Norwegian Flex funker som en kule innenriks. Greit med frekvenser de fleste steder. Liker nye fly, (treg, men fungerende) WiFi over nesten hele flåten og ro i kabinen. Særlig på tidlig morgen og sent på kveld er SAS' evinnelige mas om deres Go/Plus-servering (som endres oftere enn Rune Rudberg skifter dame) slitsomt. Må riktignok betale for kaffe og mat, men til gjengjeld kan man faktisk blir mett mellom nord og sør ("cheeseburger"). Poengmessig har jeg hittil i år tjent mer EB-poeng på leiebil enn med SAS. Har gjort meg fastlåst til Avis, men ikke til bolaget. Synd at ikke jeg også bare kan fly i S, Y, C og J klasse, slik at opptjeningen hadde vært akkurat som før. Det kan dog ikke forsvares økonomisk overfor arbeidsgiver.
Har nå booket to flighter med Norwegian for første gang på et par år, tror jeg det må være. Det skal bli interessant å se hvordan det er. SAS var dobbelt så dyr (dvs ca 3200 en vei) mot DYs knappe 1600,- (og det er inkl setereservasjon og 2x bagasje). Bonuspoengene er ikke verdt så mye (og siden EBD'en min nok løper ut i september så var det ikke noe poeng å hanke inn segmenter heller)... SAS var forøvrig omtrent konsekvent 2x dyrere på de aktuelle (nesten parallelle) avgangene nå en knapp uke før avreise, så om SAS klarer å opprettholde en sånn prisforskjell så er det jo gode nyheter for SAS.