EuroBonus 3.0 til sommer?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Flemming Poulsen, 17. des 2015.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med @view @Ida , du vinner ingen debatter med å bli så engasjert som du av og til blir.

    Det er nå engang slik at man har forskjellige oppfatninger og meninger, istedenfor å påberope seg den ene og full sannhet, vær litt raus og si noe sånt som "Jeg hører hva du sier og mener du tar feil, så er vi enige om å være uenige".
     
    milehigh liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Den nye? Den er ment å være pr flight tror jeg. De eksisterende "avgiftene" er etter forgodtbefinnende.
     
  3. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer det en ny? Dette er langt utenfor mitt domene altså, jeg bare lurer for dette er det jammen ikke lett å bli klok på.
    For ordens skyld kan det nevnes at SAS som konsern hadde en fyllingsgrad fra november 14 til oktober 15 på 76,3 % (Hentet fra årsrapporten til SAS, se link http://www.sasgroup.net/en/wp-content/uploads/sites/2/2016/02/SAS-Annual-Report-2014-2015-B.pdf)
     
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Beklager TommyL! Gammelt språklig uttrykk som henger igjen, selv om tidene har forandret seg. Heretter blir det fulle piloter
     
    milehigh, TommyL and Baldrick like this.
  5. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg må si jeg aldri helt har forstått hvordan beste tilgjengelighet kan være noe særlig å hige etter, selv om jeg også må medgi at jeg ikke har utforsket det ned i minste detalj. Nå vet jeg ikke når i bestillingsprosessen denne poengrabatten trekkes fra, men som utgangspunkt koster det 100 000 poeng hver vei i Biz fra Skandinavia til SFO, og kronerullen begynner fort å gå når man skal redusere poengandelen. Nå hjelper det riktignok litt på dersom det rent faktisk er slik at man får 30 % eller 20 % rabatt på disse 100 000 poengene senere i bestillingsprosessen (har ikke prøvd å gå videre til neste step) og basic poeng som uttelling i tillegg, men det er fremdeles ikke all verden synes jeg. Men når vanlige bonusbilletter i Biz til SFO er praktisk talt fullstendig umulig å oppdrive, så kan jo beste tilgjengelighet fortone seg som et godt bud.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    YQ = fuel :)

    Jeg vil tro at en del av avgiftene er per person.
    De nye, som det refereres til, er seteavgiften som de truer med å innføre.
     
  7. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Da er jeg med :)
    Er ikke lett å være idiot vet du:p
     
    Are liker dette
  8. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Booket akkurat SFO med Beste tilgjengelighet for full flex business, og betalte 12900 cash og netto ca 80 000 poeng, veldig greit å kunne slide mellom cash og poeng. På de dagene jeg måtte reise så ville økonomi/Go kostet dette og da var det en god deal å få bekreftet business fremfor å satse på poengoppgradering som ville kostet det samme. I tillegg så klikker ikke sjefen i vinkel på at jeg har brutt reisereglementet ;-)

    Det jeg "frykter" med ny IT plattform og Eurobonus 3.0 er at "Beste tilgjengelighet" blir endret slik at man ikke tjener poeng på reisen. Husker bare så altfor godt ansiktsuttrykket og reaksjonen til eurobonus sjefen under MegaDo foredraget, hvor noen slengte ut med at man tjente gode grunnpoeng på dette ;-) Utifra kroppspråket hans der så vil jeg tro at denne opptjeningen forsvinner... Jeg får 32 500 grunnpoeng for denne turen, 36% av poengene til Diamant på 1 tur...
     
    FFlyer, chrt, SASDC8 and 2 others like this.
  9. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Ingen problem, jeg holder bare litt gærninger med deg :)
     
  10. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er enig med deg, helt glimrende dersom du setter det opp mot oppgradering for poeng i gate. Jeg fakturer kundene mine for Plus og så bruker jeg beste tilgjengelighet for å oppgradere meg til Business.

    Det var jo slik at før EB 2.0 ble innført så opptjente du jo 0 poeng dersom du delbetalte reiser med poeng. Så det virker jo litt rart hvis de skal gå tilbake på det området allerede. Det vil i såfall være meget uklokt.
     
