litt armslag. Verdt og nevne at det på dette tidspunktet hadde oppstått en 30 minutters forsinkelse på avgangen til LHR. Jeg spurte hva det skyldtes, siden jeg hadde en sånn halv-tight connection hjem... Damen tok BP og gikk avgårde for å undersøke litt, og ikke mange minuttene kom hun tilbake og kunne fortelle at det skyldtes sent innkommende fly. Hun hadde også sjekket forventet flytid til LHR i dag, og den var såpass kort at vi fortsatt ville ankomme LHR on-time. Bra service!

    Etter å ha fått omvisning endte jeg opp innerst i hjørnet:
    [​IMG]

    Det var helt greit med plass en torsdag formiddag:
    [​IMG]

    Det var jo litt å både spise her og, men av bilder kan jeg kun by på dette, som jeg tok til min kakebakende bedre halvdel:
    [​IMG]

    Jeg visste jo hvilket gilde som ventet ombord, så jeg tok det pent:
    [​IMG]

    Det kan nevnes at det var tre områder og hente mat på. Når jeg kom serverte to av de frokost, mens den tredje bød på lunsj. I tillegg var det to betjente barer, og i F området gikk de rundt og tok drikkebestillinger. Det var også en a'la carte avdeling, med skikkelige spisebord, men denne forble uprøvd.

    Med i loungeopplevelsen var også en 15 minutters massasje slik som på utreisen. Fikk meg en real omgang ryggmassasje, og det var jo godt å få med seg siden jeg skulle pine meg flere timer hjem i et F-sete. Det var også en barberer her, og han kunne by på gratis hårklipp samt barbering for reisende i F. C måtte betale, men prisene var ikke direkte avskrekkende:)

    Boarding for London ble annonsert, så det var på tide å komme seg avgårde.

    Returen hjem foregikk med EY17 i en aldri så liten B777-300:
    [​IMG]

    Ready for boarding - TBC!
     
    Last edited: 20. febr 2015
    Islending, Fnate, RoadKing and 6 others like this.
  10. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    For en rapport!!!! Herlig lesing! Spørsmålet blir vel hvem som prøver seg på "The Residence"? ;) Eller kansje noen allerede har gjort det?
     
    bern747 and Baldrick like this.
  11. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Dæven!!! For en sjukt bra rapport!! Samstemmer i alt det positive som allerede er skrevet her! :)

    Har herved ført opp følgende på min bucketlist: - Fly Ethiad A380 First, med guidet omvisning iført pysj og tøfler.
     
    bern747 and agrims like this.
  12. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Syns samtidig du kan ha med deg et glass champiss på runden! ;)
     
    Baldrick liker dette
  13. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Hallo!! Det sier seg jo selv! :D
     
    agrims liker dette
  14. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for det!

    Ja, enn så lenge må The Residence kjøpes for hard $$$... Jeg spurte faktisk om belegget på denne. Fraulein Stewardesse som hadde hatt 10 rundturer på A380'en hadde hatt folk i den tre ganger, inkludert inaugural flight.

    Det kan varmt anbefales. Det tok på å stå 15 minutter i et Y-galley og vente på å komme videre. Husk proviant neste gang.
     
    agrims liker dette
  15. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Når jeg kom ut i gate området var det ikke mange passasjerer igjen, så enten gikk jeg aaaaltfor sakte mot gaten, ellers hadde de nok begynt boarding før det ble annonsert på skjermene. Gaten var så og si tom når jeg ankom, så det var bare å komme seg ombord!

    Fin fugl, dette er individ A6-ETN, levert Etihad Mars 2013.
    [​IMG]

    Her var det bare å følge skilitingen:
    [​IMG]

    Selv om skiltet ikke er til å misforstå, var det opptil flere i C som også brukte Firstdøra til og boarde.

    I døren stod det en smilende stewardesse, med tydelig amerikansk aksent. Hun viste meg til setet, og jeg merket allerede nå at dette var en helt annen boardingopplevelse enn jeg fikk da jeg gikk inn i 380'en på vei ned... Altså, stewardessen var det overhodet ikke noe galt med. Det var mere det å gå ombord i en kabin som virket trangere, med mindre crew og ikke så oppspilt stemning som ved boarding på turen ned.

