EuroBonus 3.0 til sommer?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Flemming Poulsen, 17. des 2015.

  1. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    @milehigh var vel ikke mest myntet på deg..
    Som jeg sa, god service og gode kundeopplevelser e gratis
     
    milehigh liker dette
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Der var et irrelevant indlæg som blev slettet ;)
     
    milehigh liker dette
  3. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Goodiebag skal etter sigende avvikles ved lansering av EB 3.0 (kilde: dialogmøtereferat på businessclass.se), så bare å grabbe til seg noe nå mens man kan - kakespade eller ei.

    Der bekreftes det også at rollover-miles ikke blir å finne i EB 3.0, men at family-pooling visstnok skal omfatte grunnpoeng.
     
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Fritt for det meste. Kun personal shopping, skinnprodukter og Quintessentially som er mulige valg...
     
    Guden liker dette
  5. Guden

    Guden EB Diamond

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    522
    Bonuspoeng:
    93
    Goodiebag avvikles....Men det er jo ingenting å velge???? En skinnlapp med SAS på, noen som tar harryhandelen for deg i Sverige eller concierge service (som man også har hos Amex) Ble diamant nylig og er lettere skuffet over utvalget. Tenkte jeg skulle avvente å se om det kom noen nye bedre gaver, men nå sier senior over her at rykter skal ha det til at jeg kan drite i å få en påskjønnelse etter å ha fløyet litt over snittet med dem og vært lojal. Så flott a' gitt
    ..Tipp topp tommel opp til SAS. Kunne i det minste hatt en kaffetrakter eller ett headsett...eller ett par upgrade vouchers til biz som jeg fikk av Delta når jeg ble diamant hos dem.
     
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Agreed, MEN selv om goodie bag avvikles skal SAS ha ros for at de har gjort mye bra for programmet (EBD) i det siste. Upgrade vouchers hadde vært gull, men enn så lenge har Courtesy Upgrade fungert meget godt. Så får vi se nå som SAS Upgrade har kommet :confused:
     
    Bernd liker dette
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er ikke jeg EBD, det er forsåvidt innen rekkevidde i år, men jeg trives godt i gullrekka.
    Dog, det jeg skulle si, hvis jeg hadde blitt EBD, så ville jeg mye heller hatt et par upgrade vouchers enn en kakespade, shoppingfølge og what not.
     
    no-backpacker and Bernd like this.
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Goodie bag er noe tull.
    Hele opplegget virker smålig så godt det blir borte..
     
    TomF66 and Bernd like this.
  9. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer ikke til å savne goodie bag. Men at rollover points ikke kommer er meget synd. Er mer enn"double-diamond" men flere lysår unna Pandion. Kanskje på tide å diversifisere og starte med Avios? :(
     
    VFFlyer and TomF66 like this.
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Alltid hyggelig å starte ny periode med ferdig kvalifisering:)
    For min del havner jeg på 50+ ekstra segment så har også sett frem til dette.

    Tror rollover points er bedre enn grunnpoeng på familiekonto. Litt bekymret for at det blir en hissig konverteringspris.
    Veldig greit å samle alle poeng på en konto, men vil ikke betale store gebyr for dette. Da må alt planlegges litt bedre igjen bonusreiser belastes hver enkelt reisende familiemedlem..
     
    Bernd liker dette
  11. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Helt greit å skrote goodiebag. Slik som SAS brukte det - med stort sett totalt reiseunyttige dippedutter - fremstod det for meg som et helt meningsløst konsept å bruke tid og ressurser på.

    Langt mer skuffende at de skroter rollover-miles. Der fjerner de et effektivt incentiv for å fortsette å fly med SAS etter at man har nådd EBD, særlig når de ikke har vouchere eller andre fordeler for å oppnå x antall poeng over kvalifiseringsgrensen.

    Litt overrasket over at de uttaler at de fortsatt jobber med å differensiere EBG/EBD. Hvor vanskelig kan det være? En voucher eller to her, døgntilgjengelig CT-booking med langt større fleksibilitet (open jaw, endring etter utreise etc.), flere skreddersydde EBD-tilbud, bedre tilgang på bonusbilletter, eller noe så enkelt som at EBD alltid har 32 kg tillatt bagasje (også på 2 ekstra kolli) osv. osv. osv.. De sliter åpenbart med kreativiteten i Stockholm.

    Dersom de innfører gebyr for kansellering av EB-reiser, synes jeg at fritak for dette kan være en fin gest til EBD/EBP. For øvrig er jeg ikke i mot et slikt gebyr (ser problematikken med hoarding av EB-reiser som så kanselleres), men det bør fortsatt være mulig å ha fleksibilitet mot f. eks. å betale noen flere poeng, i tillegg at EBD/EBP får det uten tilleggskostnad.

    Synd jeg ikke er invitert til dialogmøte. Føler SAS kunne trengt å høre på en ILS2-monolog :D
     
    Last edited: 19. mai 2016
  12. Kimpe

    Kimpe Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Heller ikke invitert til hverken dialog eller monolog denne gang, men som EBD savner jeg også flere "perks" som upgradevouchers og bedre tilgjengelighet (spesielt i Business).

    Men hjelper vel lite hva man håper på, er vel noen svensker som sitter og styrer den biten. :eek:

    Kim
     
  13. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Har jo vært klart at det kommer rollover. Hvor var det SAS gikk ut med den nyheten?

    Merkelig å gå tilbake på det!
     
    Bernd liker dette
  14. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
  15. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Her blander du to produkter. CT er ikke eurobonus men AmEx.
    Det er jo amex som nekter deg en slik fleksibilitet, ikke eurobonus. Ellers er jeg enig i det du sier. I tillegg burde telefongebyret fjernes for EBP/D.
     
  17. VFFlyer

    VFFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Anbefales, har vært "double-diamond" ++ siden det kom og mangedobbelt gull i mange år før dette men så etterhvert liten oppside utover 90 000 EB poeng og tok avgjørelsen om å signe opp med OW i 2015 og er nå BA Gold i tillegg til EBD og nyter det... :) En helt ny verden av flyselskaper, lounges, perks etc. og det er mye enklere å bruke points på oppgraderinger til First, ihvertfall på BA flights.
     
    Bernd and Baldrick like this.
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det gir mening. Alt for mange gullkortfolk om de gjør det..
    Om de derimot kun lar EBD få en rollover er det noe annet, og kun opptil 90 segment/tusenpoeng så er mye av problemet løst.

    Det var min rapport, så håper jeg at SAS ser denne og gir meg mine 250000kr i honorar. Forstår at det er billig, men har begrenset erfaring som konsulent :D
     
    Petter B-C, Robert H and Baldrick like this.
  19. graphite

    graphite Medlem

    Innlegg:
    189
    Likes mottatt:
    323
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk første gang vite om det på dialogmøte med SAS september 2015. Da skulle hele pakken innføres fra 16. april 2016.
     
  20. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er enig. Loungene og fast track er allerede så fulle, at det ville være best å unngå ytterligere tilstrømning der. EBD kan for så vidt få rolloverpoeng ettersom de uansett vil få soft landing til EBG dersom de ikke rekvalifiserer, men til gjengjeld synes jeg da - i forlengelsen av gullkortlogikken - at EBD bør fratas muligheten til å gi bort gullkort. Jeg ser hvorfor mange kan like denne perken (også SAS), men blant de som har det uhellet å benytte seg av innenriksloungen på OSL eller gullstua på CPH i rushtidene, så vil jeg tro ethvert tiltak som kan begrense antallet EBG vil finne en viss forståelse.
     
    Edin and RoadKing like this.

Del denne siden