  11. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Det seneste jeg har hørt er også at ændringerne skulle komme efter sommerferien. Men lad os se - jeg mødes med Eivind Roald i næste uge og får forhåbentligt lidt mere info.

    Derudover har jeg hørt rygter om nogle andre positive ændringer lige om lidt, men må desværre ikke løfte sløret for det endnu. Afventer lige en bekræftelse og et ok på at gå videre med det.
     
    Kjakan, Misterix, Petter B-C and 4 others like this.
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du får spørre om det blir noen negative utfall av å gå over til 3.0 i forhold til dagens ordning.
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, tror du han vil svare på det? I tilfelle blir det vel ett politikersvar...
     
    Fredrik81 liker dette
  14. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Haha...

    Enhancements - vi har lyttet til kunderne ;)

    Nej - mon ikke der kommer justeringer i både positiv og negativ retning. Det ville overraske mig meget hvis det ikke var tilfældet.
     
    Travellingalf liker dette
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Man må nok alltid gi og ta, og forventer ikke noe svar. Er jo ikke sikkert de er enig om hvor de skal stramme inn.
     
    Last edited: 09. mars 2016
    Flemming Poulsen liker dette
  16. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    En ting med dagens "beste tilgjengelighet" er jo at man får en kvittering pålydende kronebeløpet for en full flex billett.

    Jeg kan se for meg at enkelte her inne vil kunne se potensielle positive effekter av akkurat det... andre vil ikke skjønne greia.

    Men det "koster" altså ca 30-40tnok med en Full flex C billett OSL-EWR-OSL kjøpt for 200.000 EB poeng. Dagens ordning er ok.
     
  17. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    De negative konsekvensene av EuroBonus 3.0 tør jeg ikke å gjette på.

    Skal ikke utelukke at SAS begynner å bruke EuroBonus-medlemmene som en "salgsvare", mot et betydelig beløp får bedrifter bedrive markedsføring mot SAS' beste kunder med poeng som lokkemiddel. De har alle muligheter til å gjøre EuroBonus til et eneste stort forbrukerlojalitetsprogram.

    Nok paranoia fra IT-sikkerhetsfyren for i dag...
     
  18. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Skulle ønske de gikk mer i detaljer på hva dette faktisk innebærer. I mitt hode ser jeg for meg en lounge lignende innenriksloungen, plassert på togstasjoner, hvor man kan få printet ut bagasjelapper og evt. boardingpass. Da kan man shotte en kopp kaffe, hoppe rett på et flytog og droppe av bagasjen når man kommer frem. Skeptisk til at SAS får på plass infrastrukturen til å faktisk sende bagasjen fra direkte fra city lounge, og ihvertfall ikke å ta sikkerhetskontrollen der -- da må man isåfall ha en egen vogn på toget, og egen avstigning på flyplassen med heis direkte inn i terminalen -- og det er nok ikke bare bare.

    Ikke den store tidsbesparelsen å hente hvis dette er slik det blir, går jo kjapt å hente ut en bagasjelapp på automat på flyplassen, men en kopp kaffe og en bolle på flytoget opp til flyplassen er da noe.
     
    kiev liker dette
  19. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,211
    Likes mottatt:
    4,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde det ikke vært enklere og billigere hvis SAS Eurobonus inngkk avtale med Narvesen og lignende? Bare dra EBG-kortet for å få dagens kaffe-og-bolle-meny. SAS trenger da ikke ha en bråte egne ansatte og dyre lokaler for slikt?
     
    milehigh, Kjakan, Baldrick and 3 others like this.
  20. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner virkelig ikke vitsen med en såkalt citylounge, men jeg gir SAS sjansen til å forklare nærmere hva det dreier seg om før jeg feller noen dom. Forhåpentligvis vil det være en ny ide som er litt mer gjennomtenkt enn travelcash, som etter min mening virkelig viste hvilken tett boble folkene i SAS noen ganger lever i.
     
    milehigh liker dette

Del denne siden