Ingen som vet med sikkerhet kan jeg tenke meg , men på Meet&Greet kan det kanskje spørres om dette.... @haakonks kanskje kan ta det med på listen...?
Har det blitt nevnt noe konkret vedrørende konseptet garantert tilgjengelig bonusbillett med SAS for EBD (1-2x) og EBP (ubegrenset) ved Meet&Greets?
Nei, beste tilgjengelighet er tilgjengelig for alle, ubegrenset. Det jeg sikter til er muligheten for å gjøre revenue tickets om til ordinære bonusbilletter. Kun tilgjengelig for EBD (en eller to ganger pr periode) og ubegrenset for EBP. Dette var synlig på en intern presentasjon av EB 3.0, men pga hastigheten dette ble gjennomgått på i et møte så ble det ikke nevnt på den aktuelle sliden. En del av presentasjonen så ganske lik ut som den som ble brukt på Meet&Greet, men jeg har ikke kopier av noen av delene så jeg får ikke sammenligna.
På Meet & Greet ble dette spesifisert til 2 plus billetter eller 4 go billetter tilgjengelig via poeng for EBD, uansett.
Det meste som har blitt lovet har hengt på migreringen over til nytt system. Dette har vært forsinket, og skjedde som dere sikkert vet for en ukes tid siden.
Where are the Biz tickets? EBP: To oppgrader til Biz vouchers EBD: En oppgrader til Biz voucher EBG: En oppgrader til Plus voucher *Gjelder for alle reisene i samme PNR, men kun opp til 2 reisende pr PNR. Kanskje jeg tok litt for hardt i? Men noe sånt hadde vært kult om SAS kom med. Jeg har ikke så mye greie på di andre bonus programmene utover EB men det er vel en del selskaper som har noe sånt?
Dette måtte da bli i steden for courtesy upgrade som EBD og EBP får i dag. Da vil jeg tro at det er mange som vil få færre oppgraderinger en de får i dag. Problemet kan også være at med en Voucher er at arbeidsgiver kanskje ber deg om å bruke denne i jobb sammenheng da denne garranterer oppgradering og dermed har en mer konkret verdi, som man ved å bruke privat også kan bli krevd beskatting av. Jeg syns godt EBD og EBP kunne fått noen ekstra poeng. F.eks 30% og 35%. Men er med på tanken, og som du sier andre selskap har tilsvarende vouchers.
Ikke rør Courtesy Upgrades! For oss som pendler langt er det gull verdt - mye mer enn 1-2 vouchere per år.
Helt enig. Fordelen er også at en tilfeldig oppgradering etter mitt skjønn ikke kan prissettes på samme måte som en verdikupong(voucher). Poenget mitt over er om de kom med voucher så ville det komme på bekostning av Courtesy Upgrades de har i dag.
Er nå i ferd med å rekvalifisere både på poeng og segmenter men har enda til gode å få noen courtesy upgrade. Men som jeg har sagt før så er det vel fordi jeg alltid er i Plus på long-haul (er nesten 2m). For mitt vedkommende hadde det vært bedre med et par biz vouchere....
Helt enig, er ikke EBD i dag. men hadde vært et større push for min del for å bli om jeg fikk voucher. heller 1 bekreftet uppgrade eller kanskje(om ledig) 1-3 tilfeldig
Ser poenget ditt, tror personlig sitter lengre inne å gi voucher. Så da tror jeg du bytter ut CU mot en go til plus voucher for EBD og go til C for EBP, som da også må beskattes som lønnsinntekt (50% toppskatt for de fleste) dersom det er jobb reiser som gjør at du oppnår EBD og du bruker voucher på privaten. Differansen på go og C kan være rundt 10 000kr en vei. I dag er det litt tilfeldig om og når du får oppgradering. Det er som sagt i mine øyne vanskeligere å sette en pris på da du selv ikke råder over dette på lik linje som op-up. Skulle også tro at eventuelle op-up i gaten ikke ville vært like vanlig, da jeg regner med du ville fått et tørt svar du har da fått voucher har du ikke Det er surt om man aldri får CU, men hadde jeg vært EBD så hadde jeg spurt pent i gaten om det var mulig å få en oppgradering om så var tilfelle.
Mitt tips er at det ender med "beste tilgjengelighet" Det er jo egentlig en fin ordning som alle kan bruke også får EBD tilgang til de billigere (og SAS slipper å gi ut billige billetter i de periodene de kan selge dem til gode priser uansett ) Win-win
Har tidligere vært veldig for Vouchers til EBD, men litt mer realistisk sett er dette nok et stykke unna. x-antall tusen (80 000 i følge Meet and Greet?) som skal få 2 vouchers hver? Nytter jo ikke for SAS, selger jo ikke C seter om de skal gi vekk så mange gratis.
Er selv meget fornøyd med CU. Flyr ofte IC med SAS og har flere ganger fått en slik i mailboksen min. Senest forrige uke fra Plus til Biz fra ARN-HKG. Settes stor pris på det! Og håper de viderefører det konseptet i stedet for vouchere. Skal til LA igjen torsdag, men da i booket C, så får vi se om returen i Plus kanskje vinner lotteriet. Kim