    Stewardessen viste meg til sete 2A, og for all del, jeg skal ikke sutre.. (Bildet er tatt når jeg gikk av, men setet er jo fortsatt det samme...:))
    [​IMG]

    [​IMG]

    Kabinen bestod av 8 "suiter", her ser vi 1D, sett fra mitt sete. Samtlige "suiter" i F var opptatt på denne flighten.
    [​IMG]

    Etter å ha installert meg i setet ble det tilbudt forfriskninger:
    [​IMG]

    Pol Roger, og dadler. Jeg syns faktisk dadler var ganske godt, så jeg rakk mer av både dadler og sprudlevann før take-off.

    En litt morsom sak som jeg ikke fikk med under beskrivelsen av den guidede turen på vei ned. "Guidestewardessen" i 380'en fortalte meg at de på tre dager hadde skiftet ut alt av servise og tilbehør i flyene, for å møte det nye konseptet som innføres med A380 og B787.. Det vitner om bra logistikk når flåten til Etihad består av 111 fly...

    Etihad har altså en "onboard chef" i F på alle sine flighter, ikke bare i 380'en. Kokken på denne flighten kom bort i god tid før take-off og lurte på mine preferanser. Ettersom dette var en dagflight, eller rettere sagt lunsjflight sa jeg det som det var. Jeg er skrubbsulten og klar for (mye) mat! Han noterte når jeg ønsket og spise, og jeg ga han frie tøyler med tanke på hva jeg skulle få, sa bare at jeg vil ha full servering med både forrett(er), hovedrett og dessert.

    Etter å ha helt ned et par-tre glass champers ble forsinkelsen som lovet, vi pushet rundt kl 14. Captain-speaking beklaget forsinkelsen, men som loungevertinnen allerede hadde informert om, det var god medvind til London, så arrival skulle bli "on-time".

    Takeoff ikke mange minutter etterpå. Som flere her inne har påpekt er det en fornøyelse og sitte foran og nyte lyden som oppstår i det gutta foran øker turtallet på viftene i en 777:)

    Etter å ha kommet opp i høyde nok til at dette skiltet slukket....:
    [​IMG]

    .....kom det mer av dette:
    [​IMG]

    Stewardessen som viste meg til setet ved boarding kom nå bak og lurte på om jeg var fornøyd.

    Jeg var fornøyd altså... Ikke lov å sutre når man reiser i F!! Men det var altså ikke helt opplevelsen jeg hadde i 380'en... Men, big problems er det ikke lov å kalle det. Jeg sitter faen meg i første klasse, drikker champagne, og spiser snacks de bak bare kan drømme om... Beina på jorda igjen!!! Til henne sa jeg selvsagt at jeg var strålende fornøyd:)

    Småpratet litt med henne, og det stemte som jeg hadde hørt, hun var dels amerikansk men at andre halvparten av henne var rumensk hadde jeg aldri gjetta.

    Flere av de andre passasjerene i F hadde på dette tidspunktet lukket dørene til "suitene" sine, og flere av de sov. Jeg satt med alle tre shades oppe, og bare nøt! Nøt hvert sekund... Godt vi er forskjellige. Jeg var antagelig ganske alene om å gjøre denne reisen kun for å teste F, så for min del var det lite aktuelt og sove bort tiden på en såpass kort tur...

    Kokken holdt tiden, og spurte om jeg fortsatt ville ha lunsj nå. Jepp! La magen fylles....... btw, vanskelig lysforhold å dokumentere i, så litt blandet kvalitet på bildene.

    Amuse bouche bestående av and:

    [​IMG]

    Etter denne kom en suppe som jeg i sultens trang glemte å ta bilde av.. suppa ble etterfulgt av litt skalldyr, nemlig "Dill marinated prawns":

    [​IMG]

    Som seg hør og bør, en liten søtsak mellom for og hovedrett:

    [​IMG]


    Så hadde kokken utfoldet seg litt. Vel, han hadde ikke tatt helt av, men allikevel komponert noe på egenhånd.

    Inn kom "Grass-fed beef tenderloin" (som jeg også fikk på utreisen, men det kunne jo ikke kokken vite...), tilbehøret bestod av "creamy mashed potatoes", med et innslag av grønnsaker:

    [​IMG]

    Kjøttet var nydelig også på denne flighten. Det ser kanskje ikke så mye ut, men det var jaggu nok til å bli mett....

