EUROBONUS CONSCIOUS TRAVELER

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhaakon, 29. nov 2023.

  1. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,430
    Likes mottatt:
    3,852
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk to steg sist 4. juni på en booking der en ny bolk biofuel ble kjøpt på mellomlanding. Jeg har også kjøpt ny bolk med biofuel for retur i dag og kan rapportere om jeg har fått ny steg. Det jeg derimot ser er at det ikke lengre er mulig å betale for biofuel med voucher når det ikke bestilles samtidig ned selve billetten.
     
  2. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    450
    Likes mottatt:
    3,624
    Bonuspoeng:
    93
    Dette var en reise 6. juni. Første bolk ble kjøpt på sas.no, andre bolk ble kjøpt i SAS appen (etter landing på første leg).
     
  3. robertaas

    robertaas Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    33
    Har hørt påstander om at det er strammet inn til max 6 trinn per type grønnvasking i tillegg til kun 1 for videoen. Klarer ikke finne noe om dette hos SAS. Har noen vært borti dette?
    Og vil man som for biodrivstoff nå kun få ett trinn uansett hvor mange produkter man bestiller fra Eurobonus Shop på én samlet bestilling?
     
    Last edited: 17. juni 2024
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,818
    Likes mottatt:
    8,267
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke hørt noe om det.
    Regner med SAS oppdaterer sidene sine om det skulle være tilfelle.

    Her står det fortsatt at du får ett merke pr produkt.

    "Hacken" med å kjøpe biodrivstoff til riktig tidspunkt for å få flere merker har aldri vært noe SAS har gått ut med og man må regne med at dette forsvinner/(har forsvunnet?) uten forvarsel
    Screenshot_2024-06-17-15-45-24-02_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
     
  5. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,485
    Likes mottatt:
    1,424
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har siste status på om det funker å kjøpe biodrivstoff ved mellomlanding og få flere steg mot Conscious Traveler?
     
  6. Durek

    Durek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    347
    Likes mottatt:
    442
    Bonuspoeng:
    63
    Får man et conscious steg hvis man legger til biofuel på en WF-flight, booket med EB? Ser ut som det går an å legge til bio i appen, men tenkte bare sjekke her før jeg kaster bort en hundrelapp
     
  7. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    761
    Likes mottatt:
    4,079
    Bonuspoeng:
    93
  8. RedBaron

    RedBaron Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Kjøpte biofuel på min flytur for 16 dager siden (kjøpt i sas app før flyturen). Fortsatt ikke fått noe step. Lite hjelp fra sas chatten. Hvor lang tid tar det for dere som legge til biofuel til dere får et steg som conscious traveler?
     
  9. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    I begynnelsen gikk det fpå 2-3 dager, men nå føler jeg at det tar "evigheter". Venter fortsatt på 2 steps fra to reiser som ble utført 21 juni.
     
    Maggie liker dette
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,607
    Likes mottatt:
    6,031
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg pleide å vente 6-7 arbeidsdager før jeg etterlyste dem på epost. Da fikk jeg svar og steg kreditert i løpet av en arbeidsdag.
     
    Maggie liker dette
  11. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,430
    Likes mottatt:
    3,852
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk ennå ikke steg eller poeng for PVG-CPH-TRD fra 12./13. juni ennå. Men siden jeg fikk to steg på utreisen tør jeg nesten ikke å be om etterregistrering (jeg ønsker ikke å miste de to stegene for utreisen og ønsker heller ikke å være han som har bidratt til at dette hullet blir tettet. Så disse poengene vil jeg vel ikke få. Stegene har jeg uansett ikke krav på).

    Samtidig synes jeg at Anko kommer seg bedre ut når vi misbruker hullet enn om vi ikke gjør det. Jeg ville aldri kjøpt biofuel om det ikke ga statuspoeng, men Anko har et behov for at vi gjør det for å oppfylle EU kravene som gjelder fra 2025. Lufthansa har jo antydet at interessen for Eco Green ikke er tilstrekkelig for å dekke disse 2% som må være SAF fra 2025 :D. 20% ekstra poeng er vel ikke tilstrekkelig for å få folk til å betale til dels godt over 50% mer for billetten. No shit Sherlock...
     
    Spielhaug and Maggie like this.
  12. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    342
    Likes mottatt:
    749
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg reiste til LAX for 17 dager siden. Kjøpte biofuel før avreise og også mer biofuel på hver mellomlanding. Har så langt ikke fått noen steg!
     
    tobeornot999, RedBaron and freddyen like this.
  13. RedBaron

    RedBaron Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Tikket faktisk inn et step på meg nå. Usikker på om det har noe med at jeg kontaktet kundeservice på chat. Fikk beskjed der at jeg bare måtte vente. Så ikke godt å si.
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,156
    Likes mottatt:
    36,641
    Bonuspoeng:
    293
    Reiste ut 19 juni, fått steg. Ikke fått steg for hjemreise 25 juni. der det ble kjøpt bio etter landing på utreise.

    Edit : småpirk!
     
    Last edited: 01. juli 2024
  15. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    567
    Bonuspoeng:
    93
    Juni? Eller reiser du med tidsmaskin o_O:D
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,156
    Likes mottatt:
    36,641
    Bonuspoeng:
    293
    Små detaljer! :D
     
    Preference liker dette
  17. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,430
    Likes mottatt:
    3,852
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke noen av dere som har kjøpt biofuel etter boka (altså uten mellomlanding trikset) tipse SAS om at du og mange andre ikke har fått poeng og steg...vær så snill :rolleyes:?
     
  18. Loffen

    Loffen Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    211
    Bonuspoeng:
    33
    Ikke fått noe steg her fra tidligere i juni og håper ikke jeg får det heller :rolleyes:

    Satt nå her i loungen CPH på veien hjem på siste tur, og jeg har timet det på 9 steg så jeg kan utløse den siste når ny periode kommer i november for å få 5k statuspoeng da. Plutselig smeller det fra reisefølget på samme booking at "jeg la på litt biofuel jeg", uten å tenke på at jeg får det i samme slengen :(
     
    Chrisljo and Preference like this.
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,913
    Likes mottatt:
    22,580
    Bonuspoeng:
    293
    Fløy på bio 18. juni, det steget kom sammen med poengene noen dager senere.
     
  20. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    768
    Likes mottatt:
    1,437
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor er det best å henvende seg for manglende steg? Er det de vanlige kanaler?
     

Del denne siden