Eurobonus 3.0

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av KristianSk, 19. sept 2015.

  1. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    For å være litt seriøs oppi all elendigheten og hvis, hvis, hvis det kommer 3.0, er det liten risiko å påstå at en devaluering slår inn for mange. Jeg har skrevet litt om dette tidligere, og nå som SAS i lang tid har kommunisert at Eurobonus er et hverdagskonsept, er det minimal fare for støy! De aller fleste brukere har blitt vant til at poengene kommer fra andre enn SAS. Dette gjør at en devaluering er peanuts i forhold til støyen det skaper...Andre selskap som sloss om oppmerksomhet og kunder, gir oss 6000 poeng for en billeie, hva har det da å si om vi får 200 eller 300 poeng for en flytur. Nå er dette forumet fullt av mennesker med en spesiell interesse, og således fanges nok ikke vi godt nok opp av eventuelle endringer. Men, hvis SAS har 60000 gullkunder og litt mindre Diamant, må de tenke annerledes hvis de skal opprettholde tilfredshet hos en sterkt voksende gullmasse ;-) Nå har jeg skrivekrampe(mobil), fyller på mer etterpå ;-)

    Lukter poeng/€ spend, rollover, devaluering av poeng og muligens vanskeliggjøre status på gjennomførte leg lang vei ;-)
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Rollover points varer kun neste periode hos FB, så jeg regner med at SAS kanskje hadde kjørt samme stilen.

    Om man da er EBS med 30.000 poeng får man altså med seg 10.000 grunnpoeng som en kickstart på neste periode. En fin "gest" for mange som reiser en del mer enn EBS-kravet, men ikke nok til EBG.

    Som EBD med 200.000 grunnpoeng (godt jobba), vil du altså få en kickstart på 110.000 grunnpoeng til neste periode. Det vil jo si at man er sikret Diamond. MEN det vil kun være poeng du opptjener over 90.000 grunnpoeng i den nye perioden som vil fungere som rollover.. Sånn sett kan du opptjene 1.000.000 grunnpoeng en periode, men fortsatt kun ha EBD 1 ekstra år "gratis"..

    Nå er ikke de fleste kundene EBD, så for mange ville det gjort at man over en periode på 2 år ville klare å nå EBG. Sånn sett et insentiv til å reise litt mer med SAS.

    For min egen del har dette fungert godt med KLM, også sett fra deres ståsted (tjene penger), da man aktivt forsøker å nå neste nivå når man ser at det kan være en mulighet.
     
    Scandipendler liker dette

Del denne siden