    ... men ikke mett nok til at man har plass til dessert nr 1:
    [​IMG]

    Under måltidet var servicen ganske bra. Det gikk kjapt med forrettene og hovedretten, men tok en stund før osten kom. Jeg spurte om flere kjeks til osten, det brukte de 10 minutter på og hente.

    Jeg var så inni hampen mett etter dette... Jeg var nødt for å strekke litt på beina, så bestemte meg for å ta en tur i kabinen. Denne gangen på egenhånd. Uten pysj og uten guide... Så det ble liksom ikke helt den samme opplevelsen som på turen ned.. Business var stappa. Økonomi vil jeg vel tippe var rundt 80% belagt. Rolig stemning i alle kabiner, i C skulle man tro det var en nattflight ettersom så og si alle shades var nede.

    Etter å ha strukket litt på beina, var jeg klar for litt mer dessert.

    [​IMG]

    Nå skulle servicen vise seg og falle noen hakk. Når jeg bestilte så ba jeg om alt sammen samtidig, Blue label, kaffe og is. Isen kom etter noen minutter. Men så. Ikke vet jeg om de skulle ha lunsj eller hva, men kaffen varte det og rakk før de kom med. Etter 15 minutter tok jeg meg den frihet og plinge på. De kom kjapt til setet, og jeg spurte høflig om de hadde glemt kaffen og whiskyen. "Sir, it takes time to prepare it!" var svaret jeg fikk... Jaja, jeg fikk vel bare vente litt da. Men kaffe og whisky...? Så 20 minutter etter at isen kom på bordet kom resten. Dette synes jeg er for dårlig! På dette tidspunktet var det kun jeg som ble servert og, så stewardessene var ikke spesielt opptatt..

    Men, whiskyen er jo knall god da! Blue-label er jo rene fløten spør du meg. For de som har kjøpt en flaske av denne selv vet at den ikke akkurat ligger i nedre prissjikte, så her var det bare å nyte hver dråpe:)

    Isen var knallgod, og servicen tok seg litt opp igjen etter desserten.

    Bordet ble ryddet, og det kom påfyll. Kan man ha det særlig bedre enn dette.........
    [​IMG]
     
    Islending, Henning and Robert H like this.
  16. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde jo sagt jeg ikke skulle sove, men kjente nå at det hadde vært godt å strekke seg ut litt.. God plass selv for en som er 1,89!
    [​IMG]

    [​IMG]

    Som kartet på flyshowet viser, vi nærmet oss LHR.

    Magen blir mett før øynene er det noe som heter.. Allikevel presterte jeg å si til stewardessen på et tidspunkt at jeg gjerne ville ha litt mat før vi ankom LHR.

    Jeg var jo stappa.. haha. Men, presis når hun sa hun skulle, dekket hun bordet. Dropper bilder fra denne seansen, men det ble "Catch of the day" til lunsj nr 2.. Bra smak og konsistens på fisken, men som sagt. METT!!!! Artig å nevne da, at det kom ikke noe tilbud om vin til fisken... hehe.. det ble kun vann til.. så jeg så børst ut?!? Hadde fått nok alkohol, så følte ikke noe for å helle inn på mer heller...

    Når de skulle pushe dessert på nytt etter fisken meldte jeg pass.. Eller, jeg sa jeg kan få en cola med sitron og is. Det holdt i massevis..
    [​IMG]

    Det ble med colaen. Ikke mange minuttene jeg rakk å nyte denne utsikten før kapteinen annonserte descent, og kabinen klargjort for landing...

    På dette tidspunktet kom en av de andre stewardessene som hadde jobbet i den andre midtgangen i F-kabinen bort og spurte hvordan jeg synes flighten hadde vært. Det viste seg at hun var "cabin manager", men introduserte seg aldri som dette før nå. (på turen ned gikk cabin manager rundt og hilste på hver passasjer i F like etter takeoff)

    Jeg sa jeg var godt fornøyd med flighten, litt variabel service på et tidspunkt, men alt i alt en god opplevelse. Fortalte henne også om flighten på turen ned, dog i en litt "innpakket" utgave, jeg ville jo ikke gi henne det inntrykket at de faktisk lå endel hakk under opplevelsen min i 380'en. For det gjorde de.

    Descent nærmet seg landing, og min første opplevelse i F var over. Altså den følelsen, når man er på vei hjem... uansett hvordan jeg har hatt det på reise ,er turen hjem en liten "nedtur"..

    Oppsummert var jo hele turen en herlig opplevelse. Det var jo det. Første reis i F var over.

    Hva Etihad leverte på flighten TIL Abu-Dhabi var i en litt (helt) annen klasse enn crewet på returen leverte. Når det kommer til flytypen er det ikke til å legge skjul på at A380 har blitt en ny favoritt.

    Etihad har orden på cateringen. Lest rapporter hvor det har vært meldt om mangel på mat i F, men det var aldri noe problem på mine to flighter. Mat var det virkelig i bøtter og spann. Høy kvalitet holdt den og.

    Hva gjelder hardproduktet slår A380 B777 langt ned i støvlene. En "suite" er absolutt ikke en "apartment"... Mangel på dusj gir naturligvis også litt trekk fra min side. Sikkert ikke vanskelig å forstå at jeg gir A380 opplevelsen et klart terningkast 6. Returopplevelsen i B777 vil jeg gi en 4'er.

    Ville jeg gjort dette igjen, eller anbefalt andre en slik opplevelse? Uvilsomt, JA! :)
     
    Islending, Fnate, SASDC8 and 4 others like this.
  17. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    meeeen. Var jo ikke helt hjemme enda da!

    Etihad hadde jo levert det de skulle nå, så det var BA sin tur til å få meg hjem til OSL. Måtte transferre fra T4 til T5, og jeg hadde jo lest diverse om raskeste måten og gjøre dette på. Fler her inne er nok langt mer drevne på dette en meg, men når jeg fulgte skiltingen fra T4 mot transfer til T5 kom jeg kun til buss-transfer. Planen min var å bruke HEX til å flytte seg mellom terminalene, men hvordan jeg skulle finne dette på T4 når jeg hadde fulgt skiltingen visste jeg ikke helt. Så jeg bare ventet på bussen. Som kom etter ca 10 minutter, og brukte ca 15 på kjøreturen.

    I T5 var det ingen kø i transfer, så kom greit igjennom her. Security derimot var rimelig tett befolket, så det innebar en 10 minutters køståing før jeg var igjennom. Jeg ville ha midtgang sete på vei hjem, så gikk innom en BA-service desk hvor dette ble ordnet på no-time, ettersom BA ikke tillater å skifte sete etter man har sjekket inn og mottatt BP. (Eller finnes det noen måter og gå rundt dette på?) Rakk en snartur innom loungen i sørenden også. Mye folk, men plass var det også til meg. Cola is og sitron hadde de og, så det var bare å fortsette å tynne ut...

    Ble ikke mange minuttene i stolen før det var å komme seg avgårde, måtte kjøre slik et førerløst tog for å komme til gateområdet hvor BA770 skulle gå fra. Boarding begynte i det jeg ankom, så det var bare å gå rett i Club-køen, og først ombord! CSM også på denne flighten, som virkelig leverte varene. Han var et virkelig bra ansikt utad for BA, og bød på en service i toppklasse. Ingen konge på returflighten, så jeg spurte om å flytte meg til 1F når boarding var complete, ettersom 1D også var ledig. Om man ikke er konge er det iaf lov å føle seg som en på siste del av reisen!

    Captain-speaking var av den særdeles pratsomme typen. Det kan vi like, og når vi landet på OSL kom det den takketalen fra gutta foran, hvor de takket "sincerly" for at vi hadde valgt å fly BA denne kvelden.

    Jeg er bare nødt for å ha med et bilde av middagen på BA770. Er det her disse beryktede rødbetene stammer fra??
    [​IMG]

    Først ut av flyet, og igjennom passkontrollen på et blunk. Tax-free var full av charterpassasjerer, så her var det bare å komme seg ut. Tanksen kom som nr to på båndet.

    BA leverte en første klasses opplevelse på siste del av turen hjem!

    Takk for at du har hengt med til "the bitter end"... det ble mange ord og bilder..

    Forresten, nevnte jeg A380'en....?

    Og stewardessen ja, hun tyske...?:)
     
    Ursa, Islending, Fnate and 14 others like this.
  18. Anton

    Anton Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    18
    Fantastisk!
     
    bern747 liker dette
  19. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Råckestjerne !!!
    Super rapport
     
    Fnate and bern747 like this.
  20. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for en førsteklasses rapport, håper du snart skal ut på tur igjen!

    Rødbetklasse+
     
    bern747 liker dette

Del denne siden